• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Lugnt i tråden, kanske jag är den enda som är kvar nu Glad hoppas så att ni andra har fått era bebisar nu Flört

Jag ska till Mvc idag, hade förvärkar igår kväll och i natt men nu är det lugnare mest mensvärk.

• Shibby 78

Ja, undra om Beso fått? Och Loppan tror jag fått sin bebis

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear

Ett livstecken från mig

Vår förlossningen började på onsdagen med en hinnsvepning, eftersom jag gått över en vecka och jag hade lite dåligt med fostervatten. Fick lite småvärkar efter detta, de kom med 8-15 minuters mellanrum. Vid hinnsvepningen var jag öppen 1,5 cm och efter 5 timmars promenerande på stan så var jag fortfarande bara öppen 1,5 cm. Valde då att åka hem. Kom hem vid 19 på kvällen. Och då började värkarna komma lite tätare. Efter fyra timmar hemma hade jag så ont att vi valde att åka in igen.

Jag var öppen 2 cm när vi kom in. Kom in vid 01 på natten och jag öppnade mig bra under de första timmarna, men sedan stannade det av själva öppnandet och tiden gick. Förlossningen var lång. Jag hade värkar med 3-5 minuters mellanrum i 19 timmar. Krystvärkarna blev för glesa och läkare tillkallades och de använde sugklocka. Trots hårt arbete från mig och att läkaren drog satt hon fast. Så det blev ett klipp och då kom hon äntligen ut. Då hade jag haft krystvärkar i 1 1/2 timme.

Hon kom ut pigg och alert. Vi stanna på BB i tre dagar. Amningen kom inte igång och hon rasa i vikt men klara 10% gränsen så vi fick åka hem. Hemma fortsatte hon sjunka i vikt, så vi har nu börjat med ersättning till henne och igår hade hon ökat för första gången. 

Ammar och ger ersättning var tredje timme dygnet runt. Sömnbristen är stor men lyckan större. Varit till BVC varje dag för vägning. Så jag är mer än slut, och tid till data finns inte längre.

Följer dock tråden för att se om allas bebisar tittar ut      

• Shibby 78

Grattis igen Kenai!!

Du kanske inte har tid att skriva men hur stor var hon och vad ska hon heta?

Jobbigt med krystvärkar så länge, jag hade i 10 minuter och trodde jag skulle delas i 2 på den tiden, men det viktigaste är att allt gick bra både för dig och bebis. 
    För mig tog det nästan 5 dagar innan amningen kom igång och vi har gett tillägg oxå då hon gick ner till 2950g men huvudsaken att det vänt. Alice är 10 dagar och nu funkar amningen fint, men maken är uppe på natten och ger tillägg ibland så jag får några extra timmar.

Kram!! 

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-28 11:56:12 följande:
    Grattis igen Kenai!!

Du kanske inte har tid att skriva men hur stor var hon och vad ska hon heta?

Jobbigt med krystvärkar så länge, jag hade i 10 minuter och trodde jag skulle delas i 2 på den tiden, men det viktigaste är att allt gick bra både för dig och bebis. 
    För mig tog det nästan 5 dagar innan amningen kom igång och vi har gett tillägg oxå då hon gick ner till 2950g men huvudsaken att det vänt. Alice är 10 dagar och nu funkar amningen fint, men maken är uppe på natten och ger tillägg ibland så jag får några extra timmar.

Kram!! 
    Hon var 50 cm lång och vägde 3560 gram. Hennes namn är Elin
  • Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-10-28 12:08:00 följande:
    Hon var 50 cm lång och vägde 3560 gram. Hennes namn är Elin
    Helt perfekt liten tös och vilket fint namn!
  • strössel

Kenai: Vilket fint namn och stort grattis igen Glad

Ego: Varit på mvc och mitt blodtryck var lågt hon tog det två gånger, men urinprovet var bra så hon var inte orolig. Bm gjorde en hinnsvepning och livmodertappen var väldigt mjuk och kvar på den var 1 cm. Kommer inte bebisen så har jag fått tid för en igångsättning den 5 november kl 7.30 !

• besony
    Shibby; Jag tror med att Loppan fått nu. Glad

Kenai;
    Kul att läsa ditt förlossningsberättelse! Låter som allt har gått bra även om amningen inte kom igång ordentligt... Grattis till lilla tjejen!

Strössel; Vad skönt att du fått en tid för igångsättning! Det ser ut bli så för mig med, men det blir en koll först innan. Segt!

BF+11 idag och inga tecken ännu... Fast om 3 dagar har vi ju tid för överburenhetskontroll, den 31:a okt. Och det lär bli igångsättning då! Läste på lite om igångsättningar igår, det stod att det kunde ta upp till 2 dygn. Så kanske det blir en novemberbebis? Vem vet... Spelar ingen roll nu, bara bebben kommer ut! Flört
  • strössel

Beso: Risken är stor att jag får en november bebis med Glad men som du säger det spelar ingen roll bara den kommer ut snart Flört Har dom gjort hinnsvepning på dig ? Det gjorde jag i söndags och idag men det verkar inte hjälpa mig på nåt sett.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !