• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-04-13 13:09:30 följande:

Det är så konstigt för det står 11,1 cm på vår bild oxå, men hon sa att bebis var ca 14 cm. Fast tänk om jag hörde fel och hon sa att bebis motsvarade 14 veckor? (Dom räknar ju bara hela veckor och jag är ju 14+6 idag)

När jag kollade mina appar i iphonen så står det att bebis är ca 11-12 cm vid v.15

Kan det inte vara så att bebisen är 11,1 som de mäter, men om man tar med benen i det hela blir bebisens hela länga ca 14 cm?
  • Toppenloppan

Kenai; till frukost äter jag en tallrik yoghurt med musli och ett glas juice. På fm blir det banan och en kopp kaffe med mjölk. Till lunch äter jag i sjuhusmatsalen, typ "Dagens". På em ett äpple och sen lagad mat på kvällen hemma. Innan jag lägger mig blir det ännu en banan och ett glas mjölk, annars vaknar jag hungrig och illamående klockan 04!!! Ätandet styrs fortfarande av att jag annars mår illa.... På Livsmedelsverkets hemsida står det hur mycket ( eg väldigt lite) extra man behöver äta som gravid i de olika trimestrarna.

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

I morgon har jag KUB test kl 13.45 så nervös hoppas den lever och att det inte visar nåt fel, nu vill jag att tiden ska gå jättesnabbt tycker jag väntat länge nu Flört

• besony

På tal om mat. Jag äter precis som förut! Dock äter jag kanske lite fler gånger, mer på kvällen. Det är svårt för mig att ha exakt regelbundna mattider för jag arbetar timmar vid 3 olika jobb, dvs inte alltid på schema. Annars är jag arbetslös. Men som tur har jag inte illamående och klarar av att gå hungrig lite grann tills lunchen kommer eller middagen fixad. Har varit en period jag varit sugen på köttbullar. Nu är det mest körsbärstomater. tomaterna har jag på mackan, till middag på tallriken osv. Så himla gott! Drömmer

strössel; Det kommer nog gå bra vid KUB imorgon! Det håller jag tummarna för!

• strössel

Beso: Tack för att du håller tummarna, jag äter oxå som förut har inte ändrat på nåt heller förutom att jag tänker på att inte äta allt för onyttigt och tänker på att äta mer frukt och grönsaker.

• strössel

Hade missuppfattat hennes var 7 cm och inte 11 cm vid kub men den ser så stor ut på bilden. Så 11 var nåt helt annat .

Så shibby: Din är säkert 14 cm som hon sa och ditt 11 står oxå för nåt annat.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-13 21:47:17 följande:
    Hade missuppfattat hennes var 7 cm och inte 11 cm vid kub men den ser så stor ut på bilden. Så 11 var nåt helt annat .

Så shibby: Din är säkert 14 cm som hon sa och ditt 11 står oxå för nåt annat.
    Det är förvirrande med alla sidor som visar så olika, egentligen läser man för mycket. Man borde bara lyssna på barnmorskan och vila i det. Så är det för mig iallafall

Nu ska jag och min foglossning packa oss i säng efter en låååååååååååång och utmattande dag. Gjorde misstaget att springa till bussen, och det fick jag betala dyrt för sedan.
    Kram på er tjejer och sussa sött
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear

Började dagen med näsblod. Har alltid haft lätt för att blöda,men konstigt nog har jag klarat mig hyfsat under dessa veckor. Hatar att blöda näsblod. Och det jobbiga är att det alltid ska börja när jag ska någonstans. Blir ju inte lättare att få stopp på det när man är stressad och ser att klockan tickar iväg.

Har ni blött mycket näsblod?

• strössel

Kenai: Jag har haft näsblod en gång under hela mitt 31 åriga liv, så jag brukar aldrig ha det men läste att det var vanligt att få det under graviditeten.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !