• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Loppan: Ja det var inte många dagar emellan, så kul att vi alla har fått barn nu helt underbart Glad

Nån som har börjat tänka på bebis nr 2 ? Vi ska försöka och se om det kan gå utan ivf , vi har lyckats förr men fått missfall men nu när man har bebis och inte har tid att tänka på att det är svårt kanske det går om man har tur.

• Toppenloppan

Jo....inget preventivmedel för oss inte Samtidigt tog det ju 6 ruvningar så chanserna är små Än har vi inte ens haft sex, jag sprack ju rejält...

Annars tror jag vi max försöker själva 6 mån aktivt innan vi kör IVF igen, jag fyller 35 nästa år så fertiliteten sjunker och numer har jag ju bara 1,2 äggstock

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • besony

Vad söta foton.

Ja tiden går fort.. Jag tycker se att våran lille verkar vara i en tillväxtfas nu. Han sover mycket, även nätter! I natt tar vi bara uppe 2 ggr för mat. Sen sov han igen. Så jag är utvilad idag. Hans vakna stunder är numera ett par timmar på förmiddagen. Känns skönt att det verkar börja vända till rätta tider...

Har oxå varit på efterkontroll för ett par dagar sen och allt såg bra ut. Inget preventivmedel för oss heller. Det behövs ju inte. Sonen kom ju till på det femte återföreningen... Vi har inte pratat så mycket om ev syskon förutom att vi nu bara har ca fyra år på oss att använda vår enda ägg i frysen. Så vi får se när och om det blir syskon... Tills dess njuter vi av lillen.

• Toppenloppan

Grattis till bättre sömn! Jag ska inte klaga men på dagarna dröjer det nästan alltid 4 timmar mellan amningarna och på natten ibland bara 2 timmar... I hopp om lite idéer och klokskap beställde jag idag boken "Sova utan gråt" hoppas den kan ge bra tips!

• besony

Loppan; Jo det känns skönt att vi fått det fungera med hans sömn.

Fast å andra sidan så samsover jag med honom. Han sover tydligen bättre när han vet att jag ligger bredvid. Jag värderar min egen sömn också så det blir samsovning istället för att kämpa få honom sova själv i vaggan som vi gjorde i början.

Men målet är att han småningom ska sova själv. :)

• DreamBear

Här har vi det bara bra. Elin sover fortfarande hela nätterna men på kvällarna är hon desto mer krävande. Inget duger då. Varken mat eller vila. Det är gnäll och gråt, blandat med härliga leenden. Sötnosen våran!

Jag har inte varit på efterkontroll än. Skulle ta cellprov nu under hösten men valde att skjuta på det tills efter förlossningen och enligt bm skulle det gå en tid innan man tog provet efter förlossning. Så jag ska dit i mitten av januari.

Vi kommer inte att skydda oss. Utan vi hoppas kunna ge Elin ett syskon. Men vi kommer nog också att försöka själv i max 6 månader innan det ev. blir IVF. Men om vi ska köra IVF vet vi ej än pga ekonomin. Tragiskt att man ska behöva ha ekonomiska bekymmer i detta.  Vi har inte haft sex ännu, jag har inte haft någon lust alls till detta ännu. Var bara för ett tag sedan som avslaget helt försvann för mig också. Men den som väntar på något gott...         

• strössel

Liam har börjat strula vid amningen, tar bröstet släpper gråter tar igen släpper och gråter det är jättejobbigt. Ibland drar han upp benen och sen fiser eller bajsar. Ibland pumpar jag eller ger han tillägg en gång per natt och det äter han utan några helst problem. Är rädd att jag får sluta amma, för så här kan vi inte ha det. En ständig kamp.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-12-18 14:27:37 följande:
    Liam har börjat strula vid amningen, tar bröstet släpper gråter tar igen släpper och gråter det är jättejobbigt. Ibland drar han upp benen och sen fiser eller bajsar. Ibland pumpar jag eller ger han tillägg en gång per natt och det äter han utan några helst problem. Är rädd att jag får sluta amma, för så här kan vi inte ha det. En ständig kamp.
    Det där känner jag igen. Sådär har Elin varit i flera veckor. Hon får nu ersättning 5-6 gånger om dagen. Hon tar ca 700 ml under en dag. Men vi ammar morgon och kväll. Ammar fortfarande för att man ju vet att det är nyttiga droppar. Men jag får inte ur mycket. Fick tipset av BVC att amma innan Elin blev hungrig. Samt att amma på natten eller tidig morgon då de oftast är för trötta för att bråka under amningen. Elin är som du beskriver lite då och då. Ibland funkar det, ibland inte. Min teori för min del är att det beror på att det inte rinner till tillräckligt fort och då blir hon arg. Fort ska det gå
  • Toppenloppan

Nova gör så där när hon ammat ett tag på kvällen! När mjölken inte längre kommer vid varje sug så tappar hon tålamodet, sliter och drar i vårtan. På dagarna suger hon bara vidare. Gissar att även hennes tålamod blir sämre när hon är trött... Jag pumpar ur på morgonen då hon istället inte äter allt jag har, så får hon det på kvällen Det rinner ju snabbare i flaskan liksom när tålamodet sviker!

• besony

Tony har blivit 7 veckor idag. Fort! Jag känner igen det där med skrik vid bröstet när man ska amma. Lillen vill också att det ska gå fort att få mjölk. Flaskan är inget problem. Som ikväll, han skrek och hade sig. Gav flaskan och det stillade lite av hans hunger och en stund senare gick det att amma! Man får hitta lösningar. Men jag känner också mig lite rädd för att få sluta amma. Imorgon BVC så vi får se om han gått upp något.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !