• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Har mystiskt ont på vänster sida. Sitter ned mot ljumsken. Känns ungefär som jag sträckt mig eller stått illa, men jag har bara tagit det lugnt de senaste dagarna så jag hittar ingen orsak till detta. När jag sitter still gör det inte ont, men när jag rör mig känns det obehagligt. Dessutom känner jag mig stel bak i ryggslutet, mest på vänster sida. Kan det vara ligament eller foglossning? Har liksom ingen aning hur den värken känns.

• DreamBear

Kan tillägga att jag testade att ringa min barnmorska men hon har visst ledigt och kommer tillbaka på onsdag. Blev hänvisad till akuten om jag hade väldigt ont, men så ont har jag inte.

• strössel
    DreamBear skrev 2011-05-17 11:49:33 följande:
    Kan tillägga att jag testade att ringa min barnmorska men hon har visst ledigt och kommer tillbaka på onsdag. Blev hänvisad till akuten om jag hade väldigt ont, men så ont har jag inte.
    Vet inte heller hur sån värk ska kännas, men ring din bm när hon är tillbaks och fråga. Jag har fått värk i underlivet och ska till mvc i morgon och lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion, och sen har jag värk längs sidorna på magen. Idag är jag helt utslagen kräks flera liter känns det som är så trött så jag knappt orkar stå förkyld och allmänt gnällig idag Flört
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-17 13:03:05 följande:
    Vet inte heller hur sån värk ska kännas, men ring din bm när hon är tillbaks och fråga. Jag har fått värk i underlivet och ska till mvc i morgon och lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion, och sen har jag värk längs sidorna på magen. Idag är jag helt utslagen kräks flera liter känns det som är så trött så jag knappt orkar stå förkyld och allmänt gnällig idag Flört
    Tycker du har rätt att gnälla om du kräks en massa.

Jag ska ringa henne igen på torsdag när hon är tillbaka, blir det värre får man väl ringa akuten.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-05-17 13:43:43 följande:
    Tycker du har rätt att gnälla om du kräks en massa.

Jag ska ringa henne igen på torsdag när hon är tillbaka, blir det värre får man väl ringa akuten.
    Ja ring akuten om det blir värre, håller tummarna att det inte blir värre kram !
  • Toppenloppan

ÅHHHHH Majsanna vad det gör ont i mig att läsa att er lilla Dutt inte längre lever   Fy vilken fruktansvärd upplevelse, jag finner inte ord. Skickar er alla tankar och massa kärlek!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Hej!

Detta inlägg skriver jag i flera trådar så en del av er har redan läst det en gång

Senaste veckan har jag helt legat däckad av någon otäck infektion. Har varit på sjukhuset en massa gånger, tagit prover, gjort röntgen av lungorna, ultraljud av hjärtat och träffat en massa läkare. Ingen vet riktigt vad som gjort mig så sjuk, snabbsänkan = CRP har varit 190 vilket talar för en kraftig bakterieinfektion men var den sitter vet man inte. Man har konstaterat en bihåleinflammation men den borde inte ge så hög sänka, och en skum knöl i tungan som äntligen börjar krympa! De har stuckit rakt in i tungan för att se om det kom ut var....AJ!!!!

Har knappt orkar ta mig från sängen till soffan, inte kunnat äta pga av att tungan varit så extremt svullen och öm och så massa hosta, snor, feber....min kropp tillhör inte de som "blommar" under graviditeten inte

NU är febern borta, sänkan lägre på 170 (ska vara <8) så det verkar ha vänt och idag kunde jag äta potatismos och inte bara dricka O'boy med sugrör!

Igår bad jag om UL av Sesam och en urgullig kvinnlig gynekolog tittade. H*n sov men såg så fin ut så den oron har lagt sig iaf! Även jag har ju undrat hur Sesam kan må när jag känt mig närmast döende och varit sjuk i mer än 2 veckor.....men jodå, ingen fara!

Nu blir det sjukskrivning i minst en vecka till, jag äter, sover, äter och sover igen. Börjar orka titta på TV och idag öppnade jag datorn :-

• Toppenloppan

Mår bättre här! Sänkan har sjunkit äntligen och jag kan äta!!!

Mina tankar går ständigt till majsanna och det ofattbara som hände er, luften gick ur mig! Försöker samtidgt våga njuta av min växande mage och inte nojja för mycket inför vårt RUL på tisdag....
    Gissar att jag inte är ensam om dessa dubbla känslor????

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-05-19 11:00:34 följande:

Mår bättre här! Sänkan har sjunkit äntligen och jag kan äta!!!

Mina tankar går ständigt till majsanna och det ofattbara som hände er, luften gick ur mig! Försöker samtidgt våga njuta av min växande mage och inte nojja för mycket inför vårt RUL på tisdag....
    Gissar att jag inte är ensam om dessa dubbla känslor????

Håller med dig, man bär på dubbla känslor. Eller tredubbla. Man är överlycklig för det mirakel man bär i magen, man är livrädd att något ska gå fel och man lider med majsanna och deras situation som är ofattbart grym.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !