• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Ser att ni pratar om bh jag har oxå stora problem , provade på Lindex men dom var som sagt väldigt små kan jag inte ha. Vi har Twilfit har dom amningsbh ?

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-08-21 10:01:15 följande:
    Ser att ni pratar om bh jag har oxå stora problem , provade på Lindex men dom var som sagt väldigt små kan jag inte ha. Vi har Twilfit har dom amningsbh ?
    Jag är inte helt hundra på det men jag har för mig att dom hade det när jag väntade sonen. Köpte dock mina på mamma-affärer.
    Finns ju några här i Gbg och dom säljer amningsbh med.
    Jag kollade i lådan och hittade en bh som jag inte skrivit om. Gekås har ju! Dom går upp till stora storlekar med, iaf när jag var där sist. Jag köpte ett två-pack i stl 75F som jag hade tänkt kunna sova i  
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby: Vi har tyvärr bara HM som säljer mammakläder här där jag bor, så utbudet är litet. Och det blir ingen mer sväng till Gekås innan bebisen kommer,  men ska kika in till Twilfit nästa gång jag är i stan och se om dom har nåt. HM hade amningsbh såg jag i katalogen men ska kika in där , då kanske man kan köpa en billigare till bb och sen se vad man får för storlek och lägga ut mer pengar på en amningsbh efteråt.

Hur känns det med magen tycker du att den har växt ? Jag ska till bm på onsdag och jag var under strecket sist jag var där men hade då en annan bm.
  • Shibby 78
    Strössel: Jag känner ingen skillnad mot förra veckan men det kanske är svårt att märka själv?
    Är lite nervös för att mäta på tisdag, hoppas verkligen det hänt något! Iof hade det varit lite roligt med ett TUL, bara för att få kika in igen och se att allt ser bra ut, men det viktigaste av allt är ju att bebis mår bra.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Klurigt när man är liten runt bröstkorgen men har stora bröst! Har en kompis med det problemet, hon köper ofta större storlek och syr om, dvs kortar omkretsen, då motsvaras ju tex 70 D av 80 B.....utbudet blir större minst sagt!

Jag är lite mer "vanlig" med 80C innan graviditeten så jag hoppas kunna köpa första BH'n på HM och sedan blir det Change, som mycket lämpligt öppnat på närmsta köpcentrat här!

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony
    Shibby; Jag bor inom Örebro län, och där finns det Details, Change, Triumph och Twilfit att åka till, för att nämna några. Jag har vanliga BH:ar från Details och Triumph. Men när det gäller amnings-BH, så tror jag det blir från Change. Få se!

Ang. magen, jag tycker den har växt, då min navel är inte riktigt densamma som i förra veckan, så liten skillnad är det nog. Är i vecka 32 (31+5 idag)... Idag på eftermiddagen har jag haft grymt ont i magen trots jag låg och vilade i soffan, det kändes lite som värk, fast mest på sidorna... Efter någon timme med X antal onda attacker så försvinner det helt och hållet och jag är som vanligt igen. Undrar om det ev. är sammandragningar som känns eller rentav förvärkar? Hur vet man det? Någon?
  • strössel

Shibby: Ja det är nog svårt att se och känna själv, jag inbillar mig hela tiden att magen inte växer nåt för det känns så. Jag gjorde ett TUL men har inte fått nån tid till nästa TUL ska fråga om det på onsdag.

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-08-20 21:45:19 följande:
    Kenai:Jag har inte köpt amningsbh än, hur tänkte du med storleken eftersom de växer massor efter förlossningen??? Tycker det är svårt!

Jag har köpt tre amningstoppar, de heter "Amningstop Maternity Sleeping Bra". Köpte en först i storlek XXL och tokgilla den. Och den är töjbar så det är inga problem när brösten ökar. Sedan har jag tänkt köpt en mer stadig amningsbh när jag vet mer om storleken. Har stor byst så jag väntar med detta köp.
  • besony

Det är nog klokt att vänta med amnings-BH... Jag är säker på att det kan funka med vanliga BH:ar men det blir bara extra jobbigare när man ska amma. Fast det skadar inte att vänta med köp, så tänker jag. Solig

• DreamBear
    DreamBear skrev 2011-08-22 08:36:10 följande:

Jag har köpt tre amningstoppar, de heter "Amningstop Maternity Sleeping Bra". Köpte en först i storlek XXL och tokgilla den. Och den är töjbar så det är inga problem när brösten ökar. Sedan har jag tänkt köpt en mer stadig amningsbh när jag vet mer om storleken. Har stor byst så jag väntar med detta köp.

Länken dit jag köpte dem : http://www.minimundus.se/valkommen.htm
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !