• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Tillbaka från MVC och nu är bebis fixerad. Allt var bra med alla värden och mått, förutom blodvärdet. Men det visste jag redan, eftersom jag var till läkaren förra veckan för min höga puls. Knaprar sedan igår järntabletter.

• DreamBear

Barnmorskan tyckte jag åt fel tabletter (Hemofer) men dessa var läkarens ordination eftersom jag får problem med magen när jag tar järntillskott och dessa skulle vara skonsamma. Så nu står jag som en åsna mellan två hötappar och undrar vem sjutton jag ska lyssna på.

Från början vid inskrivningen låg mitt blodvärde på 140 och enligt bm hade jag bra järndepåer, vilket skulle göra att jag inte behövde äta järntillskott under graviditeten. I vecka  24-25 hade jag 110 i hb. Fortfarande bra enligt barnmorskan. I vecka 37 var jag till läkaren för min höga puls och fick då veta att hb låg på 98 och 104 (de tog två prover). Läkaren tyckte det var för lågt och ordinera alltså hemofer. När jag nämnde detta till bm ansåg hon att jag åt för dåliga järntabletter och lät nästan sur. Kändes som jag fick skulden för att jag gjort fel val. Men jag gjorde ju bara som läkaren sa. Hon tog iaf nytt hb på mig igår och nu låg det på 109.

Jag kommer att fortsätta äta Hemofer (vill inte ha mer problem med magen) och lägger dessutom till livsmedel som är rika på järn. Leverpastej på frukostmackan tillsammans med persilja, blodpudding till middag en gång i veckan och jordgubbar lite då och då. Sedan tar jag Hemofer och dessutom Mitt val kvinna som också innehåller lite järn. Undviker att få i mig mejeriprodukter när jag tar järntillskottet och tar det tillsammans med något c-vitaminrikt. Hoppas detta hjälper! Känns dock väldigt trist att detta låga värde upptäcktes så sent.

• strössel

Kenai: Jobbigt när folk säger olika, så verkar det vara hela tiden. Hoppas du får bättre järnvärde nu och bra att du blandar in lite blodpudding osv. Jag har inte behövt äta extra järntillskott och jag äter bara mitt val kvinna äter ingen fisk eller leverpastej men lyckas väl få i mig det från nån annanstans Glad

Min bebis är fixerad med så nu är det nedräkning för oss alla här Flört så roligt !

• Shibby 78

38+0 idag! Gud vad kul att vi alla börjar räkna ner. Ska bli så roligt att få se bebisarna sen och få höra hur allas förlossningar gick.
    Gällande järnvärdet så har jag börjat äta Erchofer nu den sista veckan. Går helt ok för magen men när man gör nr 2 så är det verkligen svart färg.

Antar att det är normalt, eller? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan

Blir ett egoinlägg idag, sista dygnet har inte varit så kul....

Jag var hos BM på koll igår morse, är inte bara väldigt svullen i kroppen utan blodtrycket har stigit oxå från 120/70 till 140/80.....urinprovet ok i alla fall.... Ny koll imorgon fredag....risk för havandeskapsförgiftning

Åkte hem, softade i soffan med Mor som var på besök och gick sen på toa för att göra nr 2. Medan jag satt där, UTAN att ta i, kändes det som om något "brast" i underlivet och sen fick jag SKITONT i nedre delen av magen....kunde knappt sitta still....samtal med förlossningen och akt dit.
    CTG-kurvan var jättefin, mycket SD men det "får" man ha i v 36 ju.....ultraljud och blodprover oxå....sannolikt en muskel som brustit i bäckenbotten!!!! Hem igen, vila och Panodil, behövde gå på toa igen och svimmade nästan av smärta då. Vågade faktiskt inte vara hemma själv så make kom hem och sen hade jag ont hela kvällen och kunde knappt gå.
    Idag har jag haft som konstant och väldigt kraftig mensvärk, Citodon har varit nödvändigt, men jag kan röra mig mer normalt igen! Finns det fler ovanliga komplikationer jag kan få tro????

Få se vad BM säger imorgon, lilltösen ligger rätt och sen allt det onda började igår känns magen "lägre" så kanske har hon fixerat sig nu oxå.

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-09-22 20:01:36 följande:
    Blir ett egoinlägg idag, sista dygnet har inte varit så kul....

Jag var hos BM på koll igår morse, är inte bara väldigt svullen i kroppen utan blodtrycket har stigit oxå från 120/70 till 140/80.....urinprovet ok i alla fall.... Ny koll imorgon fredag....risk för havandeskapsförgiftning

Åkte hem, softade i soffan med Mor som var på besök och gick sen på toa för att göra nr 2. Medan jag satt där, UTAN att ta i, kändes det som om något "brast" i underlivet och sen fick jag SKITONT i nedre delen av magen....kunde knappt sitta still....samtal med förlossningen och akt dit.
    CTG-kurvan var jättefin, mycket SD men det "får" man ha i v 36 ju.....ultraljud och blodprover oxå....sannolikt en muskel som brustit i bäckenbotten!!!! Hem igen, vila och Panodil, behövde gå på toa igen och svimmade nästan av smärta då. Vågade faktiskt inte vara hemma själv så make kom hem och sen hade jag ont hela kvällen och kunde knappt gå.
    Idag har jag haft som konstant och väldigt kraftig mensvärk, Citodon har varit nödvändigt, men jag kan röra mig mer normalt igen! Finns det fler ovanliga komplikationer jag kan få tro????

Få se vad BM säger imorgon, lilltösen ligger rätt och sen allt det onda började igår känns magen "lägre" så kanske har hon fixerat sig nu oxå.

Oj, din stackare! Kanske det blir en liten septembertjej istället då? Spännande!
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel
    Loppanlängtan: Oj vad du varit med om mycket, tur din man kom hem och tog hand om dig. Bra att dom ska kolla dig i morgon igen och jag hoppas det inte blir värre under natten. Bebisen kanske kommer tidigare som Shibby skriver kanske första trådbebisen Glad
  • DreamBear

Loppanlängtan: Din stackare. Tur att dom kollade upp dig och att allt såg bra ut, och jag hoppas även det gör det idag. Instämmer med övriga, kanske är detta vår första trådbebis som är på väg nu? Spännande!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !