• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • majsanna
    strössel skrev 2011-04-29 05:48:08 följande:
    Majsanna:

Tråkigt att man bara kan få se den i Stockholm jag har över 40 mil till stockholm, jag känner att jag vågar inte köpa en vagn över nätet man aldrig har sett i verkligheten eller provkört.

Ska se om jag hittar den tråden tack för tipset !
    Här är en tråd om Kronan-vagnen: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50489935.html
    Kanske finns flera.

• strössel

Majsanna: Har kikat tack för länken.

Varit och lyssnat på hjärtljud det tog ett tag innan hon hittade ljuden och då trodde jag att den hade dött, men sen hördes det vilken känsla kändes lite mer verkligt än ultraljuden Skrattande 

• DreamBear

Oron har smygit sig tillbaka till mig nu. Jag tycker inte att jag ser gravid ut. På morgonen har jag verkligen ingen mage alls, men senare på dagen syns den mer, men det beror ju på att tarmarna fylls med gaser.
    Jag vägde 80 kg vid inskrivningen i vecka 10, i vecka 14+6 vägde jag 82 kg och vi fick höra hjärtljuden.
    Idag är jag i vecka 16+4, och jag känner mig inte längre gravid
    Jag har läst om spökveckor, men så här sent?
    Tror min oro mest bygger på att jag inte har någon bebismage, jag ser bara ut som vanligt, mullig.

• majsanna

Spökveckor kan aboslut vara i vecka 16. När jag var i vecka 16 kände jag knappt någonting. Jag kände mig bara fet, vilket jag fortfarande gör Obestämd
    Jag har inte heller gått upp så mycket i vikt än. Från plusdagen tills idag (v 17+2) har jag gått upp knappt två kg.

Jag tycker du ska höra av dig till mödravården om du känner dig orolig.

Jag har fått foglossningen från helvetet. Den kom som en bomb i fredags och nu kan jag knappt röra mig. Panodil hjälper ibland men jag vill inte trycka i mig för många såna heller. Ska ringa mödravården i morgon och höra mig för lite. Som det är nu så klarar jag inte av mitt jobb och då behöver jag sjukintyg eftersom jag den här veckan som gick var hemma pga huvudvärk.

Hoppas att ni alla hade en trevlig valborg. 

• strössel

Kenai: Jag gjorde en omröstningstråd och de flesta hade fått mage efter v 23 så att det syntes att dom var gravida, tror det är väldigt olika.

Tror det kan vara spökveckor i början händer det så mycket v 4-12 sen händer det inte så mycket förrens man börjar känna sparkarna som brukar börja kännas runt v 18-22 enligt min bm.

Så dom veckorna är enligt mig de tråkigaste veckorna för det händer inte så mycket, jag kräks fortfarande och är väldigt trött och har fått en liten mage men annars känner jag mig inte så gravid heller. Ge det några veckor så har du säkert fått en liten mage och känner sparkar för fullt.

Kram !

• Toppenloppan

Kenai:

Tror verkligen det kan vara spökveckor nu! oro tycker jag man ska slippa efter våra långa resor, ring BM och åk dit och lyssna på hjärtljuden!!! Vi är värda att få njuta av att vara gravida!!
    Jag har haft så ruskigt ont i snart en vecka, ilningar och hugg där äggstockarna sitter, värre på kvällarna! BM sa att det är ligamenten och att det blir ännu värre hos mig eftersom jag har så mycket sammanväxningar. Hon sa oxå att det var ett positivt tecken för då växer livmodern men att de flesta gravida INTE har ont som jag. ÄNDÅ var jag nojig men lyssnade på SEsams hjärtljud på jobbet idag!!  SÅååååå skönt!

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear

Ringde barnmorskan nu på morgonen, men hon hade ingen tid att erbjuda förrän i slutet av nästa vecka. Så jag tacka nej. Ska ju på RUL nästa tisdag.

Försöker tänka positivt och vara glad för att jag inte har någon stor gravidmage. Men i bakhuvudet ligger såklart rädslan att något är fel. Längtar till RUL.

Är idag i vecka 16+5 och jag tror jag känner bebisen, det kittlar i magen. Ibland ett par gånger om dagen. Ibland väldigt sällan.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !