• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78

Halloj!

BF +8 idag...
    Nu är vi tillbaka från Östra. Fick en jättego barnmorska som tog ctg i morse. Sa att jag ville träffa en läkare idag för samtal om en ev igångsättning och det fick jag tack och lov.

Läkaren var toppenbra! Hon gjorde TUL och mätte fostervattnet och aktiviteten i navelsträngen och allt var toppen. Loppan beräknades till +6% just nu och låg på runt 3900 g i vikt enligt hennes mätning.
    Tappen var lite kortare nu men jag har fortfarande inte öppnat mig mer än dom 2 cm som varit innan...

Vi hade ett jättebra samtal men hon betonade att i vanliga fall så gör man inget när allt ser så bra ut. Med tanke på att jag är omföderska och att det är en IVF, så kunde dom dock vara lite snällare sa hon, så nu har vi fått tid för igångsättning på onsdag den 19  Är 41+5 då.

Känns helt ok! I praktiken behöver jag bara vara gravid max 4 dagar till och det kan det vara värt med tanke på att jag egentligen vill att det ska starta av sig sig självt.

Usch vad bebissjuk man blir när man springer där och ser alla små nyfödda bebisar, dom är ju såååååå små. Känns ju helt overkligt att om max 5 dagar har jag en sån   Längtar!!!!! Hjärta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan
    Kenai:
    BRA att bebis vaknade!!! Förstår PRECIS din oro, nu vill man helst ha koll på dem utanför kroppen. Vet inte om ni andra liksom jag läst bla här på FL om felaktig info från BM, olika gravidsidor osv. Man SKA känna dem lika mycket nu på slutet som tidigare, det står alltså FEL på massa ställen Otäckt att det varit så....

Strössel:
    Vad skönt att renoveringen hann bli klar innan bebisen kom!

Beso:
    Avundas dig din sömn!! Sover själv allt sämre och kissar för katten HELA tiden. Ingen urinvägsinfektion men trångt vid blåsan....somnar ofta som bäst vid 5 när maken gått upp och jag kan ta även hans kuddar. 6 kuddar är bäst

Shibby:
    Svarade dig i andra tråden men säger även här grattis till att fått prata med någon vettig!
    2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear

Hur går det för er alla?
    Har det blivit någon bebis?

Här är det BF+5 och inga tecken på att bebis är på väg Väntan är jobbig och jag börjar bli nervös inför en ev. igångsättning. Man har ju hört att en sådan kan ta längre tid m.m. Men samtidigt vill jag bara ha ut bebis nu så jag tar till alla medel.    

• Shibby 78

Här händer det inget.... BF +10 idag
    Trodde det var på gång igår då jag fick värkar hela dagen som från början kom någon gång i halvtimmen och mot slutet av kvällen så kom dom var 5-10 minut, men dom slutade när jag gick och la mig  

Superbesviken 

• Shibby 78

Vad är det med våra envisa oktoberbebbar?? Över halva månaden har gått och inte en endaste bebbe som kikat ut..
    Kom ut nu allihop! 

• Shibby 78

Eller Beso kanske fått?? Hon har inte skrivit på 2 dagar

• Shibby 78

Eller Loppanlängtan? Tyst där med

• Shibby 78

Eller så har folk bara ett liv utanför FL på helgerna hehe

• Shibby 78

Nu MÅSTE det ha varit slemproppen som gick med besked. Bitar av den har gått innan men nu när jag var på toa så var hela trosan fylld med *ursäkta äckeldetaljer* som slemmigt tjockt snor.
    Inget blod ännu dock... Man kanske ska gå en promenad och se om det kan vara på G. Hade ju värkar igår, och har känt av en del sammandragningar idag.
    Hoppas jag har börjat öppna mig mer nu än de två cm som varit öppet de sista veckorna.

BF +10 idag som sagt..

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !