• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Vi köpte vår 2005 till vår son som föddes i september, använde den inte direkt i början men sen hela vintern var den perfekt
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Tack ska kika, en fråga om täcken och kuddar har säkert frågat det innan. Men täckerna är från 12 månader både på Ikea och på Jysk alltså så ska man inte ha täcke till bebisen första året. Men många använder filtar men hur ska man lägga på filten på barnet hur långt upp ? Det står att barnet kan få täcket över huvudet men dom kan väl lika gärna få en filt över huvudet eller tänker jag fel ?

• Shibby 78

På babyaffärer finns täcken från nyfödd. Vi hade ett sånt förra gången och jag hade tänkt köpa det nu med tror jag

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-06-29 19:49:15 följande:
    På babyaffärer finns täcken från nyfödd. Vi hade ett sånt förra gången och jag hade tänkt köpa det nu med tror jag
    Då ska jag kika där tack för tipset !
  • DreamBear

Vad är det för skillnad på ett täcke för de som är nyfödda och de som är över ett år. Någon som vet?

• Toppenloppan

En "täcke-kommentar" som jag inte har faktiska belägg för utan bara en logisk tanke:

Hur i hela friden kan det vara svårare att få en tunn filt över huvudet än ett täcke???? Vad ska man då bädde in barnet i sängen med???? Känns för mig som en ny ide', alla nyfödda brukar ju bli allmänt inlindade på BB av BM.....

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-06-30 10:23:55 följande:
    En "täcke-kommentar" som jag inte har faktiska belägg för utan bara en logisk tanke:

Hur i hela friden kan det vara svårare att få en tunn filt över huvudet än ett täcke???? Vad ska man då bädde in barnet i sängen med???? Känns för mig som en ny ide', alla nyfödda brukar ju bli allmänt inlindade på BB av BM.....
    Filt som täcke är ju samma sak tycker jag med, ska ta upp det på föräldrautbildningen och se vad dom säger !
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !