• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-10-13 10:55:30 följande:
    Nästa onsdag ska jag iväg på bedömning inför igångsättning. Känns skönt att ha den tiden bokad iaf. Hoppas bara att bebisen kommer innan dess för jag vill inte bli igångsatt. Får käka en massa ananas i helgen och hoppas att det funkar bättre än fullmånen
    Hihi, lycka till!

Ta det försiktigt med ananasen bara, jag åt så mycket så jag fick blåsor på tungan  
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan

Drömde att slemproppen gick inatt men ännu verkar det inte vara en sanndröm 10 dagar kvar till BF!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Hur går det flickor ? Några nyblivna mammor i tråden ? Hoppas hoppas Glad

Jag gick in i v 40 idag och 7 dagar kvar till BF, ska till Mvc idag ser fram emot det !

• besony

Inte någon bebis här inte.... 3 dagar kvar till BF. Sover så himla gott om nätterna. Magen är dock rätt låg, så det känns bara som vi går och väntar på att jag ska känna något mera! Segt.

Dock märkt att jag blivit hungrig oftare, känns som i början då jag bara nästan ville äta konstant för att få still på suget i magen liksom... Någon annan som har det likadant?

• strössel

Beso: Jag har inte blivit mer hungrig, men jag har märkt att magen är väldigt låg. Jag hade mycket SD men dom har minskat nu när allt är lugnare här hemma nu när renoveringen är färdig.

• DreamBear

Ingen bebis här heller men däremot en stor oro. Har känt bebisen mindre än vanligt sedan igår. Jag känner rörelser, men de är inte lika starka och håller inte på lika länge. Kommer nog att ringa förlossningen och rådfråga om ingen action sker snart därinne. Ska testa att dricka ett stort glas kallt vatten och se om något händer.

• strössel

Kenai: Min bebis är  lugnare vissa dagar och jag blir jätte stressad över det, tycker man är mer nervös nu än vad man har varit innan konstigt nog. Men hör så mycket olika, det blir trångare och bebisen kan inte sparka lika mycket att bebisen vilar upp sig inför förlossningen. Medans vissa säger att man ska känna bebisen 10 gånger per dag.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-10-14 10:21:25 följande:
    Kenai: Min bebis är  lugnare vissa dagar och jag blir jätte stressad över det, tycker man är mer nervös nu än vad man har varit innan konstigt nog. Men hör så mycket olika, det blir trångare och bebisen kan inte sparka lika mycket att bebisen vilar upp sig inför förlossningen. Medans vissa säger att man ska känna bebisen 10 gånger per dag.
    Ja, nu är man SÅ nära så man är ju LIVRÄDD att något ska gå fel så här på upploppet. Jag har pratat med förlossningen och de sa att jag skulle testa att ta en promenad, dricka mera kallt vatten när jag kom in från promenaden och sedan lägga mig en stund och se om bebisen vakna. Om inte skulle jag återkomma, eller om jag ville komma och få en koll i vilket fall som helst. Så jag ska testa det så får vi se. Vill inte åka i onödan, vi har ju nästan 2 timmar till förlossningen så det känns inte riktigt som det är lockande. Men jag kommer att åka om jag inte får fart på bebisen därinne.
  • strössel

Kenai: Bra att du ringde och hörde med dom, nej det förstår jag om du inte vill åka i onödan när det är så långt. Tror du kommer känna bebisen sen när du har varit ute kram !

• DreamBear

Efter en liten promenad och drickandet av kallt vatten och sedan ryggläge tror jag bebis vaknat Bökar då mer än den gjort under hela morgonen. Så vi avvaktar att åka in. Koppla ner mig från nätet och sätter mig framför tv:n och njuter istället.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !