• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-12-12 17:35:56 följande:
    Sover hela nätterna!!!!! HUR har ni lyckats med det???? TIPS och råd önskas verkligen!!! Vilken drömbebis STORT grattis!

Nova kommer ofta inte till ro förrän vid 24, då har hon ammat båda brösten, fått 20- 60 ml NAN och bajsat några stora portioner Sen vkanra hon och ammar klockan 3 och somnar snabbt om, samma klockan 07....Att sova hela nätter låter ljuvligt!!!

Jag ammar alla mål men på kvällarna blir hon otålig och frustrerad när mjölken inte rinner lika ¨fort, så då får hon lite ersättning. Sen hon föddes har hon gått upp 1 kg och växt 3 cm, stora flickan nu....
    Ja, hur vi lyckats med detta undrar jag med Det bara hände.Och det tackar vi och tar emot. Hon får mat vid 22-tiden sedan lägger vi oss alla tre och sedan sover vi. Vi använder Snuggel Nest och det var sedan vi började använda den som hon började sova hela nätterna. Innan dess låg hon i samma säng som mig. Nu ligger hon mellan oss, men i sin egen "säng". Funkar kanon Sedan är det matdags vid 6 eller 7 på morgonen. Men då är det jag som vaknar och tar intiativet. Elin ligger snällt och tittar sig runt om hon vaknat före mig. Ibland ligger hon och småpratar för sig själv. Vi njuter av dessa nätter, medveten om att det kan vända när som helst.
  • Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-12-13 08:31:12 följande:
    Ja, hur vi lyckats med detta undrar jag med Det bara hände.Och det tackar vi och tar emot. Hon får mat vid 22-tiden sedan lägger vi oss alla tre och sedan sover vi. Vi använder Snuggel Nest och det var sedan vi började använda den som hon började sova hela nätterna. Innan dess låg hon i samma säng som mig. Nu ligger hon mellan oss, men i sin egen "säng". Funkar kanon Sedan är det matdags vid 6 eller 7 på morgonen. Men då är det jag som vaknar och tar intiativet. Elin ligger snällt och tittar sig runt om hon vaknat före mig. Ibland ligger hon och småpratar för sig själv. Vi njuter av dessa nätter, medveten om att det kan vända när som helst.
    Härligt med en bebis som sover så bra  

Alice äter 2-3 ggr per natt men det funkar bra ändå. Jag och mannen turas om och jag lider inte nämnvärt av sömnbristen än så länge, men sova en hel natt är något jag bara drömmer om än så länge

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan

Beso:
    Nova har som skrov bakom öronen, inte alls fint....Smörjde först med Miniderm, superbra kräm på Apoteket för torr hud. Sen tittade min bonusmor på det (hon är distriktsläkare) och ordinerade kortisonsalva... NU är öronen inte röda och skorviga längre!!!

Kenai:
    Åhhhh.....plötsligt låter Snuggel Nest attraktivt! Dock liggammar jag ju nattetid och gissar att hon vaknar till om jag skulle lyfta över henne.....värt att fundera på dock....

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • Shibby 78
    Beso: Vi har smörjt med babyolja på eftermiddagen och då har det bitvis lossnat vid kvällsbadet. Krävs några behandlingar innan det är borta. Alice har haft skorv i pannan och hårbotten, samt lite på ögonbrynen.
    Får du inte bukt med det finns Salyvase på apoteket. Vet inte om det är receptfritt? 

Glad Lucia till er alla!
  • Toppenloppan

De är verkligen sååååå söta!!

• Shibby 78

Tack Loppan! Detsamma till lilla Nova! {#emotions_dlg.flower}

• Toppenloppan

Även jag vill ju visa min 7 veckors tjej!!! Maken lyckades fånga ett av hennes leenden med kameran....
  • Toppenloppan

Hon föddes 27/10 så det skiljer ju bara några dagar till din fina kille!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !