• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Mysigt att shoppa till bebisen

Har tänkt vänta till efter RUL men kikat har jag redan på nätet, ffa på barnvagn och skötväska.
    Det har inte funnits någon ork att titta live, när första grav-trötthetens släppte så har jag varit konstant småsjuk
    Sedan plusset har jag varit frisk i 2 veckor max, magjuka, virus på stämbanden i 3 veckor så jag inte kunde prata, sedan 2 förkylningar av det kraftigare slaget, nu fortfrande däckad av den senaste! Jag VILL vara frisk nu och orka njuta lite, hittills har det enbart varit illamående, värk i ligamenten och trötthet! Att man kunde känns sig så SKUJ av att vara gravid!!!

Nåja, längtat och kämpat genom 6 IVF så jag fixar detta oxå men tufft ÄR det!

2011 ska bli ett bättre år!
  • majsanna

Vi har inte heller kikat så mycket på bebisgrejer än. Lite på barnvagnar på nätet dock. Tänkte också att efter ultraljudet, som är på torsdag!) börja kolla lite mer på typ babyproffsen och liknande butiker.

Under hela vår tid vi kämpat för att bli gravida har jag då och då handlat lite bebiskläder, men efter plusset har jag inte vågat köpa någonting. Nu känns det så konkret att det verkligen är till bebis i magen. Då var det som en tröst och lite längtan som gjorde att jag handlade...

Vi har ju också bokat in en tvådagars-shopping i Ullared i början av juli så då måste jag ha kommit över den där tröskeln att våga handla igen. 

• DreamBear

Nu börjar det bli nervöst. Imorgon är det dags för RUL.
    Så rädd att något kommer att vara fel.
    Har inte känt bebben på flera dagar nu vilket inte gör mig lugnare.
    Låt klockan gå fort nu....

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-05-09 13:11:01 följande:
    Nu börjar det bli nervöst. Imorgon är det dags för RUL.
    Så rädd att något kommer att vara fel.
    Har inte känt bebben på flera dagar nu vilket inte gör mig lugnare.
    Låt klockan gå fort nu....
    Jag förstår att du känner oro, men jag tror du kan vara helt lugn. Jag är 5 dagar före dig och jag känne rinte heller bebis varje dag. Kan gå 2-3 dagar ibland utan att jag känner något speciellt. Det är ingen fara för det är inte förrän i v.25 man ska känna dom varje dag.
    Jag längtar till RUL, vi har vårt på måndag.
    Ska du kolla kön? Om dom säger alltså?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

När började ni känna er bebis ? Jag är i v 17 och jag har inte kännt nåt än vet inte riktigt hur det ska kännas, men jag känner inget speciellt. Jag mår så illa att det aldrig kan gå över, idag orkar jag ingenting pga illamåendet.

• majsanna

Jag har inte känt någonting från bebis än. Jag är i vecka 19.  En kompis till mig sa att hon började känna när hon var på ultraljudet för då kunde hon koppla ihop bild och känsla på något sätt.

Strössel: Vad jobbigt att ditt illamående inte vill ge med sig. 

• strössel
    majsanna skrev 2011-05-09 14:00:17 följande:
    Jag har inte känt någonting från bebis än. Jag är i vecka 19.  En kompis till mig sa att hon började känna när hon var på ultraljudet för då kunde hon koppla ihop bild och känsla på något sätt.

Strössel: Vad jobbigt att ditt illamående inte vill ge med sig. 
    Då är jag inte ensam, kanske är svårare för oss som väntar första barnet att förstå hur det ska kännas. Och det tar kanske lite längre tid innan vi känner nåt. Ja jag är så trött på illamåendet nu mår jättedåligt över det, har sluppit illamåendet i 2,5 vecka sen plusset v 5 och 12 och halva v 13. Vissa dagar är bättre men det är ändå jobbigt, tycker man blir lite nere av att må dåligt orken och lusten finns inte kvar.
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-05-09 13:28:38 följande:
    Ska du kolla kön? Om dom säger alltså?
    Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön.Det får bli en överraskning!
    Men skulle de försäga sig skulla vi inte bli sura,
    men vi kommer inte att be om det!
  • besony

Nu har jag äntligen fått datum för RUL! Som vi har väntat... Det blir om 2 veckor, den 24 maj. Då är jag i v 20 (19+0).. Det ser jag fram emot! Solig

• DreamBear

RUL igår gick kanon. Men fy vad nervös jag var innan jag såg hjärtat slå.
    Men vår lill* bebbe mår fint.Allt såg ut som det skulle.
    Han vifta med armarna och sparka med benen,
    vi såg även när h*n drack vatten
    Där kunde jag stannat och tittat på detta för alltid!
    Var så underbart!!

Hon ville flytta fram oss till den 14:e oktober, men eftersom det är IVF så behöll hon den 11:e.

Ni som inte gjort RUL än....ni har något riktigt underbart att vänta er!
    Det häftigaste jag varit med om!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !