• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

majsanna: Vad det skiljer mellan olika på hur stora dom kan vara, en annan gjorde i v 12+6 och hennes var 11 cm. Undrar hur stor min kommer vara, men jag tror runt 7 cm kanske om den växer i samma takt den har gjort hittills.

• DreamBear

Hur ser en matdag ut hos er? Hur ofta äter ni? Vad äter ni till frukost?

Jag har börjat fundera om jag äter för lite. Tycker jag äter hela tiden, men ändå känns det för lite. Svårt att veta.

• Shibby 78

Hej alla!!

Tillbaka från UL och allt var toppen! Bebis hoppade runt där inne och verkade väldigt livlig. BM undrade om jag känt något ännu, och sa att många andragångsföderskor börjar kunna känna lite runt denna tiden så det där fisksprattlet jag kännt av några enstaka gånger kanske inte var inbillning då?
    Bebis låg med huvudet uppe på höger sida om naveln och fötterna låg ner till vänster mot urinblåsan. Haha, inte konstigt man blir tvärkissnödig ibland.
    Strax över 14 cm från huvud till rumpa och motsvarade den tid som den ska vara.
    Lägger in en suddig bild, fotat med iphonen. Får fixa bättre sen hemma, men hinner inte nu. Är på jobbet.

*vink, vink*

(att livmodern går ner lite ovanför bebis huvud sa hon berodde på sammandragningar, så tydligen tränar den för fullt där inne för förlossningen, även fast jag inget känner)
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Vilken söting Skrattande skönt att allt såg bra ut.

Kenai: Jag äter tre mål om dagen och kanske två mellanmål när jag kommer ihåg det., till frukost blir det oftast ägg macka kaffe och juice ev nån frukt.

• Toppenloppan

Åhhhh vilken sötnos!!! Längtar till måndag då vi får träffa Sesam igen!! Är lite frånvarande i tråden denna vecka, på kurs som har ett extremt späckat schema!!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Strössel: 11 cm i vecka 13 låter GALET stort!! Mätte de verkligen huvud till rumpa då???

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-04-13 10:56:28 följande:
    Strössel: 11 cm i vecka 13 låter GALET stort!! Mätte de verkligen huvud till rumpa då???
    Tycker oxå det låter stort men den såg ut som en färdigutveckad bebis och det stod 11 cm på bilden.
  • Shibby 78

Det är så konstigt för det står 11,1 cm på vår bild oxå, men hon sa att bebis var ca 14 cm. Fast tänk om jag hörde fel och hon sa att bebis motsvarade 14 veckor? (Dom räknar ju bara hela veckor och jag är ju 14+6 idag)

När jag kollade mina appar i iphonen så står det att bebis är ca 11-12 cm vid v.15

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Fast här på FL står det att bebis är ca 16 cm i v.16 och jag går ju in i v.16 imorgon så då kanske det stämmer med 14 cm ändå då?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !