• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Det känns som bebis försöker gräva sig ut neråt. Har känt så ca en vecka nu. Det ilar och gör ont i blygdbenet, och så känns det som en massa luftbubblor som far runt, svårt att förklara.
    Undrar om det beror på att bebis kanske vänt sig neråt?

Får fråga BM nästa gång, men någon som känner igen sig?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony

Är rätt så glad nu. Glad Fick hem papper om föräldrapenning från FK någon vecka efter jag skickat in moderskapsintyget. I papperen var det en blankett till arbetsgivaren att fylla i... Lite svårt för mig som är arbetslös och bara arbetar timmar för 3 olika arbetsgivare. Och som tur hade jag också varit inskriven på AF sedan första arbetslösa dagen förra året.

Jag mailade och frågade... Och fick till svar att jag skulle få nya blanketter för mig som arbetslös och så skulle jag också skicka in arbetsgivarintyg för mitt gamla heltidsjobb + de 3 timjobb jag har.

Som tur hade jag kopior på arbetsgivarintyget från gamla jobbet (!) och hade redan fixat 3 nya intyg som jag skall skicka till min A-kassa tänkte jag, som inte blivit av ännu. Så det är bara att skicka kopiorna till FK, om nu man inte ska ha original. (?) Det känns bara otroligt skönt att slippa säga till alla arbetsgivare att fixa intyg på nytt. Känns som jag har flyt just nu! Då jag hatar pappersarbete hemmavid! Tungan ute

Har även ringt till socialkontoret för att skriva på faderskapspapper och ska återkomma dit imorgon för tidsbokning. Hoppas det blir av så småningom! Gillar såna där flyt-dagar! Solig

• Toppenloppan
    Strössel:

Det tog 3,5 veckor! De har ju 30 dagar på sig men jag hade väl tur! Hoppas du oxå får beviljat, för mig lyfte en tyngd över axlarna! Nu blev alla papper klara lagom till jag går på semester på fredag.

Beso:
    Sådana "flyt-dagar" är guld, andra gånger bara strular allt.
    2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan: Alla andra får beviljat på mitt jobb så det vore konstigt om jag blir nekad tycker jag, jag borde få svar nästa vecka för då har det gått 4 veckor. Förstår att det känns skönt att få veta det innan semestern, jag har ansökt från och med den 22 augusti.

Beso: Vad skönt att det flyter håller tummarna att det håller i sig Skrattande

• Shibby 78

Ok, då förmodar jag att det är rätt fysiskt. Skönt att få HP då. Ska håla tummarna att det går vägen, men om alla dina kollegor fått det så borde du ju få beviljat med

Jag får slita på då jag har ett stillasittande kontorsjobb. Känns rätt ok, även om jag hellre varit hemma och boat. Det jobbiga med att arbeta just nu är att pendla, vilket tar 2-2,5 timme per dag. Längtar tills jag slipper det. Oftast är tågen försenade och dom är alltid fullpackade med så man får stå och svettas... Blää..

Då hade jag hellre varit hemm aoch fixat matlådor och bakat inför bebisens ankomst.

Som det ser ut nu går jag på FL den 19 september så efter semestern är det bara 6 veckor kvar iaf. Får hoppas dom går fort

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Det är ett väldigt tungt och stressigt  jobb, ska kika på nytt jobb under mammaledigheten för jag känner att jag har gjort mitt på det jobbet vill testa nåt annat. Får hoppas 6 veckor går snabbt Skrattande

• Toppenloppan

Jag ansökte from 19/10 men kommer ta kompledigt veckan innan så from 12/10 går jag hemma och skrotar Matlådor, bakning, fix i barnrummet och huset....åh så skönt det ska bli!!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Idag damp brevet ner i brevlådan fick beviljad graviditetspenning från och med den 22 aug - 10 oktober sen har jag semester fram tills jag får bebis Skrattande

Hoppas ni mår bra tjejer , jag gjorde ctg i går i 40 minuter pga att jag känner väldigt lite sparkar men allt är som det ska med bebis så inga fel. Får nog acceptera att jag har en väldigt lugn bebis i magen och att moderkakan i framvägg dämpar väldigt mycket. Och dom verkar gilla mig på förlossningen dom sa att jag får komma när jag vill och kolla bebisen för att känna mig trygg, jag hade ev urinvägsinfektion dom skulle skicka det på odling isåfall skulle jag få pencilin för annars kunde det sätta i gång en förlossning och det ville dom inte och inte jag heller.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !