• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Kenai: Skönt att det lättade i magen, gaser kan verkligen ge en ont i magen ut med det bara Glad

Shibby: Hur går det för dig ?

Här är det bara bra, vecka 39 idag har ondare SD men annars är det bra här.

• Shibby 78

Här går ingenting, väntar fortfarande och hade en mindre trevlig upplevelse på Östra idag. Är mest grinig och orkar knappt umgås med mig själv. 

Bad day.....

Återkommer när jag är trevligare 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan
    Kenai:
    Tänk på att det är gaser som ger bebisar kolik, klart de skriker Har oxå haft så där galet ont av gaser några vändor under graviditeten, vilken LÄTTNAD det är när man får fisa...

Shibby:
    OM du orkar så skriv av dig eländet!!

EGO:
    BM dag, magen växer knappt längre, jo på bredden men det mäter de ju ej!
    Blodtrycket är högre igen men annars är alla kontroller bra så ingen havandeskapsförgiftning på G just nu!
    BM tror att hon fixerat sig nu men det har vi ju trott innan oxå...

Jag har verkligen Världens BÄSTA BM
    2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Varit på förlossningen idag pga att jag känt mycket SD och lite sparkar och när vi väl kom in fick vi sitta och vänta ett bra tag, sen kom en bm och en sköterska och skulle lyssna på hjärtljuden och hörde inga. Bm for ut och in kom en läkare med en ultraljudsmaskin och han hittade hjärtljuden direkt och man såg hjärtat slå. Sen fick jag ligga med ctg och då blev sköterskan stressad och sa att hon gillade inte vad det visade for ut och sen fick vi veta att vi kanske inte får åka hem. Men efter en timma kom bm och sa att vi fick åka hem att ctg var bra. Hemsk dag varit livrädd stressad och ledsen.

Hur går det för er andra ?

• Shibby 78
    Strössel: Usch vilken jobbig upplevelse! Tur att allt såg bra ut!

Här händer inget alls, BF +3 och inte en sammandragning... Bläääääääää Jag är så less, vill ju träffa bebis nu! Dessutom känns det som att ju mer jag "skjuter" förlossningen framför mig, desto mer hinner jag fundera och oroa mig...

Hade ju inga sammandragningar eller värkar med sonen heller och då var jag ändå öppen 5 cm när vi kom in, så jag försöker intala mig att det förmodligen blir likadant denna gången. 
  • DreamBear

Två dagar kvar till bf och det händer inte ett skvatt här. Inga sammandragningar eller något annat som kan vara ett tecken på att bebis är på väg ut. Suck! Har inte ens sett till den berömda slemproppen trots evigt synande av toapappret i ett par veckors tid

Vår bebis har inte bråttom ut. Men jag börjar toklängta nu! Dessutom känner jag precis som du Shibby, att ju längre bbeis dröjer desto mer tid till oro får jag vilket inte är bra. Jag vill ha förlossningen överstökad nu  

• strössel

Shibby och Kenai: Förstår att ni längtar nu , jag känner fast jag har långt kvar att ju närmare man kommer ju mer orolig blir man konstigt när man ändå varit gravid i 9 månader Flört och med tanke på min upplevelse igår så vill jag att bebisen ska komma ut snart.

Håller tummarna för er kram !

• DreamBear
    strössel skrev 2011-10-08 22:10:25 följande:
    Varit på förlossningen idag pga att jag känt mycket SD och lite sparkar och när vi väl kom in fick vi sitta och vänta ett bra tag, sen kom en bm och en sköterska och skulle lyssna på hjärtljuden och hörde inga. Bm for ut och in kom en läkare med en ultraljudsmaskin och han hittade hjärtljuden direkt och man såg hjärtat slå. Sen fick jag ligga med ctg och då blev sköterskan stressad och sa att hon gillade inte vad det visade for ut och sen fick vi veta att vi kanske inte får åka hem. Men efter en timma kom bm och sa att vi fick åka hem att ctg var bra. Hemsk dag varit livrädd stressad och ledsen.

Hur går det för er andra ?
    Vilken jobbig dag och jag förstår om du varit rädd och ledsen. Man känner sig så utlämnad. Nu vill man ha ut sin lilla bebis så man kan övervaka och bevaka tydligt.
  • strössel

Kenai: Ja kom ut nu små bebisar, men dom trivs nog som fisken i vattnet inne i magen och vill inte komma ut Glad

Shibby: Du köpte väl ett Snuza Halo ? Hur stänger man av dom ? 

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-10-09 13:47:05 följande:
    Kenai: Ja kom ut nu små bebisar, men dom trivs nog som fisken i vattnet inne i magen och vill inte komma ut Glad

Shibby: Du köpte väl ett Snuza Halo ? Hur stänger man av dom ? 
    Tryck på både on och off-knappen samtidigt. Ska höras ett avstängningspip 
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !