• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • majsanna
    DreamBear skrev 2011-05-11 07:43:41 följande:
    RUL igår gick kanon. Men fy vad nervös jag var innan jag såg hjärtat slå.
    Men vår lill* bebbe mår fint.Allt såg ut som det skulle.
    Han vifta med armarna och sparka med benen,
    vi såg även när h*n drack vatten
    Där kunde jag stannat och tittat på detta för alltid!
    Var så underbart!!

Hon ville flytta fram oss till den 14:e oktober, men eftersom det är IVF så behöll hon den 11:e.

Ni som inte gjort RUL än....ni har något riktigt underbart att vänta er!
    Det häftigaste jag varit med om!
    Vad härligt!!!

Om precis ett dygn är det min tur! 
  • strössel

Kenai: Vad kul det låter ser fram emot mitt nedräkning nu, var och gjorde UL idag pga att min ena hund sprang rakt över min mage och jag fick jätteont som inte ville försvinna så jag ringde och dom ville jag skulle komma in så dom fick kolla och allt såg toppen ut Skrattande

Majsanna: Ska bli kul att höra om ditt RUL i morgon !

• majsanna

Strössel: Vad skönt att allt såg bra ut. Min katt gillar att sitta och ligga på magen, men en hund har ju lite mer vikt än en liten katt.

Ja, det ska bli spännande med ultraljud i morgon. Dessutom ska jag förhoppningsvis få träffa en läkare på grund av att jag den senaste veckan haft jättemycket näsblod. Det kan kanske var  för hög dos av mina blodförtunnande mediciner. Börjar bli tröttsamt att nästan ständigt har näsblod.

• DreamBear
    majsanna skrev 2011-05-12 16:32:19 följande:
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Åh vännen! Finner inga ord. Sänder varma styrkekramar till er!!
  • Shibby 78
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Jag grät när jag läste ditt inlägg. Det kan inte bli mer orättvist, jag finner inga ord, det fick inte hända Gråter Många stora kramar till dig och din man
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony
    Åh, det är sånt man inte ens önskar sin värsta fiende! Verkligen jättetråkigt! Rynkar på näsan Massa kramar till er!
  • strössel

Majsanna:Läser andras inlägg och förstår att det inte var bra , hittar inget inlägg i din blogg vad har hänt om du orkar berätta ? Kram !

• majsanna

Verkar vara något fel på Blogger idag så inlägget är borta.

Var på Rul igår och de hittade grava missbildningar på hjärnan. Alldeles för mycket vätska och för lite hjärna finns i skallen Så kallad vattenskalle. Detta gör att hjärnan inte har och kan utveckla sig. Bebisen kommer inte klara ett liv utanför livmodern, vilket gjorde att vi igår tillsammans med läkare och kurator fick ta det helt galna beslutet att avbryta graviditeten. Eftersom de fria abortveckorna är över var man tvungen att ansöka hos Socialstyrelsen. Iddag har vi fått medgivande därifrån om abort. Så planen är att i morgon åka till gynavdelningen för att få tre tabletter som påbörjar aborten och sedan på måndag ska vi till förlossningen för att "fullborda" det hela.

Detta känns helt jävla vansinnigt. 

• strössel

Majsanna: Vad fruktansvärt att behöva  vara med om en sån här sak, gör ont i hjärtat att läsa. Vi som har kämpat så mycket för att få det efterlängtade plusset ska inte behöva vara med om detta. Tänker på dig och din man och ta hand om varandra det är viktigt när sånt här händer massa kramar !

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !