• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-05-19 16:37:43 följande:
    Jag är ju några dagar efter dig Strössel, så jag kommer vara v 18+1 på tisdag. Ja, det är UNDERBART att må bättre
    Om jag förstår rätt så ska du göra RUL på tisdag? Det ska jag med! Skrattande Det är något vi ser fram emot sedan länge och vi kan bara hoppas att allt är som det ska med bebben. Kommer att vara i v 19+0.
  • DreamBear

Jag sover inte bra längre. Vaknar varje timme ungefär känns det som. Antingen för att jag måste kissa eller för att jag vänder mig i sängen och det gör ont i ryggen. Behöver skifta mellan att ligga på sida och rygg, men hälften av gångerna när jag lägger mig på rygg börjar jag må illa. Känns inte så kul. Saknar min sömn.

Är i vecka 20 (19+2) och har ännu inte känt något tydligt ifrån bebben, bara kittlingar. Vill känna något som känns mer säkert att det är från bebben. Men jag hade moderkakan lite i framkant så det är väl bara att vänta och vänta.

• strössel

Kenai: Jag har oxå moderkakan i framkant och då sa läkaren att det kan ta ett tag innan man känner några sparkar, hoppas du känner sparkar snart.

Beso: Då är vi tre stycken som gör RUL nästa vecka jag ser fram emot det , känns som om man har väntat väldigt länge på det.

Går in i  v 19 idag Skrattande

• Toppenloppan

Värsta RUL veckan nästa vecka då

"Skönt" att det inte bara är jag som inte känt något från den "inneboende",tycker så många skriver att de känner från vecka 16, även förstföderskor! Det enda jag kan härröra till Sesam är att jag ibland får en extrem och blixtsnabb attack av kissnödighet som sedan går över, kanske h*n just då sparkar på urinblåsan???

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Min mage fotas annars regelbundet men nu har jag varit så sjuk...har ingen nyare bild....ska be maken fota i helgen

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Massa RUL att se fram emot i tråden nästa vecka, jag vill oxå göra ett till

Jag kände ju från runt v.16 denna gången men med första barnet kände jag inte förrän i v.19 (18+4) och då tog det ett bra tag innan det var regelbundet.

Loppan som jag har i magen nu är inte lika aktiv som sonen. Brukar komma lite sparkar på eftermiddagen, nästan alltid på tåget på väg hem, samt på kvällen när jag går och lägger mig.

Sonen var som sagt ganska vild i magen men det verkar vara en lugnare bebis denna gången. En lugn liten tjej Åh. vad jag längtar!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-05-20 10:53:59 följande:

Min mage fotas annars regelbundet men nu har jag varit så sjuk...har ingen nyare bild....ska be maken fota i helgen

Vad kul gör det jag ska ta en senare idag Flört

Shibby: Förstår att du längtar Skrattande jag vill oxå veta om det blir en flicka eller pojk men här vägrar dom säga det hoppas det syns så tydligt så hon tvingas berätta. Tycker det ska vara lika i hela landet att alla som vill ska få veta orättvist.
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-20 11:03:56 följande:
    Vad kul gör det jag ska ta en senare idag Flört

Shibby: Förstår att du längtar Skrattande jag vill oxå veta om det blir en flicka eller pojk men här vägrar dom säga det hoppas det syns så tydligt så hon tvingas berätta. Tycker det ska vara lika i hela landet att alla som vill ska få veta orättvist.
    Vart bor ni någonstans? När vi väntade sonen gjorde vi RUL på Östra och då sa dom  inget, fast vi frågade inte heller.
    Denna gången var vi i Alingsås, och då sa hon att om vi hinner så skulle hon kolla i slutet, men att hon reserverade sig för feltolkningar. Hon kollade väldigt noga sen, zomade in och ut så vi hade gott om tid på oss att tolka bilden. Jag är rätt säker själv att det är en tjej men jag kommer inte packa bara rosa i väskan, man vet aldrig
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-20 11:42:12 följande:
    Vart bor ni någonstans? När vi väntade sonen gjorde vi RUL på Östra och då sa dom  inget, fast vi frågade inte heller.
    Denna gången var vi i Alingsås, och då sa hon att om vi hinner så skulle hon kolla i slutet, men att hon reserverade sig för feltolkningar. Hon kollade väldigt noga sen, zomade in och ut så vi hade gott om tid på oss att tolka bilden. Jag är rätt säker själv att det är en tjej men jag kommer inte packa bara rosa i väskan, man vet aldrig
    Jag ska göra mitt RUL i Eksjö i småland, och jag frågade vid KUB och då sa hon att dom inte berättar och på kallelsen står det oxå att man inte får veta kön.

Läste nåt idag jag inte hade nån aning om att bebisarna ska inte ha kudde, och sen läste jag att om dom inte har kudde kan dom få platt huvudet. Hur ska man då göra för att inte få platt huvud ?
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !