• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Jag födde sonen utan medicinsk bedövning då det gick så fort, hann inte ens få lustgas utan det blev bara ett bad, sen kom han.
    Denna gången vill jag få lustgasen om jag hinner med, så jag har lärt mig hur man använder den. Annars är planen att klara mig utan. Inte för att jag vill men för att det förmodligen går fortare denna gången så jag hinner väl inte..
    Skulle det dra ut på tiden och göra hemskt ont så är jag öppen för allt utom kvaddlar

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Kenai: Har tänkt lite på smärtlindring men jag ska försöka klara mig på lustgas kvaddlar har jag oxå hört göra skitont och epidural är jag tveksam till, men som sagt allt kan säkert ändras när man väl är vid förlossningen och har skitont Skrattande men bada vill jag oxå göra.

Går in i v 31 idag är det nån som har haft som värk i underlivet ? Har det inte hela tiden men det kommer och går vad kan det vara ?

• DreamBear
    strössel skrev 2011-08-12 10:41:02 följande:
    Går in i v 31 idag är det nån som har haft som värk i underlivet ? Har det inte hela tiden men det kommer och går vad kan det vara ?
    Jag hade grym smärta i underlivet för ett tag sedan. Kunde knappt gå. Gjorde riktigt ont. Var tydligen alldeles blek också enligt sambon. Barnmorskan kunde inte riktigt säga vad detta var, men gissningen blev foglossning. Det försvann efter en dag. Sedan har jag bara haft svag känning då och då.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-08-12 11:03:33 följande:
    Jag hade grym smärta i underlivet för ett tag sedan. Kunde knappt gå. Gjorde riktigt ont. Var tydligen alldeles blek också enligt sambon. Barnmorskan kunde inte riktigt säga vad detta var, men gissningen blev foglossning. Det försvann efter en dag. Sedan har jag bara haft svag känning då och då.
    Man blir lite orolig när det gör ont här och där, men har läst lite på internet nu att det kan vara rätt vanligt. Ska nämna det för bm när jag ska dit nästa gång.

Hur ofta går ni till bm ? Hittills går jag med 4 veckors mellanrum.
  • Shibby 78

Din smärta låter som foglossning. Helt ofarligt men väldigt besvärligt. Hoppas det snart känns bättre!
    Jag har varit till BM v.25, 28 och 30. Ska gå v.32, 35, 37 och 39.
    Nästa besök är på tisdag och då är jag 32+5 så dom räknar fulla veckor antar jag.
    Med Isac gick jag varje vecka från v.35 om jag minns rätt. Brukar vara tätare kontroller med första barnet. 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Jag har oxå ont neråt från och till, jag antar att all tyngd pressar nedåt och det känns! Vissa dagar riktigt värker det när jag står, går eller sitter på toa, ligger jag ner så släpper det. Smärtstillning ja...har jag skitont och kämpigt när jag bara öppnat mig 4-5 cm, då blir det nog EDA, annars är jag nog helt förbi av smärta när det är dags att krysta! Har fått tips av läkarkollegor som sett just det för många gånger! Annars hoppas jag klara mig utan just EDA, tänkte gå en profylaxkurs på nätet, hoppas gilla lustgasen och TENS

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear

Är ute i god tid, har precis packat BB-väskan. Och den blev välfylld. Men vi har 1 1/2 timmes bilresa till BB så det är ju inte direkt så att man bara svänger förbi hemma och hämtar något. Tänkte jag skulle bjuda er på min gigantiska packningslista till BB-väskan. Har jag glömt nått?

Till mamman har vi packat:
    Mjuka, oömma kläder till mig (mestadels svarta, mindre risk att ev. blod syns igenom)
    Amningsininlägg    
    Bindor (har köpt Always nattbindor)
    Necessär fylld med allt man behöver när man sover borta
    Tofflor
    Amningsnattlinne
    Amningsbh (3 st)
    Strumpor och trosor
    Morgonrock
    Handduk (stor och liten)   
    Kamera + laddare
    Mobil + laddare
    Mjukt toapapper
    Våtservetter för intimhygien
    Anteckningsbok + penna
    Klocka
    Parkeringspengar
    Korsordstidning
    Ätbart; dricka, banan och godis (kommer att läggas i när vi åker) 

Till pappan har vi packat:
    Necessär med allt han kan tänkas behöva
    Ombyte
    Handduk         

Till bebis har vi packat:
    Nalle
    Filt
    Overall + mössa för hemgång
    Bodys
    Byxor
    Mössa
    Strumpor           
    Vi har både med kläder i stl 50 och i stl 56

Som sagt, det är en STOR väska. Men skönt att ha den klar. Man vet ju aldrig när det blir av att åka in.        

• Shibby 78

Halloj på er 

Var hos BM idag och blev lite orolig. Mitt SF-mått har stannat upp och magen hade inte växt något sen den sista kollen. Bebis har inte vänt sig och det har varit samma BM som mätt varje gång så det beror inte på det.
    Någon av er med erfarenhet av detta? Går in i v.34 nu. Blir extrakontroll nästa tisdag.

I övrigt så mår jag sådär just nu. Är väldigt tungt att jobba, får så ont i ryggen av att sitta still framför en dator hela dagarna. 4 veckor kvar efter denna, bara att bita ihop antar jag..
    Min remiss om planerad förlossning är mottagen av Östra men ännu ej behandlad. Inget nej iaf och det är ju positivt.

Förresten, har era bebisar vänt på sig? Min sitter fortfarande upp med huvudet  vid mina revben. 

Kram! 

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-08-16 23:06:39 följande:
    Halloj på er 

Var hos BM idag och blev lite orolig. Mitt SF-mått har stannat upp och magen hade inte växt något sen den sista kollen. Bebis har inte vänt sig och det har varit samma BM som mätt varje gång så det beror inte på det.
    Någon av er med erfarenhet av detta? Går in i v.34 nu. Blir extrakontroll nästa tisdag.

I övrigt så mår jag sådär just nu. Är väldigt tungt att jobba, får så ont i ryggen av att sitta still framför en dator hela dagarna. 4 veckor kvar efter denna, bara att bita ihop antar jag..
    Min remiss om planerad förlossning är mottagen av Östra men ännu ej behandlad. Inget nej iaf och det är ju positivt.

Förresten, har era bebisar vänt på sig? Min sitter fortfarande upp med huvudet  vid mina revben. 

Kram! 
    Har ingen erfarenhet av magmått som stannar upp. Men bra att du får kolla upp det. Jag ska till BM nästa vecka först, här får man gå väldigt sällan känns det som. Men men.

Förstår att det är tungt att jobba. Jag pluggar och är hemma mestadels, men har det skittungt nu. Sover uruselt.

Vad jag vet så har inte bebis lagt sig till rätta än, det känns då inte så.      
  • strössel

Shibby: Jag är bara i v 31 och min bebis hade huvudet uppåt sist jag var hos bm och mitt Sf mått var mindre den här gången men det var oxå en annan bm och som jag förstått mäter alla olika. Så jag ligger lite under kurvan ska till bm den 24/8 igen, annars har jag tyvärr ingen erfarenhet av sånt. Hoppas SF måttet har ändrats till tisdag kram.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !