strössel skrev 2011-05-24 18:33:14 följande:
Beso: Hur gick det idag ?
Jag har jobbat till halv tio ikväll, så jag har inte hunnit sitta här och skriva efter RUL.
Det gick jättebra! Dock valde vi inte att ta reda på könet. BF ändrades inte heller, för vi gjort IVF, det betonade barnmorskan. Annars för att beräkna BF så mäter man tydligen bara lårbenet.
Allt såg bra ut! Hjärtat, hjärnan, magsäcken, navelsträngen, urinblåsan, armar, händer, benen, fötter, ryggen och munnen på det lilla ansiktet. Bebben hade huvudet djupt nere i ljumsken och fötterna uppe. Ansiktet hade bebben gosat in sig mot moderkakan. Såg roligt ut! Jag har moderkakan i framvägg. Bebben var så himla lugn, det är h*n alltid på varenda UL vi gjort.
Köpte med oss hem 4 bilder! Totalt 11 bilder nu har vi från VUL, KUB-UL och nu RUL.
Å andra sidan när jag sedan satt och åt middag ur min matlåda på jobbet så kände jag buffar infrån, lite mer starkare än tidigare. Tredje gången på ca två veckor nu. Det är så himla mysigt. Dels därför var jag lite förvånad på RUL att barnmorskan sade att jag hade moderkakan i framvägg trots de små buffarna jag känt då och då nu i två veckors tid.. Men allt kan tydligen hända!