• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Grattis allihop till fina guldklimpar Nu är vi mammor allihop, coolt och overkligt!!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • besony
    Kenai; Tony äter mest när han har vaknat... men också nästan varje timme om så han vill. Han kan suga i ca 30-40 minuter varje gång. Jag helammar och ger inte ersättning. I natt bodde han vid bröstet till och från mellan ca kl 23 till kl 04 innan han till slut somnade ordentligt och äntligen gav mig nästan 4 timmars sömn! Det varierar varje dygn hur ofta han vill till bröstet. Men jag försöker sova samtidigt när han gör det och ammar när han vill.
  • Toppenloppan

Kenai; Jobbigt med höftlux men tur att de hittade det. Efter behandling i skena blir ju höften bra! Det jobbiga är allt praktiskt under tiden, blöjbyten och bad... Nova äter var 2-6 timme, har ofta ett längre sovpass per dygn. Har man tur infaller det nattetid!! Sen äter hon nog i 45 minuter som mest, då från båda brösten. Jag helammar oxå, använder ibland amningsnapp om Jon verkar okoncentrerad och har svårt att få bra "tag". Hon vill gärna ha mig som napp och än har riktig napp inte fungerat så bra!

• strössel

Jag helammar just nu, var på bvc och sa att Liam kräks efter varje gång  han får ersättning så vi ska testa med bara bröstmjölk till måndag då bvc kommer på hembesök och se om han har gått upp då blir det ingen mer ersättning. Men om vi ska fortsätta med ersättning så ska han får ersättning som vi ska få på recept på apoteket utan komjölksprotein. Blir lite olika med ammningen ibland 1,5 h till 2 h och 3 h. Men han får alltid mat med 3-4 h mellanrum.

Var inne i måndags och har fått urinvägsinfektion och har ätit tabletter från i måndags och har fortfarande lika ont och bvc och mvc sa att jag skulle ringa sjukhuset, gjorde det men fick inte komma in dom sa bara det försvinner säkert framöver. Men det blir inte bättre och enligt bvc skulle tabletterna har verkat snabbt är så rädd att jag har fått nån slags infektion börjar få väldigt ont i magen med. Och läkaren sa jag skulle höra av mig om värken inte var borta inom 5 dagar, men hur lätt är det när dom som svarar inte låter mig komma in.

• DreamBear

Hur mår ni nu efter förlossningen?

Jag blödde rejält under cirka två veckor, sedan hade jag en mer rosabrun flytning under ett par dagar. Men nu är det knappt något alls som kommer och det är på torsdag fyra veckor sedan förlossningen. Känns skönt.

Blev sydd fyra stygn i mellangården. Första stygnet släppte redan efter en vecka och nästa efter ytterligare en vecka. Troligen har också övriga släppt för jag ser då inga när jag tittar därnere. Dock har jag ont ibland. Kan inte sitta på hårda stolar eller i bilen för länge, efter cirka en halvtimme börjar det värka rejält i blygdbenet. Ska höra med barnmorskan vad detta beror på.

• strössel

Kenai: Jag börjar må bättre snittet gör inte alls lika ont längre, men min urinvägsinfektion sitter fortfarande i och vägrar försvinna. Jag blöder inte alls mycket det är 2 veckor sen jag fick Liam.

Ska ni döpa era barn ? Jag har bokat kyrka idag till den 21 januari Glad

• Toppenloppan

Jag blev ju sydd "överallt", 5 stygn i mellangården, stygn i äntarmsmuskeln och sen inne i slidan. 2 av stygnen i mellangården släppte redan efter 3 dygn och glipan som blev på 5 cm får läka själv från grunden. Det tar TID!!! Smärtan är dock värre, jag går bättre och behöver mindre smärtstillande. 2,5 veckor efter förlossningen kommer fortfarande mycket sk avslag men det är gulbrunt nu, inte blod längre. Ser fram emot att det tar slut helt! Hade förresten TryggHansas gravidförsäkring som kostade ca 1050:-. Eftersom jag fick en sk partiell sfinkterruptur får jag 3000:- !! Kolla upp det där om någon mer sprack riktigt illa eller blödde extra mycket!

• besony
    Kenai; Jag börjar oxå känna mig bättre därnere. Vet inte om ev stygn redan släppt, men bättre känns det i alla fall. Har knappt ont längre. Har slutat med tjocka bindor och kör med vanliga tunna bindor nu. Avslaget har blivit mycket mindre fast det kommer fortfarande lite ännu.. 2 veckor har gått nu sedan förlossningen, så det är fort ändå. Glad

Strössel; Vi ska också döpa vår son. Blir troligtvis i januari. Eller i februari. Vi får se.
  • Shibby 78

Idag var det 4 veckor sen förlossningen. Har så gott som slutat blöda helt, får lite färgade flytningar när jag ammar ibland dock, så det är trosskydd som gäller. Sydde ju inget så nu börjar allt kännas som vanligt nästan.

Tänkte också ha dop, fast i feb-mars någon gång, har inte bokat ännu. Man kanske skulle se till att göra det så man får ett datum man vill ha  

Alice har drabbats av någon slags kvällskolik, igår skrek hon nästan i 5 timmar, från 18-23.. Inget hjälpte, till slut fick jag ta vagnen och gå ut och gå. Då somnade äntligen stackaren.. Superjobbigt och tycker så synd om henne. Har både sempers magdroppar och minifom men det hjälper inte speciellt mycket. Nu ska vi testa Gripe Water och om inte det hjälper funderar vi på att prova akupunktur.

Använder ni andra napp till era bebisar? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • besony
    Shibby; Napp har han fått, men bara på natten om han har ätit, fått blöjan bytt och tillräckligt med närhet och ska sova i sin vagga. Då kan nappen bli bra om han vill fortsätta suga mer. men oftast går det bra utan också.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !