• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Grattis Strössel! Vilken fin liten kille!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel

Tack Shibby Glad nu är det ett kämpande med ammningen, han var superduktig i natt ammade tre gånger men idag verkade det vara svårare men tålamod heter det ju Flört

• Toppenloppan

Grattis Strössel till finfin kille!! Liam är ett supernamn tycker jag. Ja....amningen är ett kapitel för sig här hemma oxå. Det tog många dagar för mjölken att "rinna till" för mig, vanligt tydligen efter tuffa förlossningar som du oxå haft!

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony

Hej alla!
    Grattis Loppan och Strössel!

Här blev det en novemberbebis!

Vi fick igångsättning den 31:a okt pga för lite fostervatten. Den förlossningen tog ca 17 timmar. Det blev en toppen förlossning med en hel del smärta! Testade i princip det mesta av smärtlindringsmetoderna. Favoriterna blev EDA kombinerat med lustgas! Sprack nästan inget, behövde bara sys med så där 3 stygn.

Så den 1 nov kl 4.11 kom vår underbara son Tony på BF+15 (42+0) och han vägde 3875 gram och var 51 cm.
    Vi har idag kommit hem från BB och nu njuter vi hemma med den lille. Amningen går fint än så länge!
    Fortfarande lite overkligt ännu, men vi känner bara lycka över vår älskade son! Hjärta

• Shibby 78

Ja, det har krånglat lite för oss med amningen med. Det tog nästan 5 dagar innan mjölken kom igång ordentligt så hon var så hungrig så vi gav lite ersättning och det gör vi fortfarande på kvällen/natten ibland då det känns som brösten är "tomma" efter mycket snuttade. Försöker få henne att ta napp nu så jag ska slippa vara det då hon har ett stort sugbehov.

Magen krånglar lite för henne emellanåt med. Ger Sempers magdroppar, och idag köpte vi även Minifom att kombinera med. Får hoppas att vi får ordning på gaserna.

Var på Bvc i fm, hon är 16 dagar idag, och hon hade gått upp från 3090 g förra måndagen till 3470 g idag och växt från 48 cm till 51,2 cm. Med andra ord så svälter hon ju inte iaf. 

• Shibby 78

Stort grattis Beso! Skönt att allt gick bra!

• strössel

Stort Grattis Beso en liten pojke Glad har alla fått sina små underverk i tråden nu ? Helt underbart att vi alla har blivit mammor nu Stor kram till er alla !

• DreamBear

Beso och Strössel: Grattis till era små underverk!

Amningen är det kämpigt med här också. Jag har för lite så här blir det ersättning också. Jag ammar 10 minuter per bröst var tredje timme och direkt efter det blir det 65 ml ersättning från flaska. Detta funkar fint för hon går upp i vikt, men det känns inte som jag gör annat än ammar dygnet runt Tur att man kan beundra sötnosen under tiden, för jag kan inte titta mig mätt på henne. Känns ofattbart att hon är vår   

• strössel

Kenai: Här är det lika , kan bara sitta och titta på Liam man vill aldrig sluta kika på honom. Och allt gos man får helt underbart Glad har redan glömt den jobbiga förlossningen och är redo för en massa barn i framtiden om man har samma tur att lyckas bli gravid fler gånger Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !