• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-10 10:36:36 följande:
    Vi är på BF +4 idag som sagt och nu känner jag att har inget hänt tills på onsdag så vill jag bli igångsatt. Frågan är bara hur man ska övertala dom. Dom är så hårda på Östra och här i Gbg får man gå över 3 veckor innan dom vill göra något...  
    Har hört att om man gjort IVF ska man gå över max en vecka pga att moderkakan försämras på slutet. Men detta verkar vara olika från landsting till landsting (såklart). Fråga min bm förra gången men hon visste inte vad som gällde här. Men enligt en annan här på FL så är det max en vecka som gäller här (Gävleborgs landsting). Får veta exakt vad som gäller på onsdag när vi passerat bf och ska ringa förlossningen för att boka tid för bedömning.
  • Shibby 78

Här i Gbg behandlas man som alla andra även om man gjort IVF och få gå över 3 veckor, men jag vet att det skiljer sig mellan landstingen.
    Tycker det är konstigt att man inte använder sig av samma regler inom sjukvården... Blää

Jag vill oxå gå över max en vecka ju  

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-10 10:56:36 följande:
    Här i Gbg behandlas man som alla andra även om man gjort IVF och få gå över 3 veckor, men jag vet att det skiljer sig mellan landstingen.
    Tycker det är konstigt att man inte använder sig av samma regler inom sjukvården... Blää

Jag vill oxå gå över max en vecka ju  
    Jo visst är det snett Känns verkligen fel att det skiljer beroende på vilket landsting man bor i. Inte bara i detta ämne utan även vad gäller antal gratisförsök inom IVF. Helt sjukt att det kan skilja fast man bor i samma land. Jag är inte helt hundra vad som gäller här, återstår att se på onsdag. Men förhoppningsvis kommer lillskrutt på beräknad dag, vilket är imorgon
  • DreamBear

Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker mig känna en ny molande värk därnere. Det gör inte ont, det kommer inte i intervaller utan molar hela tiden mer eller mindre. Vågar inte hoppas...även om varje ny känsla ger en hopp

Fick dessutom på förmiddagen en idé att ta tag i städningen. Så jag damma alla prydnadssaker i vardagsrummet och torka ur bokhyllan. Sedan åkte dammsugaren fram och hela huset fick en rensning på dammråttor. Tvättmaskingen står och går, och ska snart laddas för en ny omgång.

Så imorgon eller inatt är jag redo att hälsa miraklet i magen välkommen    

• Toppenloppan

Kenai; Tycker det låter lovande! Jag har lust att städa mest hela tiden men dels är här egentligen rent och dels klarar mina fogar inte dammsugning. Önskar att jag fick gå loss rejält!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Läste precis om att det enligt gammalt skrock sker fler förlossningar när det är fullmåne, och månen är full imorgon
    Kollade hur väl det stämde in på sonen och han är född strax efter fullmåne faktiskt

Ja, jag vet att jag är desperat och letar tecken  

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel

Shibby: Jag har 11 dagar kvar till BF och redan rastlös så jag förstår mycket väl om du letar tecken hela tiden Glad

Så nojig efter att bm inte hittade hjärtljud som fanns där men nu är jag orolig borde inte vara det, men hur mycket känner ni era bebisar ? Jag känner inte så mycket buffar utan mer att den trycker med rumpan och mycket SD.

• besony
    strössel skrev 2011-10-10 17:30:30 följande:
    Shibby: Jag har 11 dagar kvar till BF och redan rastlös så jag förstår mycket väl om du letar tecken hela tiden Glad

Så nojig efter att bm inte hittade hjärtljud som fanns där men nu är jag orolig borde inte vara det, men hur mycket känner ni era bebisar ? Jag känner inte så mycket buffar utan mer att den trycker med rumpan och mycket SD.
    7 dagar kvar nu! Solig

Min bebbe är rätt lugn, knappt en vilding ens...

Har jag inte känt h*n röra sig så buffar jag och har mig på magen och dricker något kallt. Det gör jag under ett tag innan jag känner någon respons. Men det är viktigt för mig att det blir minst några ggr om dagen... Vissa dagar känner jag mera, andra dagar jättelitet... På sistone känner jag mest som att bebben trycker med kroppen som den verkar sträcka på sig istället för sparkar. Antar det är mer trångt nu kanske. För så här har h*n gjort ofta igår och idag.

Men samtidigt om man är orolig så får man ju ringa och se till att bli kollad.
  • Toppenloppan

Min bebis bryter mot trenden och är vildare sista veckorna än hon varit tidigare! Samtidigt är det ganska ofta som jag oxå mer känner hur hon sträcker på sig, än regelrätta sparkar!

Snart flickor är de ute alla bebisarna och vi får nojja över nysningar och magknip istället!

2011 ska bli ett bättre år!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !