• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Igår och idag har inte varit några bra dagar... Är så stressigt på jobbet och både igårkväll och under dagen idag har jag haft en massa sammandragningar. Om jag vilar försvinner dom och dom gör inte ont alls, men jag blir ändå orolig för vår lilla Loppa.
    Något roligt som däremot har hänt är att jag har känt dom första rörelserna!! Inga starka sparkar, men som ett bekant fiskfladder i magen, låååångt ner mot blygdbenet. Idag efter jobbet när jag låg på sängen och vilade så kunde jag känna dom utanpå magen jättesvagt så jag ropade på mannen, men han kände inget. Måste vara kombinationen att jag känner dom på insidan oxå som gör att det känns mer för mig. Går ju in i v.17 imorgon så det är två veckor tidigare än med Isac, men dom säger ju att man kan känna tidigare som omföderska och från och med idag är jag helst säker att det inte var inbillning.

Det lär väl ta ett bra tag innan dom blir starka och regelbundna, men det är så mysigt med livstecken där inifrån Hjärta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Shibby:

ÅHHHHH så mysigt med fladdret!!! Längtar till jag känner det oxå!
    Du MÅSTE ta det lugnt, sammandragningar så här tidigt är INTE bra!! Min BM förelästa i föebyggande syfte för mig! Var rädd om dig och er lilla "Loppa"....

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-21 13:30:43 följande:
    Shibby:

ÅHHHHH så mysigt med fladdret!!! Längtar till jag känner det oxå!
    Du MÅSTE ta det lugnt, sammandragningar så här tidigt är INTE bra!! Min BM förelästa i föebyggande syfte för mig! Var rädd om dig och er lilla "Loppa"....
    Ja, jag får vila och ta det lungt nu under helgen. Parkera mig i en solstol, äta påskgodis och bli upppassad på Fortsätter dom får jag kontakta BM och kolla så jag inte fått UVI eller nåt, för jag har hört det kan ge sammandragningar.

Ta hand om er i påsk nu alla

Vi ska mestadels vara hemma då mannen håller på att bygga en ny altan till huset så jag kommer säkerligen kika in här emellanåt.

Kramar!
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Idag har jag inhandlat lite mer kläder, det blev en jeanskjol 3/4 byxor och en lite längre skjorta som man kan ha som tunika/klänning. Trodde inte jag skulle handla så mycket så här i början men insåg att jag har inget som passar till sommaren Skrattande Har ni andra inhandlat nått nytt till er eller bebis ?

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-21 21:26:49 följande:
    Idag har jag inhandlat lite mer kläder, det blev en jeanskjol 3/4 byxor och en lite längre skjorta som man kan ha som tunika/klänning. Trodde inte jag skulle handla så mycket så här i början men insåg att jag har inget som passar till sommaren Skrattande Har ni andra inhandlat nått nytt till er eller bebis ?
    Jag har vuxit ur de flesta byxor och kjolar så jag har köpt lite mammakläder. Bebis har fått lite smått och gott från Ullared än så länge
  • majsanna

Jag fick en hel låda med mammakläder från en bloggare igår. Provade kläderna idag och det mesta passade perfekt och att man har lite att växa i.  Detta innebär att jag nu har ett basutbud av kläder som kan räcka ett tag. Verkligen jättetacksam att jag fick dessa kläder för mammakläder är verkligen inte billigt. Jag såg på HM att ett par mammajeans kostade 400 kronor! Tycker jag är lite väl...Eller så är det jag som är snål

Måste väl framöver köpa någon fin klänning då vi ska på bröllop den 4 juni. Dock svårt att veta hur stor man är då så jag kommer nog inhandla något så sent som möjligt.

Till bebis har jag inte köpt något än. Under hela tiden vi försökte köpte jag med jämna mellanrum kläder på rea, men efter plusset har det på något sätt blivit stopp på det. Det känns så konstigt att nu verkligen ha någon att köpa till.

Önskar er alla en trevlig påskhelg!! 

• strössel

Vad kul att ni oxå har handlat lite och fått en massa kläder Skrattande tycker 400 kr är mycket med hittade mina på rea och kostade 199 kr.

Majsanna: Glad Påsk !

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !