• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    Kenai; För mig kollas urinet varje gång, likaså blodtrycket, hjärtljud och magmåttet.
    Men blodprov för blodsockret och blodvärde blir det inte lika ofta, även viktkoll hoppar de ibland över.
    För övrigt lämnar jag blodprov vart 6:e vecka för sköldkörteln, då jag äter Levaxin.

Tycker det verkar som att det kan se så olika ut beroende på vilken BM man träffar. Jag har haft 3 st, varav en ordinarie och två vikarier... Nästa gång är det en ny BM igen, vikarie för min ordinarie som är sjukskriven. Min ordinarie BM har jag bara träffat ett par gånger i början av graviditeten. Lite synd att man inte har en och samma BM, men det har varit sommarsemestrar osv.

Önskade också info om föräldragrupp, men min vårdcentral har inte ens startat igång en grupp än. Det skulle bli i september sade BM... Känns lite så där sent liksom. Så man har istället sökt information själv om en massa.
  • Shibby 78

Jag vet inte om det har att göra med att jag är omföderska och därmed går mer sällan till BM än vid första barnet men på mig kollar dom bara blodtrycket, magmåttet och hjärtljuden.
    Förra veckan kollade hon iof vikt, järn och glukos men det var första gången sen inskrivningen. Urinprov har jag bara lämnat på inskrivningen oxå.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Mitt blodsocker har inte kollats efter glukosbelastningen. Blodvärdet kollar hon eftersom jag ber om det men urinprov vill hon ha varje gång, fastän det alltid är HELT rent....

Omföderskor kollas ju alltid mer sällan, om man mår bra såklart!

Tyckte det var dags för lite magbilder flickor, lägger in en på min Muminkropp

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan: Vilken fin magbild på dig Glad jag tycker jag har slarvat på den fronten med att ta magbilder men jag försöker att ta en i veckan men så lätt att glömma bort. Ska försöka ta en idag och lägga upp !

• Toppenloppan

Vi var såååå noggranna i början att fota innan fruksot varje lördag, man ville liksom jämföra och se skillnaden NU är det så påtagligt att jag är gravid att vi glömmer det!

Tack Strössel, din mage är oxå så fin!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Har ni lagt in om föräldrapenning än ? Känner mig stressad över det, vet inte riktigt för hur länge jag ska lägga in och hur många dagar i månaden jag ska ta. Och att man måste lägga in om det en månad innan man får sin bebis. Men det är väl bara att sätta sig ner nån dag i veckan och börja räkna Flört och hoppas det blir rätt.

• besony
    strössel skrev 2011-08-29 11:36:23 följande:
    Har ni lagt in om föräldrapenning än ? Känner mig stressad över det, vet inte riktigt för hur länge jag ska lägga in och hur många dagar i månaden jag ska ta. Och att man måste lägga in om det en månad innan man får sin bebis. Men det är väl bara att sätta sig ner nån dag i veckan och börja räkna Flört och hoppas det blir rätt.
    Jag har skickat in moderskapsintyget och alla mina inkomstuppgifter från mina jobb osv till FK. Väntar nu på svar... Annars så har jag fixat e-leg så jag kunnat logga in på FK och kika lite på hur man planerar föräldraledighet. Problemet är bara att jag inte vet hur mycket SGI jag har, då jag väntar på svar än. Önskar kunna vara hemma åtminstone till nästa höst!

Och vi har också tänkt dela på föräldradagarna, hur vi gör vet vi inte, men det kräver ju att båda två ska sätta sig och räkna ut sådant. Men här är det bara jag som har energi till detta... Jag väntar också med andra ord in sambon! Så få se hur det blir... I vilket fall som helst blir det nog bra till slut, fast det här är en djungel! Obestämd
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !