• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Shibby: Elin har napp, det har hon haft sedan första dagen hemma. Var det enda sättet att tillfredställa hennes sugbehov.Annars skulle jag behöva ha henne på bröstet hela dagarna.

Elin har också haft problem med magen. Testa både miniform och sempers, men gillade inte riktigt att behöva häva i henne en massa konstigheter. Hitta tips på en nappflaska som skulle vara bra. Men du helammar väl? Om inte, testa att köpa Dr Browns nappflaska   

• strössel

Shibby: Vi har en napp på natten ibland som han får om han är lite gnällig efter han ätit om han har svårt att somna om. Men det brukar hjälpa med att han får hålla mig i fingret så brukar han somna om igen Glad

• Shibby 78

Ok, Alice tog napp i början, men nu vill hon inte ha längre. '
    Hon är väldigt snuttig och suger i sig mycket luft när hon tar tag och släpper hela tiden om bröstet. Det är ju inte konstigt att hon får ont i magen då, men nu får vi inte henne att ta napp igen..
    Har köpt lite olika sorter men ingen som funkar. Får väl fortsätta erbjuda och hoppas att hon vill ha den till slut.

Har ni tips så dela gärna med er!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan

Shibby:

Usch vad jobbigt med kolik! Det skär ju i hjärtat när man ser att de har ont och inget hjälper! Nova har en del magknip men än så länge inte så långa stunder i taget. Tänkte börja med Miniformdroppar idag efter besök på Apoteket!

När jag frågade min BVC.sköterska för att Nova "fjattade" så vid bröstet tipsade hon om sk amningsnapp. Det gör att de får bättre "tag" om bröstet och då släpper de inte lika lätt. Vissa gånger hjälper det oss, andra snuttar hon och släpper ändå!

Den napp som hittills gjort succe här hemma är av märket "Esska mini silikon" bifogar bild! Vi har testat Avent oxå men det passade inte fröken

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • Toppenloppan

Åh jisses vilken STOR bild det blev!

LYCKA till med Alice strulande mage!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • Shibby 78

Tack Loppan!

Vi har hittat "lösningen" tillfälligt

Denna införskaffades från babyproffsen igår. Alice älskar den! Speciellt om man ställer dammsugaren bredvid, påslagen Hon somnar inom några minuter, och slipper skrika flera timmar per kväll.
    Napp tar hon ännu inte, men vi köpte gumminappar från Nuk igår, ska kolla om hon förderar dom framför silikon.

Hur går det för er andra? Hur mycket vakentid per dygn har era bebisar? Alice sover så mycket, säkert en ca 16-18h/dygn, förutom kvällarna, men det är väl olika från bebis till bebis. 
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel

Shibby: Liam sover mer och mer tycker jag, förra veckan var han mer vaken. Nu är han mer vaken på nätterna, svårt att somna om när jag har ammat honom men till slut somnar han.

• besony

Tony sover mest från tidig morgon till lunch i sin vagga. Då får jag större delen av min sömn. Annars sover han också på dagen och kvällen, med flera avbrott för amning. Piggast är han på sena natten och en stund på dagen. Nu har jag det lite lättare också att roa mig själv, jag har nyligen fyllt år. 25 år! Och jag fick då en Android mobil och det gör livet lättare. Kan ju sitta och läsa nyheter eller vad som helst medan jag ammar ibland. Fast bästa "presenten" är så klart vår underbara son! ;)

• DreamBear

Elin sover bäst under förmiddagen, sedan sover hon mer korta stunder. Nätterna är hon underbar. Hon får mat vid 22 och sover sedan i normala fall till 3 eller 4, innan hon ska ha mat igen. Detta är det enda långa sovpass hon har, sedan är det bara mellan 3-4timmar mellan matintagen. Ammar och ger ersättning vid varje mål. 

Var sover era mirakel?

Elin sov med mig under bb-tiden, sedan när vi kom hem försökte vi med Snuggel nestet vi köpt, men hon gilla inte alls det utan ville sova hos mig. Vilket hon såklart fick. Men eftersom hon troligen kommer att hamna i skena för höftbehandlingen under kommande vecka började vi med snuggel nestet igen under denna helg. Och hon sover bättre än vid tidigare försök. Så hon ligger mellan oss i denna i vår säng. Nästa steg blir att få henne att sova i spjälsängen.     

• DreamBear

Angående dop så har vi inte bokat något. Eftersom Elin troligen kommer att hamna i Von rosenskenan för höftproblemet under tre månader väljer vi att vänta tills den behandlingen är över innan vi döper henne. Känns som man vill slippa skenan under dopet. Så för oss blir det ett vårdop

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !