• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Hejsan!

Kikar in lite snabbt och kollar läget
    Här går dagarna försvinnande fort just nu då jag ammar ungefär 20h/dygn som det känns. Alice är en riktig liten snuttare, men det är ju bra för då kommer mjölken igång fortare hoppas jag. Hon blir ju 3 dagar idag så jag hoppas det ska rinna till här nu så hon får bli mätt våran lilla sessa.
    Annars går allt jättebra, hon är så lugn och go, bara hon får vara nära så är hon nöjd.
    Enda gången hon skriker är när magen krånglar lite elelr om hon bajsat.

Hon gillar att åka både vagn och bil, och somnar då oftast omedelbart.
    Vi är faktiskt rätt pigga både jag och maken, det enda som är jobbigt nu är eftervärkarna och dom såriga bröstvårtorna.

Återkommer med förlossningsberättelse senare ikväll om jag får tid att skriva.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-10-21 10:03:16 följande:
    Strössel:

GRATTIS!! Tänk att att gå i mål, det vågade man inte tro för 8 månader sedan vid TD!!!

EGO:
    Jag väntar på BM-tid idag och hopp om hinnsvepning. Tror att det kanske var lite av slemproppen som kom imorse, eller bara en ny sorts flytning Såg ut som ÄL-flytningar, DET har jag inte sett röken av på många månader!
    Det där flytningarna... Var det vita sådana? För just det har jag fått då och då. Kanske det är slemproppen utan själva slemmet...? Det undrar jag ju. :) Det är otroligt svårt att googla om det, då artiklarna till och med beskriver ÄL-slem och övrigt! Jag var bara intresserad av det som kommer innan förlossningsdags.

BF+4 idag. Det börjar bli riktigt segt, vi får en massa SMS från familj och vänner som undrar hur det går osv... Suck!
  • besony
    Shibby; Vad söt er lilla tös är... Skönt att allt går bra med henne! Solig
  • besony
    strössel skrev 2011-10-21 13:44:07 följande:
    Beso: Har du mensvärk och SD ? Jag har haft mensvärk i tre dagar och nu får jag som kramp ibland och starkare SD. Men annars mår jag bra.
    Har knappt någon värk... Eller så kanske de kommer utan jag känner något. Resultatet av min promenad igår har jag bara fått lite ond korsrygg på ena sidan (som är borta nu förstås) och det har kommit lite som sträckningar kring ljumsken. Men inget mer än så. Så noll värk liksom. Det känns segt!

SD har jag fått ett par gånger tidigare under 2:a trimestern i graviditeten, och då kändes de rätt bra. Men jag är inte i närheten av det ens nu. Så jag mår prima!
  • besony
    strössel skrev 2011-10-21 13:57:22 följande:
    Beso: Bebisarna har det för bra i våra magar och vill helt enkelt inte komma ut Glad
    Ja, verkligen...! Det roliga är att både jag och sambon är skorpioner (stjärntecknet alltså) och skorpionens datumstart börjar den 23 oktober. Det är på söndag, bara 2 dagar kvar... Så vi har sagt om bebben kommer ut på söndag, så blir ju vi alla 3 skorpioner, hehe. Det återstår att se! Skrattande
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !