• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Strössel:

Låter som en bra packning men jag hade skippat handdukarna. Även om de inte är superlyxiga finns det ju i högar på sjukhuset och så slipper du tvätta dem när du kommer hem!

Annars tänkte jag packa bebisens saker i skötväskan, då får du mer plats i din väska!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-09-08 11:26:25 följande:

Strössel:

Låter som en bra packning men jag hade skippat handdukarna. Även om de inte är superlyxiga finns det ju i högar på sjukhuset och så slipper du tvätta dem när du kommer hem!

Annars tänkte jag packa bebisens saker i skötväskan, då får du mer plats i din väska!

Visste inte om det fanns handdukar, då plockar jag ur dom. Min man hämtar vagn+skötväska när vi har fått bebisen så jag har inte den hemma innan jag får tyvärr. Måste man ta med blöjor till bebisen eller finns det där med ?
  • Toppenloppan

Jag vet inte hur det är på "ditt" sjukhus men det vet din BM. Standard är att det finns blöjor och de har även lite kläder. Fick dock tips om att ta med strumpor och liten mössa att ha inomhus, vissa sjukhus är lite kalla....

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-09-08 11:51:20 följande:
    Jag vet inte hur det är på "ditt" sjukhus men det vet din BM. Standard är att det finns blöjor och de har även lite kläder. Fick dock tips om att ta med strumpor och liten mössa att ha inomhus, vissa sjukhus är lite kalla....
    Ska höra med bm, har packat ner en liten labanmössa och strumpor och tossor Skrattande jag fick 4 blöjor i ett gratis paket packat ner dom ifall att. Så skönt att ha väskan färdig så slipper man stressa ifall man skulle få för tidigt osv. Nessisär kommer jag dock packa samma dag.
  • DreamBear

Strössel: Här är min jättepackningslista Vi har 1 1/2 timmes enkelresa till BB så vi har inte möjlighet att åka hem och hämta något, så vi har packat rejält.

Till mamman har vi packat:
    Mjuka, oömma kläder till mig (mestadels svarta, mindre risk att ev. blod syns igenom)
    Amningsininlägg   
    Bindor (har köpt Always nattbindor)
    Necessär fylld med allt man behöver när man sover borta
    Tofflor
    Amningsnattlinne
    Amningsbh (3 st)
    Strumpor och trosor
    Morgonrock
    Handduk (stor och liten)   
    Kamera + laddare
    Mobil + laddare
    Mjukt toapapper (har hört att sjukhusets toapapper är hemskt efter en förlossning)
    Våtservetter för intimhygien
    Anteckningsbok + penna (man kanske vill föra lite minnesanteckningar)
    Klocka (mobil får inte användas på förlossningen och det fanns ingen klocka på väggen)
    Parkeringspengar
    Korsordstidning (nått att roa sig med om förlossningen tar tid)
    Ätbart; dricka, banan och godis (kommer att läggas i när vi åker om vi kommer ihåg) 

Till pappan har vi packat:
    Necessär med allt han kan tänkas behöva
    Ombyte
    Handduk

Till bebis har vi packat:
    Nalle
    Filt
    Overall + mössa för hemgång
    Bodys
    Byxor
    Mössa
    Strumpor           
    Vi har både med kläder i stl 50 och i stl 56

Som sagt, det är en STOR väska  

• strössel

Kenai: Tack för din lista hade glömt packa i lambi toarullar jag köpt, smart att ta med block och penna det vill jag packa ner. Och hade helt glömt bort ätbart måste man ju ha Glad

Vi har 2 mil till BB tar ca 15 minuter att åka så glömmer jag nåt så går det jättesnabbt att åka hem.

• besony

BB-väskan är under pågående packning....

Till mig
    inneskor + tofflor
    mjukisbyxa
    linne
    tröja
    strumpor
    necessär

Till bebisen
    bomullsfilt
    2 hjälmmössor
    2 par strumpor
    några klädesplagg för ombyten både i strl 50 & 56
    ytteroverall + mössa & vantar (om det vore så himla kallt alltså)

Övrigt
    Spel. Valde UNO för den är liten och lätt att packa med sig.
    Bärsjal av trikå (som jag vann på Tradera)

Det som saknas bara är väl hårborste till mig, lite underkläder (som jag använder fortfarande), mina mediciner och förstås ev matlåda till sambon och lite godsaker som jag kan få energi av! Amningsgrejer ska jag fixa lite av innan (som inlägg så läckande inte ska synas osv) men efteråt får det bli shopping av amnings--BH när jag vet storleken.

Just därför ligger BB-väskan i badrummet, för att lättare packa med det sista. Samtidigt så kommer jag inspektera väskan några gånger tills jag är nöjd med packningen. VI bor dessutom bara ca 15 minuter till sjukhuset med bil, så det blir nog inga problem att hämta något om det behövs.

Vi behöver inte heller ta med blöjor, bindor och handdukar, så det spar ju plats i väskan. Den informationen finns angivet på sjukhusets hemsida och även den informationen har jag fått från BM också.

Så det blir nog bra det här. Glad

• Toppenloppan

Oj vad ni hunnit packa Får väl packa kommande vecka när jag går hemma!!!

• Shibby 78

Här packas det Roligt!

Här är min lista:

Till mig:
    2 amningsbh
    Mjuka boxertrosor
    Amningstopp
    mjuka mammabyxor
    Morgonrock
    flip-flop (som tofflor)
    Kofta
    Amningspyjamas 
    Apotekets nattbindor
    En rulle mjukt toapapper och våtservetter till underlivet
    Pocketbok
    Mobil- och kameraladdare
    Necessär
    Energibars och dryck
    Lypsyl 

Mannen:
    Något att äta
    Massa mynt
    Fräscha underläder, strumpor och t-shirt
    Något att läsa
    Tandborste

Bebis:
    Overall
    Lite ombyten
    2 Babyhjälmar och en lite tjockare mössa
    strumpor
    Filt
    Snutte
    Liten Nalle

Journal + ID (vi tillhör Borås, inte Östra, men vi ska föda på Östra om allt går som vi vill, därav papperjournal med)
    Laptop men lite serier och filmer

Tror det var alles

Var till BM idag och allt var bara bra. Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt men inte fixerad ännu. 
    Magmåttet hade dock sjunkit från 36 cm till 32 cm, men detta beror på att jag haft en annan bm under sommaren som mätt, och att de mäter olika.
    Fick dock en extratid för mätning igen nästa fredag för säkerhetsskull.
    Hjärtljuden ligger mellan 130 - 135 vid varje besök, och så även idag.

Imorgon är jag ledig! Skönt! Nästa vecka blir det 4 dagar på jobbet på 4,5 h styck och sen är det FL. Wieee!!

Komsi snart nu lilla bebis, du får gärna komma iaf några dagar tidigare än tänkt

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !