• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-10-16 11:30:32 följande:
    Eller Beso kanske fått?? Hon har inte skrivit på 2 dagar
    Nej, tyvärr har ingen bebis kommit. BF imorgon! Dock åkte vi in sent igår kväll till förlossningen för koll med CTG och ultraljud då jag tyckte att bebisen rörde sig mindre än vanligt. Så klart måste den envisa busungen skrämma mamma och pappa så där!

Var inne i drygt 2 timmar i natt och allt såg bra ut. Förlossningsläkare träffade vi också och han gjorde UL för att mäta fostervattnet och tyckte att det såg normalt ut, men vi fick en ny tid på tisdag (BF+1) hos Spec-MVC för ett UL av fostervattnet igen. Om det har blivit mindre, så kommer de undersöka mig om jag öppnat mig något...  (Och då lär det säkert bli igångsättning tror jag. Eller inte.)

Annars har jag knappt känningar alls... Känns lite segt. Annars skulle jag på den vanliga MVC den 24 okt och om inget hade hänt skulle de hänvisa till Spec-MVC och så.. Men nu verkar allt bli tidigare så bara det känns skönt! Tror det beror också på att det är en IVF-graviditet och läkaren vet ju att saker och ting kan förändras ju mer man närmar sig slutet av graviditeten. Märker också att förlossningsavdelningen kollar betydligt mera än vanliga MVC gör. MVC behandlar mig precis som jag har en vanlig graviditet som andra har... Så det hänger nog på vart man får vård på liksom.  
  • strössel

Beso: Skönt att allt såg bra ut, jag var inne förra veckan för jag tyckte bebisen rörde sig mindre. Spännande att se om du blir igångsatt !

• DreamBear

Suck! Vill så gärna att något ska hända men icke då. Känner ingenting. Har inte sett till slemproppen. Inga tecken alls. BF+6 och bebis verkar ha det för bra därinne. 1-2 gånger om dagen kan jag känna av något som liknar mensvärk, men det sitter bara  några sekunder och kommer som sagt bara 1-2 gånger om dagen.

I övermorgon ska vi på bedömning. Även om jag inte vill bli igångsatt så börjar det alternativet kännas mer och mer lockande. För jag vill ha ut bebisen. Jag vill få förlossningen överstökad. Jag vill ha min bebis ute hos mig så jag kan ha bättre koll. 

• strössel

4 Dagar kvar till BF Glad sen är det nog min tur att gå över tiden. Läste i en tråd att det var nytt nu att alla ivf får max gå över en vecka. Frågade min bm om det och där får man gå över 2 veckor som en vanlig gravid. Konstigt att det är så olika beroende vart man bor.

Håller tummarna för alla i tråden kom nu bebisar vi längtar efter er Flört

• Toppenloppan

Olika Landsting har olika regler, konstigt håller jag med om!!! MIn kropp fungerar ju inte olika om jag skulle bott i tex Stockholm.....

TYcker redan det är jobbigt att vänta, ju närmre det kommer BF desto mer nervös inför förlossningen blir jag. Som att vänta på att gå på en viktig date typ

Någon mer än jag som är mer hungrig igen??? Kanske ni redan skrivit om det, sorry om jag glömt Undrar om kroppen laddar kalorier inför det som komma skall??? Finns gott om reserver i min kropp +22 kg!!!!!!!!!!!! Galet faktiskt, tur att jag började som normalviktig iaf!

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-10-17 16:03:58 följande:
    Olika Landsting har olika regler, konstigt håller jag med om!!! MIn kropp fungerar ju inte olika om jag skulle bott i tex Stockholm.....

TYcker redan det är jobbigt att vänta, ju närmre det kommer BF desto mer nervös inför förlossningen blir jag. Som att vänta på att gå på en viktig date typ

Någon mer än jag som är mer hungrig igen??? Kanske ni redan skrivit om det, sorry om jag glömt Undrar om kroppen laddar kalorier inför det som komma skall??? Finns gott om reserver i min kropp +22 kg!!!!!!!!!!!! Galet faktiskt, tur att jag började som normalviktig iaf!
    Jag känner igen detta med hunger. Äter betydligt oftare och mer. Och dricker massa vatten. Tror som du att kroppen liksom laddar för det som komma skall.
    Jag har gått upp 10 kg sammanlagt, men var överviktig från början. Är nöjd att jag höll mig under 100 kg. Vågen står nu på 90 nämligen.  
  • Shibby 78

Jag har oxå passerat strax över 90 kg denna gången. Med sonen kom jag till 80 kg..
    Får bli mycket barnvagnspromenader i vinter 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !