• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78
    Strössel: Du verkar mer välplanerad än mig
    Själv tänkte jag begära månad för månad beroende på hur det ser ut med räkningar osv.
    Jag kommer inte dra någon extra skatt, på mig stod det att man skattar 29 %, och det är mer än tillräckligt på en sådan liten inkomst.
    Man har ju grundavdraget, precis som när man jobbar, så man betalar aldrig 33 % i skatt (arbetar som redovisningsekonom) i vanliga fall heller. Har du dessutom något bolån så ska ju räntorna dras av och dom är ju inte jättelåga just nu (eller andra lån förutom csn)
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear

Jag tycker detta med föräldrapenningen är en djungel. Och än har jag inte riktigt vågat mig in i den Ska ta tag i det tillsammans någon dag.

Ligger däckad i en rejäl förkylning just nu. Så jag hoppas verkligen inte bebis kommer nu. Det skulle verkligen bli urjobbigt att genomgå en förlossning med snuva

Inatt vakna jag och blev rädd. Mådde skit. Hade hög puls, kände hur den skena. Ligger dagligen kring 100 slag/min i puls och det är jobbigt. Barnmorskan sa att hög puls var normalt, men jag känner mig tveksam. Ska ringa henne igen imorgon. Får se vad hon säger.      

• strössel

Kenai: Jag har nyst hela dagen och känner mig förskyld och har skitont i magen, så jag känner som du ingen bebis nu för det orkar jag inte. Mår jag så här dåligt orkar jag inte vara med på föräldrautbildningen på tisdag. Krya på dig kram !

Shibby: Jag har bara ett litet billån, jag ville ta för en period framåt för att slippa tänka det på ett tag. Men man kan väl gå in och ändra om man skulle vilja ta ut färre eller mer dagar ? Eller har jag missuppfattat ? Innan den 10 varje månad.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-09-11 15:49:04 följande:
    Kenai: Jag har nyst hela dagen och känner mig förskyld och har skitont i magen, så jag känner som du ingen bebis nu för det orkar jag inte. Mår jag så här dåligt orkar jag inte vara med på föräldrautbildningen på tisdag. Krya på dig kram !

Shibby: Jag har bara ett litet billån, jag ville ta för en period framåt för att slippa tänka det på ett tag. Men man kan väl gå in och ändra om man skulle vilja ta ut färre eller mer dagar ? Eller har jag missuppfattat ? Innan den 10 varje månad.
    Det kan man säkert, jag har noll koll på hur reglerna är just nu. Kanske man ska sätta sig in i det innan man landar i bebisbubblan

Hoppas ni kryar på er! Jag har oxå varit lite förkyld men det har som tur är gått över.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

En förkyld till men har sovit middag flera timmar sista dagarna och det hjälper lite...ljuvligt att behöva tänka på att orka jobba krya på er allihop!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Jag kan inte datumgränserna men man kan ändra sitt uttag av FL-dagar från månad till månad. Jag skattar så himla mycket i vanliga fall, jämkar inte på bolånet så det brukar komma skatteåterbäring varje år. Shibby: Hur räknar de skatten under FL då? Drar jobbet sin del och Försäkringskassan sin del??? Kommer ju inte nå över marginalskatten under FL.

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-09-11 20:12:21 följande:
    Jag kan inte datumgränserna men man kan ändra sitt uttag av FL-dagar från månad till månad. Jag skattar så himla mycket i vanliga fall, jämkar inte på bolånet så det brukar komma skatteåterbäring varje år. Shibby: Hur räknar de skatten under FL då? Drar jobbet sin del och Försäkringskassan sin del??? Kommer ju inte nå över marginalskatten under FL.
    Jag vet inte faktiskt, jag får ingen ersättning från mitt arbete under fl. Antar att du kanske får mellanskillnaden på 10 - 20% eller?
    Jag ligger inte över marginalskatt i vanliga fall heller så jag är inte så insatt i de reglerna kombinerat med FL.
    Brytdatumen tror jag är 21-20 varje månad men jag är inte helt hundra på det heller
    Får nog ta och läsa på lite
  • DreamBear

Prata precis med barnmorskan ang in höga puls. Har kring 100 i vilopuls. Hon tyckte det lät lite mycket så hon hänvisa mig vidare till hälsocentralen. Sitter och väntar på att de ska ringa upp nu. Hoppas få en läkartid under veckan och kolla upp detta. Känns obehagligt att ha denna höga puls hela tiden. Är ju förkyld nu, men den höga pulsen har varit med ett tag nu. Äter medicin för sköldkörtelrubbning, och misstänker att detta ska kollas innan läkartiden. Huvudsaken är att något sker. Vill veta att allt är bra, trots allt.

• Toppenloppan
    Shibby:
    Precis, mellanskillnaden får jag, 10% tror jag facket står för och så står Region Skåne för någon del, eller tvärtom...

Kenai:
    Klokt att de kollar dina värden, vet du vilken vilopuls du har i vanliga fall? Jag menar, den ska ju gå upp under graviditeten och igger du vanligen på 80 är 100 inte mycket....
  • Shibby 78

Halloj

Vilket väder vi har ute, riktigt höstrusk. Jobbar min sista vecka nu, ska bli sååååå skönt att få vara hemma och greja på lite sen.
    Idag har varit en riktigt jobbig dag, mår illa, är yr och känner mig allmänt urschlig. Vet inte om jag dragit på mig någon slags magsjuka, har sprungit på toa och gjort 2:an 6-7 gånger idag. Nu ikväll kom det tom blod så jag har väl fått hemorrojder eller en spricka eller nåt annat mys av allt rännande... Bläää
    Tänkte först om det var något på gång men jag har inga värkar och det är ju  3,5 vecka kvar så jag tror faktiskt inte det.

Hur mår ni i höstmörkret? 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !