• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Shibby: Kan man plocka av hans dagar lite hur som allt eftersom eller måste det bestämmas direkt när man söker föräldrapenning ? Om man vill jobba lite extra efter ett år måste man komma överrens om det med arbetsgivaren ?

Måste läsa på lite så man inte gör fel.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-02 21:22:01 följande:
    Shibby: Kan man plocka av hans dagar lite hur som allt eftersom eller måste det bestämmas direkt när man söker föräldrapenning ? Om man vill jobba lite extra efter ett år måste man komma överrens om det med arbetsgivaren ?

Måste läsa på lite så man inte gör fel.
    Han måste fylla i papper där han överlåter ett visst antal dagar, så det är ju bra att försöka planera så gott det går, men annars får man bara fylla i ett till papper om man vill ge fler dagar antar jag.
    Ja, man måste nog komma överens med sin arbetsgivare om hur man vill ha det. Jag tror inte jag kommer jobba extra denna gången, utan ska försöka få det att gå ihop ändå.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Tack för all info , ja tror man får sätta sig ner framöver och räkna och kolla och se hur man får ihop det. Har inte berättat för jobbet än att jag är gravid om inte snacket har spridit sig som vanligt på mitt jobb då jag är sjukskriven men ska åka ut om ett tag och prata med dom.

• Toppenloppan

Vi har inte börjat planera så långt ännu men jag är säker på att maken kommer vilja vara hemma minst 6 månader!! Får se vad han säger längre fram. Vi kommer snåla så mycket vi kan första året för sen måste man väl ta 5 dagar i veckan???

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Japp,efter barnet fyllt ett år måste man vara sysselsatt 5 dagar i veckan för att behålla sin SGI. Antingen med jobb eller FP. Var därför jag började jobba lite extra sist för jag ville inte ta 5 FP-dagar i veckan utan jag ville ha lite sparat.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Ok då mindes jag rätt! Vem passade barnet då när du jobbade?? Eller det var kanske helger??? Via jobbet har vi en inkomstförsäkring så de första 150 dagarna får jag ersättning upp till 90% av min normala lön. Kommer över inkomsttaket från FK så det är bra! Vår ekonomi är ju anpassad till våra inkomster så även om vi då tjänar bra så har vi ju större bolån tex pga det.... Dock gäller bara detta om jag INTE går in och tar jourer tex!

• DreamBear

Måste fråga, vad jobbar ni med?

Själv är jag dagisfröken, men håller just nu på att studera upp till förskollärare.

• Shibby 78

Jag är redovisningsekonom, arbetar på en revisionsbyrå.

Loppan: Nej, vi behövde ingen barnpassning i den bemärkelsen eftersom min man arbetar skift på SKF, så jobbade jag när han hade lediga dagar. Jag har mina föräldrar i Norrland, så det är inte alltid lätt att ordna med barnvakter, men mannens föräldrar bor i Göteborg och ställer upp massor, vilket är toppen, när det behövs 

• Toppenloppan

Aha! Bra med skiftarbete!! Min familj bor i Skåne, som vi, så det är bra! Min mor är pensionär så det är praktiskt, mun Far och hans fru oxå men ärligt talat vill jag inte att de passar vår kommande bebis! Kanske när h*n blir större!! Min bonusmor bor oxå i Skåne så det är lyx! Makens familj finns i Stockholm, både hans syskon och föräldrar.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !