• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    strössel skrev 2011-10-28 19:07:15 följande:
    Beso: Risken är stor att jag får en november bebis med Glad men som du säger det spelar ingen roll bara den kommer ut snart Flört Har dom gjort hinnsvepning på dig ? Det gjorde jag i söndags och idag men det verkar inte hjälpa mig på nåt sett.
    Nej, BM ville inte göra hinnsvepning på mig. Jag har inte heller blivit undersökt därnere någon gång under hela graviditeten. Inte ens när jag var inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Men det blir nog undersökning först på måndag om inte bebben kommit ut än. Så jag vet inte hur det ligger till med tappen och så, tyvärr... Obestämd
  • strössel

Beso: Ja det gör dom säkert på dig på måndag , så får du veta lite hur det ligger till. Att bebisarna ska vara så envisa, min bm sa att min mage var välfylld så jag förstod att bebisen börjar bli stor. Jag vill ha en liten bebis får fortsätta att hota den varje dag Glad

• besony
    Strössel; Ja, när jag var i v 33 så gjorde vi 3D/4D- UL och då beräknade BM bebisens vikt, ca 2000 gram låg den då på. I snitt ökar bebis 200 gram per vecka så det borde vara ca 3800 gram i vecka 42 nu... Börjar tro att det blir en stor bebis man får. Fast det behöver inte vara så heller.. Det får vi väl se! Glad

Känns som man nästan måste vara beredd på snitt om bebben inte skulle kunna komma ut pga storleken eller annat... Som ett plan B liksom.. Obestämd
  • Shibby 78

Jag trodde jag skulle få en stor bebis då jag nästan gick över två veckor. Blev superförvånad att hon var så liten och bara vägde 3215 g. Strössel: Du kan ju ha mycket fostervatten oxå? Kanske därför bebis trivs så bra där inne

Jag hoppas era bebisar kommer ut snart så ni slipper igångsättning, men blir det så kommer det så klart gå bra för er oxå!
    Man vet aldrig när det startar, min tvärstartade ju från ingen känning till täta värkar med en gång, allt kan hända  

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel

Shibby: När jag var inne på BB i söndags så kollade dom fostervattnet och läkaren sa att jag hade gått om fostervatten. Ja denna väntan på bebis Glad

• strössel

Mitt vatten gick precis i sängen och en bit av slemproppen när jag var på toa, vi har ringt BB men jag skulle ta panodil och försöka sova för mina värkar har inte satt igång än. Jag är så lugn och glad och förstår inte att snart har jag en liten bebis Glad

• besony
    Strössel; Åh.. Härligt att det händer något! Drömmer
    Hoppas allt går bra nu! {#emotions_dlg.flower}
  • strössel

Inga värkar än, har varit inne på BB fostervattnet är klart bebisen mår bra gunundersökningen gick bra och ultraljudet. Nu är vi hemma igen och sätts inte värkarna igång så ska vi in till BB i morgon igen på morgon och kommer det inga sen heller så sätts jag igång 3 dygnet. Så nu hoppas jag värkarna vill komma igång !

• Shibby 78

Åh, vad spännande Strössel!! All lycka till er! Snart håller ni er bebis i era armar Hjärta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel

Shibby: Känns så overkligt här sitter man och skriver om igångsättning den 5 nov och sen går vattnet på natten Glad tror att hinnsvepningen hjälpte. Men värkarna vill inte komma igång hoppas på kvällen/natten eller i morgon.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !