• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Jaha då var den stora BF-dagen här! Tänk, den kändes så absurt overklig och onåbar för 8 månader sedan när vi stod där tidigt en morgon oc kikade på de positiva gravtesten! Nu känns det mer overkligt att jag inom någon vecka faktiskt kommer hålla vår dotter i famnen! Mår oförändrat, lätt huvudvärk om jag är igång för mycket, en del förvärkar som känns men inte egentligen gör ont. Vi lockar, hotar och fjäskar för henne men än vill hon stanna kvar i magen verkar det som!

Strössel:
    Jo, efter BF får nog vem som helst det! Dock kan det vara svårt att göra av olika anledningar så livmodertappen måste ha mognat en del av sig själv OCH ligga i rätt vinkel så de når in.

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppan: Jag fick en hinnsvepning igår kväll då vi var inne pga mindre fosterrörelser, men tror inte det har gjort nån nytta. Men ont gjorde det Flört min livmodertapp är mjuk kvar på den var 1,5 cm har en massa SD. Läkaren var inte svensk så jag förstod inte allt han sa tyvärr.

• Toppenloppan

OK!!! Hoppas det sätter fart snart ändå!

Jag laddade för typ ÄP-smärta igår men det enda som gjore ont var min svanskota som hon kom emot när hon försökte nå längre in

• besony

Dagens lägesrapport då!

MVC gick bara bra som vanligt. Sista besöket där idag. Har fått tid till Spec-MVC på måndag morgon den 31 oktober! Då är jag på BF+14... En vecka att vänta, sedan blir det nog tal om igångsättning. Någon hinnsvepning fick jag inte heller. Känns jobbigt att vänta. Nu kan vi bara hoppas att bebisen kommer ut innan nästa måndag!! Obestämd

• Toppenloppan

Ingen alls som loggat in idag....bebisar äntligen kanske????

EGO:
    Kollades på förlossningen av läkare idag.
    Blodtrycket fortfarande högt 140/95, +1 för protein i urinen. CTG var jättebra, ultraljud visade fina flöden i navelsträngen, uppskattad vikt på lilltösen 3400g....gynekologen nådde in!!!! och gjorde en hinnsvepning. Jag var öppen 1,5- 2 cm nu.
    Tillbaka på torsdag om hon inte redan kommit då och sannolik igångsättning med tanke på mitt blodtryck....

• strössel

Loppan: Ingen bebis här, här har det varit shopping för hela slanten idag Glad haft en massa SD vill ha en bebis den här veckan. Håller tummarna för dig kram !

• besony

Ingen bebis här heller... BF+8 och jag går in i vecka 42 idag... Har mestadels sovit och vilat en hel del idag. Tröttheten, den har kommit och slagit ner mig totalt. Nu har jag lite energi att sitta här ett tag framför datorn... Glad

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !