• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    Shibby; Kul med lite shoppning! Jag har börjat spana lite efter gratisboxar... Vet att Pampers, Libero och apoteksgruppen har sådana. Har oxå läst att Weleda oxå har något liknande... och sedan Sempers också för ev. mat senare. Bra att samla dessa tips på hög så man kan låta sig reggas och testa produkterna. Skrattande
  • majsanna

Hej på er!

Hoppas att allt är bra med er alla och att era magar växer som dom ska.

I morgon skulle jag gått in i ny vecka, men kommer faktiskt inte ihåg vilken... 

Orkar inte läsa om er shopping men jag hoppas att ni hittar några riktiga fynd! 

Kram 

• mariaa02

jag har blivit galen i SURA ESS...=) börjar bli lite pinsamt nu att ständigt besöka kiosken här hemma för att köpa en massa sura ess...=)särsäkilt att det alltid är samma personal i kassan nästan jämt..=)
    Förresten är det någon annan än mig som oroar sig för att du inet känner rörelse i magen?
    jag är i vecka 21+2 idag men känner ingen alls=/...
    får dock för mig ofta att det bubblar & rör sig lite i magen men jag vet inte om det är tarmarna,,,?
    jag vill känna på rikigt nu så det är utan tvivel att det är bebben & inte gaser...

• DreamBear
    mariaa02 skrev 2011-06-11 21:44:08 följande:
    jag har blivit galen i SURA ESS...=) börjar bli lite pinsamt nu att ständigt besöka kiosken här hemma för att köpa en massa sura ess...=)särsäkilt att det alltid är samma personal i kassan nästan jämt..=)
    Förresten är det någon annan än mig som oroar sig för att du inet känner rörelse i magen?
    jag är i vecka 21+2 idag men känner ingen alls=/...
    får dock för mig ofta att det bubblar & rör sig lite i magen men jag vet inte om det är tarmarna,,,?
    jag vill känna på rikigt nu så det är utan tvivel att det är bebben & inte gaser...
    Jag är i vecka 22+5 och det är först de senaste dagarna som jag verkligen känt bebben. Tidigare var jag inte säker på om det var tarmarna eller bebben. Nu känner jag rörelser, små minisparkar. Pappan har också känt för första gången.

Jag har moderkakan delvis i framkant, så det är den som gjort att jag inte känt något enligt barnmorskan.

Men är du orolig, ring barnmorskan och be henne lyssna efter hjärtljuden. Men som sagt, jag tror inte du behöver vara orolig.
  • strössel

mariaa02: Jag känner inte heller så mycket från bebisen, läkaren trodde jag skulle börja känna det framåt v 24-25 har moderkakan i framkant. Jag har kännt innan och fick till svar att bebisen kan flytta på sig lite som gör att man känner mindre. Så jag var jätteorolig men nu när jag har pratat med läkaren så är jag inte orolig, men häromdaqen så kände jag ett jättetryck på högra sidan och kände så var det som en stor bula på högra sidan och sen försvann bulan kan varit bebisen Skrattande

Shibby: Var det du som hade varit i Ullared ? Jag var i går och jag blev besviken att dom hade så lite baby saker, knappt inga kläder i storlek 50-62 och inte så mycket på baby avdelningen heller.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-06-13 11:07:36 följande:
    mariaa02: Jag känner inte heller så mycket från bebisen, läkaren trodde jag skulle börja känna det framåt v 24-25 har moderkakan i framkant. Jag har kännt innan och fick till svar att bebisen kan flytta på sig lite som gör att man känner mindre. Så jag var jätteorolig men nu när jag har pratat med läkaren så är jag inte orolig, men häromdaqen så kände jag ett jättetryck på högra sidan och kände så var det som en stor bula på högra sidan och sen försvann bulan kan varit bebisen Skrattande

Shibby: Var det du som hade varit i Ullared ? Jag var i går och jag blev besviken att dom hade så lite baby saker, knappt inga kläder i storlek 50-62 och inte så mycket på baby avdelningen heller.
    Jag var där för ett tag sen ja. De hade dåligt med babykläder då med, bara den här "korgställningen" man kan gå runt och inte så mycket fint. Fyndade Lundmyr babykläder den gången och så köpte jag babystrumpor men annars köpte jag bara på den andra babyavdelningen där bäddset, leksaker, snuttar, filtar, skallror mm finns

Det var säkerligen bebis du kände! Är så häftigt när dom vänder runt så i magen så man ser utanpå
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Jag hade planerat stort att åka ner dit i augusti och shoppa järnet men det går inte nu med tankte på hur lite dom hade. Blir en sväng i aug och köpa lite skedar och nappar badbalja osv. Jag fick ett babygym av mamma och pappa den med råttan på Skrattande och så köpte jag babysittern och så öppnade jag den igår för att kolla att den var hel osv och så var det inte nallar på den. Men det var det på både den svarta och den röd/svarta tror du att man skulle köpa till nallarna ? Det borde ha stått tycker man för jag vill ha nallar Flört jag köpte lite tummen saker och det tycker jag inte var så billigt babycape 90 kr och dregel haklapp kostade 25 kr men vanliga utan tummen tryck kostade 10 kr och en tummen filt 80 kr. 

• Shibby 78

Jag köpte lite barbapappasaker och det var lite billigare om man jämför med butik. Köpte även bäddset till vagnen och spjälsängen samt flera jättegosiga filtar.
    Vi ska dit i sommar. Tänkte kolla efter babygym, amningspump, amningskudde, nappar, skötbädd, tillbehör till skötsel (våtservetter, vanliga servetter mm) och badbalja (gärna med en sån ställning till).
    Babysitter har vi köpt en babybjörn balance air med leksak till. Hittade en ny på blocket till jättebra pris så den slog vi till på. Babyvakt köper vi inte där, utan jag har sett en annan modell jag vill ha.
    Ska se om dom har några roliga barnvagnsleksaker till vagnen oxå, och om det finns någon bra sån där leksak som man hänger över spjälsängen. (Tappade ordet just nu ;-D)

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !