• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Snart kommer era bebisar! Inte länge kvar nu

Alice blir redan en vecka idag och här går allt bra. Hon har börjat bajsa vanligt bajs och vikten har äntligen vänt uppåt. Hon vägde 3090 g igår så hon är inte uppe i födselvikten ännu men huvudsaken att hon inte går ner mer.

Mysbild från ikväll

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan

Min slempropp kommer i portioner sedan inatt klockan 02.00. Först ganska blodtillblandat och nu mer MASSA slem med blodstrimmor. Något händer iaf

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Så spännande Loppan!! Snart håller ni er baby i era armar! Den häftigaste som finns

• strössel

Loppan: Härligt snart så är bebisen här ska du se Glad

Ego: Här händer det inte så mycket förutom mensvärk SD och ryggont, ska jag aldrig få ut min bebis Flört

• besony

Spännande Loppanlängtan! Solig

Här händer det knappt något, BF+9 idag. Igår kväll kände jag dock lite tryck neråt, mot nerverna och det var oxå kanske lite molvärk med ... Men annars nada! Känns som den här veckan blir extra lång...! Obestämd

• Shibby 78

Vilken övertidstråd detta blev Men som tur är så är det värt all väntan, även om tiden har en tendens att gå väldigt långsamt på slutet.. 

• Shibby 78

Ja, kan hålla med om att när man ser tillbaka på dagarna så kändes det som det ändå gått fort, fast när jag var på BF +11 så kändes det hopplöst, tills det väl satte igång.

Så här började vår förlossning:
    Hade inga värkar eller något alls, men på natten mellan den 17 och 18 okt så låg jag i sängen med laptopen och surfade. Klockan var strax innan 01 och jag låg och googlade på igångsättningar eftersom jag var helt övertygad om att vi skulle få göra det.
    Plötsligt känner jag hur det liksom skär till i hela bäckenet, och det gör riktigt ont. Kändes som bebis flyttade sig lååångt ner. Fick en jättekonstig känsla att nu startar det. Gick på toa och mycket riktigt så hade jag en blödning. Precis efter det så börjar värkarna med en gång, med 2-3 minuter emellan. Vi åkte in och var inne kl 02. Var då öppen 3 cm och förlossningen hade börjat.

Tänk vad plötsligt det kan bli trots att man inte känt något precis innan

• strössel

Shibby: En sån förlossning önskar jag mig Glad och att slippa bli hemskickad för att man inte är tillräckligt öppen. Jag och min man pratade om det igår att det ska vara mellan 2-3 minuter mellan värkarna och han fattade verkligen inte hur man skulle vänta tills man hade det innan man ringde för då trodde han att bebisen skulle födas i bilen Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !