• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

En del dagar är bra dagar, men idag är det inte en sådan. Suck.
    Jag mår superskumt. Mår illa svagt. Trött och matt i kroppen. Och magen lever ett eget liv så toan får finnas i närheten. Det kryper i kroppen, så jag kan varken ligga eller sitta bekvämt. Det liksom bara känns olustigt! Sådana här dagar har jag emellanåt, inte så kul när det kommer men jag försöker ta det extra lugnt och ge kroppen lite lugn och ro.

De sägs ju att andra trimestern ska vara den bästa, men det stämmer inte alls på mig. Jag mådde bättre fysiskt under de första 12 veckorna än jag gör ju. Men allt kommer att vara värt mödan den dagen jag får min skatt på bröstet.

Har inte känt att bebisen något de senaste dagarna, inte en enda kittling i magen.

På tisdag är det dags för RUL. Supernervös inför detta! Men vill bara att det blir tisdag och att det är dags för denna undersökning.

• Toppenloppan

Kenai:

Det känns som om jag hela tiden väntar på den där "behagliga delan av graviditeten" men än så länge lyser den med sin frånvaro!

Hoppas vi snart hamnar där!

Förstår att du är nervös inför RUL men det kommer gå bra och tänk så mysigt att ligga och titta så länge på lilla livet därinne!

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony

Jag växtar också på den riktiga gravidkänslan! För just nu känner jag mig som vanligt. Jag kan röra mig som vanligt, äter som vanligt och magen är fortfarande rätt mjuk. Minimalt med symtom alltså... Så det är fortfarande svårt att tro att det skulle finnas bebis därinne. Särför ser jag fram emot att känns fosterrörelserna och RUL. Är nervös inför RUL då det närmar sig dit... fast jag väntar fortfarande på kallelse!

• besony

Någon som börjat shoppa lite smått? Jag har gjort ett par fynd senaste veckan.

Ett be-safe gravidbälte som man kan ha vid bilkörning. Jag hade tänkt ha ett sådant ett tag med tanke hur mycket jag använder bilen att åka till mina olika jobb. Fann den på blocket till en billig penning.

Och den andra grejen dök upp på facebook av alla ställen! Min kusin skulle sälja sin babyskydd de haft till sitt första barn som nu snart är två år gammal. Den bestämde vi oss för att köpa. Känns bra att köpa av någon vi känner och vet att den är använd av ett barn tidigare.

Och så förstås har vi sparat en del annonser vi kikat på inför framtida köp. Mer får det bli efter RUL. Glad
    Annars har vi börjat möblera om lite här hemma mellan de två rum som i framtiden är tänkta som barnrum. Den ena som ska bli bebbens rum minskade vi på lite möbler nu. Vi har haft det rummet mest som en förvaringplats av våra stora möbler som vi knappt använder. Den andra rummet används som datarum för sambon och hans kompisar och blir nu gästrum också. Dit flyttade vi vår bäddsoffa så det blev lite större yta i det tänkta barnrummet.

Känns lite overkligt att börja tänka och planera barnrum och inhandla grejer. Det trodde jag liksom aldrig det skulle bli av. Drömmer

• DreamBear
    besony skrev 2011-05-07 21:07:27 följande:
    Någon som börjat shoppa lite smått? Jag har gjort ett par fynd senaste veckan.
    Har börjat lite smått, mest kläder som jag hittat på Tradera för en mycket liten peng. Har betalat ca 200:- för kläder+frakt och i affären skulle de gått på minst 1400:-
    Efter RUL blir det nog att börja titta på lite dyrare inköp som vagn, bilskydd och säng.
    Visst känns det overkligt, jag kan fortfarande inte fatta att kläderna ska bäras av MIN bebis.
    Ofattbart men så underbart!
  • strössel

Beso: En sån till bilen har jag oxå köpt hittade den på tradera och den är bra tycker jag. Bara jobbigt att  flytta den mellan säterna beroende på om jag kör eller inte Skrattande 

Kenai: Jag mår illa hela tiden och kräks ibland och är supertrött, jag var pigg i v 12-13 och nu mår jag skit. Väntar oxå på att jag ska må bättre.

Shibby: Jag har varit och kikat i de affärerna du skrev till mig och babyproffsen hade hur mycket saker som helst tror det var babyproffsen jag tyckte bäst om låg vid mattaffären. Men väldigt konstig personal gick efter en hela tiden precis som om man skulle ta nåt och två äldre kineser pratade inte svenska och dom kunde inte svara på nåt om det jag frågade om barnvagnarna. Dom hade vagnar från 2010 jag ville veta lite om vad dom kostade osv men det fick jag inget svar på. Ska dit i sommar och då ska jag leta upp svensk personal som kan prata svenska och som kan nåt om grejorna dom säljer.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-08 16:52:59 följande:
    Beso: En sån till bilen har jag oxå köpt hittade den på tradera och den är bra tycker jag. Bara jobbigt att  flytta den mellan säterna beroende på om jag kör eller inte Skrattande 

Kenai: Jag mår illa hela tiden och kräks ibland och är supertrött, jag var pigg i v 12-13 och nu mår jag skit. Väntar oxå på att jag ska må bättre.

Shibby: Jag har varit och kikat i de affärerna du skrev till mig och babyproffsen hade hur mycket saker som helst tror det var babyproffsen jag tyckte bäst om låg vid mattaffären. Men väldigt konstig personal gick efter en hela tiden precis som om man skulle ta nåt och två äldre kineser pratade inte svenska och dom kunde inte svara på nåt om det jag frågade om barnvagnarna. Dom hade vagnar från 2010 jag ville veta lite om vad dom kostade osv men det fick jag inget svar på. Ska dit i sommar och då ska jag leta upp svensk personal som kan prata svenska och som kan nåt om grejorna dom säljer.
    Hmm, undra om det var nids4kids. Dom ligger vid en mattaffär och har ofta utländsk personal på helgerna. När vi var där pratade vi med en asiatisk tjej som tyvärr var jättedålig på svenska och inte kunde något alls om vagnarna. Hon hämtade dock en annan tjej som var polska eller nåt. Hon kunde dock bra svenska och visste mycket om vagnarna.
    Babyproffsen ligger så man går en halvtrappa ner. Var ni där?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby:

Kanske var nids4kids mattaffären låg till vänster och en lampaffär till höger och barnaffären rakt fram. Då missade vi kanske babyproffsen vi var i en annan barnaffär oxå vet inte vad den hette den var mindre och hade inga Emmaljunga barnvagnar som vi var ute efter så vi kikade bara en snabbis där. Dom vi pratade med såg inte alls ut som att passa in där och dom kunde som sagt ingenting.

Ligger babyproffsen vid mattaffären oxå ? Så vi hittar dit nästa gång vi ska dit Skrattande

• Shibby 78

Nej, babyproffsen ligger en bit bort från den byggnaden. Man måste tillbaka, och så ligger det som på baksidan av coop. Kolla på backaplan.se. Sidan är nere just nu men annars kan man se på den vart alla butiker ligger.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Lägger länken på favoriter och kikar när den funkar, där var vi inte vi hade gått i Göteborg och tog backaplan efteråt och jag var så trött och  hade ont i fötterna så jag orkade inte så mycket. Men i sommar får vi mer tid då vi kan gå runt och kika, den här helgen skulle vi hinna med så mycket som möjligt träffa släktingar osv så det var lite stressigt.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !