• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Vaknade i natt av spysmak i munnen. Satte mig upp och var tvungen att hosta och det kom ännu mer magsyra. Kändes som jag hade något i halsen och harklade mig och varje gång jag gjorde det kom ännu mer magsyra. Tog nog 20 minuter innan det gick över. Jätteobehagligt!

Var det halsbränna? Har adrig haft det innan så jag vet inte hur det känns

Några tips vad man gör åt det?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Jag har aldrig haft halsbränna men har läst lite olika som har funkat för vissa människor tex mjölk , vanligt mineralvatten, annars finns det tabletter mot halsbränna på apoteket finns en hel del att välja emellan men vet inte om gravida kan ta alla. Läste att starka kryddor kan ge halsbränna ifall du äter stark mat. Men jag tror halsbränna är vanligt när man är gravid.

• Shibby 78

Jag har hört att det är vanligt under graviditeten. Är oxå osäker vad man får äta för tabletter när man är gravid. Får kolla med BM på måndag annars. Äckligt som tusan var det...

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-14 11:03:30 följande:
    Jag har hört att det är vanligt under graviditeten. Är oxå osäker vad man får äta för tabletter när man är gravid. Får kolla med BM på måndag annars. Äckligt som tusan var det...
    Ja kolla med BM hon borde veta vad man kan äta för tabletter annars vet dom säkert det på apoteket, men kolla med henne om du ändå ska dit. Kan tänka mig att det var äckligt.
  • besony

Det är efter midnatt nu, men måste bara skriva det här... Flört

För ett par timmar sen (innan midnatt), låg jag stilla i soffan och tittade på film, då kände jag 1-2 bubblor i nästan längst ner på magen... Det upprepades ca 3 ggr till. Går absolut inte ta miste på att det är bebben som säger hej! Hjärta Aldrig känt något likadant tidigare, så det var helt solklart för mig... Helt fantastiskt! Solig

Är i vecka 18 nu, så minibuffarna kom på v 17+4. Just nu när det nu är efter midnatt, så i v 17+5.

• Shibby 78
    besony skrev 2011-05-15 01:32:20 följande:
    Det är efter midnatt nu, men måste bara skriva det här... Flört

För ett par timmar sen (innan midnatt), låg jag stilla i soffan och tittade på film, då kände jag 1-2 bubblor i nästan längst ner på magen... Det upprepades ca 3 ggr till. Går absolut inte ta miste på att det är bebben som säger hej! Hjärta Aldrig känt något likadant tidigare, så det var helt solklart för mig... Helt fantastiskt! Solig

Är i vecka 18 nu, så minibuffarna kom på v 17+4. Just nu när det nu är efter midnatt, så i v 17+5.
    Visst är det härligt! Jag njutera v varje sekund. Är i v.20 nu och sen ett tag tillbaka så känner jag dom små buffarna utanpå magen, helt fantastiskt!
    Fick jag bestämma skulle bebisen hålla igång jämt
  • strössel

Beso: Jag har oxå kännt nåt i magen i två dagar för en liten stund på kvällarna första gången efter jag hade badat och igår när jag tittade på tv. Vet inte om det är bebisen men det är inget jag har upplevt innan. Låter supermysigt att du har kännt din lilla bebis.

Majsanna: Du finns i mina tankar var inne och kikade i din blogg och man får tårar i ögonen stor kram !

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-05-14 10:49:08 följande:
    Vaknade i natt av spysmak i munnen. Satte mig upp och var tvungen att hosta och det kom ännu mer magsyra. Kändes som jag hade något i halsen och harklade mig och varje gång jag gjorde det kom ännu mer magsyra. Tog nog 20 minuter innan det gick över. Jätteobehagligt!

Var det halsbränna? Har adrig haft det innan så jag vet inte hur det känns

Några tips vad man gör åt det?
    Jag vet inte vilken sovställning du har, men jag läste i en bok att den bästa sovställningen är att ligga på vänster sida. Magmunnen lutar åt motsatt håll, så man minska risken för halsbränna stod det. Plus att denna sovställning ger bästa blodcirkulationen till mamman och barnet.
  • strössel

En fundering ni som har köpt kikat på bebiskläder, hur vet man vilken storlek man ska köpa på bebiskläderna ? Då dom kan väga allt från tex 2500 - över 4000 g ? Tänk om man köper en massa kläder i storlek 50 och så kan dom inte ha dom för dom var för små. Hur tänker ni och vad tänker ni köpa ?

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-05-15 10:18:39 följande:
    Jag vet inte vilken sovställning du har, men jag läste i en bok att den bästa sovställningen är att ligga på vänster sida. Magmunnen lutar åt motsatt håll, så man minska risken för halsbränna stod det. Plus att denna sovställning ger bästa blodcirkulationen till mamman och barnet.
    Ok, tack för tips! Jag låg på höger sida då detta hände. Ska tänka på att ligga på andra då Har lagt en tunn kudde under den vanliga oxå så jag kommer upp lite mer. Har inte hänt igen, har jag tur var det kanske en engångsföreteelse
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !