Shibby 78 skrev 2011-10-16 11:30:32 följande:
Eller Beso kanske fått?? Hon har inte skrivit på 2 dagar
Nej, tyvärr har ingen bebis kommit. BF imorgon! Dock åkte vi in sent igår kväll till förlossningen för koll med CTG och ultraljud då jag tyckte att bebisen rörde sig mindre än vanligt. Så klart måste den envisa busungen skrämma mamma och pappa så där!
Var inne i drygt 2 timmar i natt och allt såg bra ut. Förlossningsläkare träffade vi också och han gjorde UL för att mäta fostervattnet och tyckte att det såg normalt ut, men vi fick en ny tid på tisdag (BF+1) hos Spec-MVC för ett UL av fostervattnet igen. Om det har blivit mindre, så kommer de undersöka mig om jag öppnat mig något... (Och då lär det säkert bli igångsättning tror jag. Eller inte.)
Annars har jag knappt känningar alls... Känns lite segt. Annars skulle jag på den vanliga MVC den 24 okt och om inget hade hänt skulle de hänvisa till Spec-MVC och så.. Men nu verkar allt bli tidigare så bara det känns skönt! Tror det beror också på att det är en IVF-graviditet och läkaren vet ju att saker och ting kan förändras ju mer man närmar sig slutet av graviditeten. Märker också att förlossningsavdelningen kollar betydligt mera än vanliga MVC gör. MVC behandlar mig precis som jag har en vanlig graviditet som andra har... Så det hänger nog på vart man får vård på liksom.