• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Godmorgon!

Vad gör ni?

Här ska sonen iväg på simskola och mannen har jobbat natt så han sover. Tänkte tvätta och se om jag hinner börja på en nyinförskaffad bok.

Måste fråga bara, känner ni någon skillnad i rörelsemönstret på bebisen nu på slutet?
    Jag tycker att min har varit så himla lugn sen i fredags, jag känner henne varje dag, men det är ändå stor skillnad motför hur det varit fram till dess.
    Ska man ringa eller ska jag avvakta min tid hos bm imorgon förmiddag? Vad hade ni gjort?
    Jag menar, jag känner ju henne men inte lika mycket bara.  

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-02 08:14:52 följande:
    Måste fråga bara, känner ni någon skillnad i rörelsemönstret på bebisen nu på slutet?
    Jag tycker att min har varit så himla lugn sen i fredags, jag känner henne varje dag, men det är ändå stor skillnad motför hur det varit fram till dess.
    Ska man ringa eller ska jag avvakta min tid hos bm imorgon förmiddag? Vad hade ni gjort?
    Jag menar, jag känner ju henne men inte lika mycket bara.  

Vår lilla buse i magen har dagar då den är väldigt aktiv, och sedan kommer dagar då den är så lugn att jag blir orlig att något är fel. Har hänt ett par dagar att jag funderat om jag borde ringa in för att kolla upp det, men jag har som du känt rörelser även om de varit svaga och mindre. Men så har jag avvaktat och dagen efter är det full rulle igen. Igen aning om varför. Men den har dagar då den är lugn och sedan dagar med mer aktivitet. Och detta har börjat nu på slutet, de senaste veckorna.

Är du orolig tycker jag du ska kolla upp det.Bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite. Man måste nog känna efter själv vad som känns rätt.  
  • Shibby 78

Tack Kenai!

Jag känner igen mig att det är lugnare och vildare dagar, det är därför jag inte ringt innan. Det enda som stör mig denna gången är att det varit så här ända sen i fredags så det är ju tredje dagen idag.
    Jag ska dricka lite iskallt vatten och lägga mig på rygg en stund och se om jag får igång henne. Det brukar starta protestsparkar därinne. Annars ringer jag förlossningen och rådgör efter sonen vart på simskolan.

Man vet ju att det inte är någon fara, känner mig nästan lite löjlig, samtidigt kan jag bara inte skaka av mig den här obehagskänslan...

Kram på er! 

• Shibby 78

Sådärja, svepte 50 cl iskall sprite och la mig på rygg. Det fick minnsan fart på bebis. Inget samtal till förlossningen idag Mao. Usch vad fånig och lättoroad man kan vara  Imorgon är det bm på förmiddagen och östra på eftermiddagen. Ska bli intressant och se om något hänt den sista veckan.

• Toppenloppan

Shibby: Jag tycker oxå det är lite läskigt nu när man vet att bebisen ju kan klara sig utanför magen. OM det skulle hända något inne i magen skulle det verkligen vara förfärligt!! Bra att hon kom igång

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Shibby: Känner olika mycket varje dag men så länge jag känner nåt så tänker jag inte så mycket på det. Men blir du minsta orolig så ring.

Vi får renoverat hemma så jag är lite överallt just nu och jag är så trött vill bara att det ska bli färdigt, så jag kan bara ta det lugnt innan förlossningen. Just nu bor vi hos mamma och pappa, men vill bara vara ensam och vila !

• DreamBear

Mensvärken har helt försvunnit. Känner av vad jag tror är foglossning mellan benen, gör ont när jag rör mig annars ingenting. Känns lite trist. Trodde verkligen något var på gång med all värk jag haft, men nu känns det ingenting. Haha....jag kommer säkert att gå över tiden och föda sist av alla i denna tråd   Försöker fokusera på att det viktigaste är att bebis kommer när bebis är redo, och att bebis mår bra. Men nu börjar längtan bli riktigt, riktigt stor. Jag vill se min bebis. Lukta på min bebis. Hålla min bebis i famnen. Och tänk, snart får jag allt detta.

• besony

Vaknade upp halv åtta i morse av en rejäl mensvärk. Gjorde ONT! Men det gick över och jag var då klarvaken och bestämde mig för att gå upp och göra mina ärenden klara tidigt på morgonen. Har hunnit vara till vårdcentralen och lämnat blodprov. Sen lämnat in lite papper på en av mina jobb och fulltankat bilen. Nu hemma och vilar.

Bebisen är vaken och rör sig. Jag känner av ryggen lite grann också. Jag tror det lär komma en och annan förvärk kanske idag eller under veckan som kommer. Går ju in i v 39 imorgon... 14 dagar till BF nu. Så nu närmar det sig verkligen!! Cool

• DreamBear
    besony skrev 2011-10-03 09:41:39 följande:
    Vaknade upp halv åtta i morse av en rejäl mensvärk. Gjorde ONT! Men det gick över och jag var då klarvaken och bestämde mig för att gå upp och göra mina ärenden klara tidigt på morgonen. Har hunnit vara till vårdcentralen och lämnat blodprov. Sen lämnat in lite papper på en av mina jobb och fulltankat bilen. Nu hemma och vilar.

Bebisen är vaken och rör sig. Jag känner av ryggen lite grann också. Jag tror det lär komma en och annan förvärk kanske idag eller under veckan som kommer. Går ju in i v 39 imorgon... 14 dagar till BF nu. Så nu närmar det sig verkligen!! Cool

Det är så härligt att läsa om hur alla mår just nu. Vi ligger ju verkligen alla i startgroparna nu Och ingen av oss vet när det kommer att ske. Men snart är det dags att möta våra mirakel
  • Shibby 78

Kom från BM nu och allt var bara bra
    Magen stod stilla på 36 sen förra veckan men det berodde på att bebis sjunkit så långt ner i bäckenet så hon knappt kunde känna huvudet. Förra veckan när vi var där så var det fullt rörligt och inte långt ner alls, så gött att det har hänt lite.
    Järnvärdet hade hämtat ikapp sig oxå så nu är jag fit 4 fight inför förlossningen  

Östra i eftermiddag och då får man ju verkligen svar på hur landet ligger. Är så nyfiken och nervös..

Nu ska det hängas tvätt strax och dammsuga övervåningen tänkte jag. Vi hörs ikväll  

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !