• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    Shibby; Vi har inte köpt själva täcket ännu... Men på påslakanen är det lite skillnad på i mått. Så när vi ska köpa täcke, så är frågan vartifrån vi ska handla så det kan passa till bägge påslakanen.
  • Shibby 78

Ni som köpt täcke och kudde från Rätt start Exklusive, ska ni tillbaka till Gekås något så kolla efter detta märke

Passar till Rätt Start
    Tror vi gav runt en hundring per set, men jag minns inte riktigt
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Jag har bara täcket från rätt start men inte kudden, så det felar. Passar täcket så passar inte örngottet passar kudden så passar inte täcket osv tyvärr. Men hade tur att hitta två som passade jag har en kudde från 0-6 månader sen ska jag köpa en ny kudde som matchar bättre. Men det räcker min ska inte sova med täcke utan det ska jag ha på golvet eller i soffan för man ska ju inte ha täcke till bebis pga kvävningsrisken.

• Shibby 78

Strössel: Ok, då förstår jag. Vi kommer att ha täcke till bebis. Hade det till första med. Kan inte se att det är någon större risk med ett tunt täcke än vad det är med en filt och sonen sov kanon med det han hade. Vi har sovrummet på källarvåningen och det skulle vara för svalt för bebis att sova utan något i vinter.

Denna gången har jag garderat mig med ett andningslarm med, men känner jag mig själv rätt så kommer jag väl springa där och kolla andningen för jämnan ändå, nojig som man kan vara
    Kollar fortfarande sonens andning ibland, trots att han fyller 6 år nu i höst. (fast inte så ofta så klart)

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-08-05 17:26:50 följande:
    Shibby: Har inte bestämt mig än om vi ska köpa andningslarm eller inte, men vi funderar på det. Isåfall blir det Snuza Halo.
    Det är det som vi köpt! Verkar toppenbra! Testade det på min man och det verkar fungera alldeles utmärkt
  • DreamBear

Jag trodde verkligen att det var ett standardmått på täcke och kudde. Men icke sa nicke. På Dollar Store fanns det påslakan som passa men inte örngott. Kudden vi har från Rätt start är 38x55 och örngottet är 35x55. Kanske funkar ändå. Får köpa och testa

• Toppenloppan

Vi har ännu inte köpt täcke och kudde, super att veta att det skiljer så!! Jag är lite "chockad" över hur dyrt lakan och påslakan är till bebisar, till vuxna kan man ju köpa för 50-100:- på IKEA!! Tänkte köpa täcke + kudde till vagn/vagga på www.jollyroom.se och unna lilltösen ett set lakan från Färg och Form...sen köper jag vuxenlakan alt tyg på IKEA och syr om!!! Större täcke och kudde blir det när hon är större, vi ska köpa en vagga på höga ben från Troll så hon får plats bredvid min säng första 4-6 månaderna. Annars har vi nog köpt alla bebiskläder och har bestämt men ännu inte beställt allt annat från nätet. Har kikat på tex Babyproffsen men köper på nätet så sparar vi en hel del.

2011 ska bli ett bättre år!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !