• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Nu har vi varit på BVC idag. Alice blev ju 3 månader igår så det var dags för första vaccinationen. Första sprutan ryckte hon bara till, men fortsatte leka med skallran hon höll i. Efter andra sprutan kom dock tårarna men bvc-sköterskan sa att den känns mer så därför ger hon den alltid sist.
    Det gick helt ok, men nu på eftermiddagen har hon varit lite grinigare och mer ledsen än vanligt, vilket är en vanlig biverkning. Just nu sover hon en liten stund.

Längd: 58,2 cm
    Vikt: 4675 g 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • besony

Kenai: Vi har pratat om syskon, och tänkte försöka med FET först innan det blir tal om ny behandling. Vi har ett ägg i frysen som vi nu har lite mindre än 4 år på oss att använda. Vi har inte mycket pengar heller att bekosta flera försök på rad. IVF är vårt enda sätt att bli gravida. Å andra sidan så har vi åldern på vår sida, jag är 25 nu, sambon 44. Gränsen landstinget satt upp är 39 eller 40 år för kvinnor och 55 år för män.

Vi har tänkt börja på ett syskon till 2013, vilket innebär att vi kommer att kontakta dem i maj för planering till hösten. Dessutom måste jag oxå läka lite och få mina sköldkörtelvärden kontrollerade regelbundet ett tag innan med. Så vi får allt se hur det blir med det. :)

• Toppenloppan

Shibby:
    Sötnosen!
    Vi ska vaccinera Nova kommande tisdag, blev tipsad om att ge supp Panodil på kvällen efteråt så de sover trots obehaget i benet

Syskon ja....
    INGET preventivmedel tänker vi oss och sen hoppas även vi att naturen kan fatta galoppen Vi har inte pratat om hur länge vi ska försöka själva, jag tänker mig nog hemmaförsök till 2013 typ....
    Jag helammar ju nu så det dröjer nog innan jag ens har chans att bli gravid (inget 100% skydd jag vet men det tog ju 6 IVF så....) och sen måste man ju ha sex oxå Har inte vågat det än eftersom jag inte är riktigt läkt men ska på efterkontroll hos BM om en vecka, sen får vi se....

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • besony

På tal om det. Har någon fått tillbaka mensen? Jag ammar inte sedan ett tag tillbaka och den har inte kommit än.. Skönt så klart, men om det skall bli syskon senare så måste den komma tillbaka. Kravet Ferten har är att man ska ha slutat amma och fått mensen tillbaka...

• Shibby 78

Jag har precis slutat amma men ingen mens ännu. Jag kan ju inte bli gravid naturligt och då vi har en son sen innan så blir det nog tyvärr inga fler som det ser ut. Finns inte ekonomi till fler ivf-er just nu iaf, och jag är ju såklart otroligt tacksam för våra små.
    Känns dock lite sorgligt att det var den sista gången man gjorde denna resan 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear

Jag har aldrig helammat, men har nu helt slutat amma sedan i söndags. Fick, vad jag trodde, mens på julafton. Men enligt bm vid efterkontrollen var det inte mens utan en blödning de flesta får ca 8 veckor efter förlossningen. Jag vet inte Obestämd

• Toppenloppan

Vilken superfin tårta Liam fick!!! Min mor ska ju göra våra så så fina blir de inte! Nu fattar nog ändå inte Nova skillnaden men JAG blir avis

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • DreamBear

Angående mensen. Som jag skrev tidigare så hade jag ju vad jag trodde var mens i julas men enligt bm var det inte mens utan en annan blödning som var vanlig att man fick ca 8 veckor efter förlossningen. Det konstiga är att 28 dagar efter den blödningen så kom ännu en blödning. Innan jag blev gravid hade jag oftast 28 dagars menscyklar. Så nog är det mensen som är här och som mycket troligt var här även i julas. Min bm sa att jag inte skulle få mens på väldigt länge. Åter hade hon fel. Grrr! har aldrig gillat henne och gör det inte nu heller,

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !