• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Beso: Vad härligt att allt gick bra !

Shibby: Jag ska göra ett TUL i v 25 pga att jag äter trombyl en extra koll, annars hade det inte varit något mer.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-05-25 10:33:46 följande:
    Ni som gjort RUL fick ni moderskapintyg där, eller får ni det på nästa bm besök i v 25 ?
    Jag fick inget moderskapsintyg vid RUL. Som jag fattat det får man det vid nästa tillfälle man träffar sin bm efter att man gjort RUL.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-05-25 11:34:45 följande:
    Jag fick inget moderskapsintyg vid RUL. Som jag fattat det får man det vid nästa tillfälle man träffar sin bm efter att man gjort RUL.
    Ok vet att vissa har fått vid RUL men det är nog olika, måste man visa moderskapsintyg på jobbet ? Jag ska dit nästa vecka och skriva lite papper ang gravidpenning tillsammans med min chef. Det blev så tidigt pga att hon ska gå på lång semester.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-25 11:42:32 följande:
    Ok vet att vissa har fått vid RUL men det är nog olika, måste man visa moderskapsintyg på jobbet ? Jag ska dit nästa vecka och skriva lite papper ang gravidpenning tillsammans med min chef. Det blev så tidigt pga att hon ska gå på lång semester.
    Det vet jag inte. Det enda jag fått veta är att jag ska skicka in moderskapsintyget till försäkringskassan för att de ska kunna beräkna min föräldrapenning.
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-25 11:42:32 följande:
    Nej, man behöver inte visa det på jobbet. Det är bara för försäkringskassan
    När vi väntade sonen fick vi intyget av vår BM och vi fick inget vid RUL denna gången heller utan jag antar att BM ger mig ett vid nästa besök.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-25 13:11:46 följande:
    Nej, man behöver inte visa det på jobbet. Det är bara för försäkringskassan
    När vi väntade sonen fick vi intyget av vår BM och vi fick inget vid RUL denna gången heller utan jag antar att BM ger mig ett vid nästa besök.
    Min chef sa att jag skulle ta med det för att skicka till lönekontoret då jag kommer få 10 % lön av dom medans jag är föräldraledig.
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-25 14:27:10 följande:
    Min chef sa att jag skulle ta med det för att skicka till lönekontoret då jag kommer få 10 % lön av dom medans jag är föräldraledig.
    Ok, dom villkoren hade jag inte på mitt förra jobb så det var aldrig aktuellt för mig, men vad bra att du vet att du ska visa det då
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-25 15:09:37 följande:
    Ok, dom villkoren hade jag inte på mitt förra jobb så det var aldrig aktuellt för mig, men vad bra att du vet att du ska visa det då
    Jag försöker ha koll på allt , men allt är så nytt så det är mycket att lära sig =)
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !