• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Med första barnet kände jag första sparken i v.19 (18+4). Då var det tydliga sparkar som inte gick att missta vart dom kom ifrån. Denna gången har det varit mer diffust, men nu känner jag hur den flyttar runt i magen och svagare buffar. Känner dock igen känslan, så det kanske är därför man känner det snabbare med andra barnet. Snart kommer ni känna bebis oxå

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear

När vi minst anar det skrev majsanna och nog stämde det.

För jag tror jag har känt bebisen Hjärta
    Jag är inte helt säker, men nästan, för det var något väldigt nytt.

Det kändes som någon kittlade mig från insidan. Jag ville klia magen när jag kände detta. Det pågick i ett par sekunder sedan försvann det. Så en stund senare dök det upp igen, men på ett nytt ställe. Sedan har jag inte känt något mer.

Ingen aning hur det ska kännas, men det kändes verkligen som något nytt detta.
    Så jag tror det var bebisen *lycklig*

• Toppenloppan

Vecka 15 (14+2 idag)

Igår lånade jag en apparat från akuten och låset in mig på toa och lyssnade! Fick leta ett tag, hörde min egen puls, sedan något mer "swishande" som säkert var navelsträngen och sedan så
    ....tick, tick, tick i en väldigt fart = Sesam!!!! Vilket underbart ljud!!

Apparaten är typ som ett Angel-sound men vi lyssnar efter puls i fötterna på patienterna

Längtar efter att känna något röra sig därinne....gissar att det dröjer några veckor till!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-27 16:00:06 följande:

Vecka 15 (14+2 idag)

Igår lånade jag en apparat från akuten och låset in mig på toa och lyssnade! Fick leta ett tag, hörde min egen puls, sedan något mer "swishande" som säkert var navelsträngen och sedan så
    ....tick, tick, tick i en väldigt fart = Sesam!!!! Vilket underbart ljud!!

Apparaten är typ som ett Angel-sound men vi lyssnar efter puls i fötterna på patienterna

Längtar efter att känna något röra sig därinne....gissar att det dröjer några veckor till!

Jag har beställt en sån typ. Jag vet, heeeeeelt onödigt men jag hittade en till lite rabatterat pris och föll för den i stundens ingivelse. Har fått avi på den idag så ska skicka mannen och hämta den Spännande att se om den funkar.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !