• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan
    Shibby:
    Hur har det gått idag???

Jag sov 10 timmar inatt , var uppe och kissade några gånger men somnade om. var piggare imorse än på länge. Hade tom lust att "göra något". Efter besök hos BM (allt bra, bebis ej fixerad men i "optimalt läge", blodtrycket liiiiite högt men urinen bra) hade jag sån tur att jag träffade på min höggravida kollega på stan. Så....några timmars samtal och lunch spontant på stan, härligt! DET var vad orken räckte till idag, nu är jag trött
    2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Halloj!

Ingen bebis här ännu. Fick träffa en helt underbar läkare på Östra idag, sån skillnad från förra gången! Han hade verkligen valt rätt yrke! 
    Iaf så hade tappen minskat från 3 till ca 1.5 cm på längden, men det var fortfarande bara öppet 1 cm så ingen förlossning på G just idag iaf. 
    Han förstod min stress över att det gått så snabbt  sist så nu ska jag få gå på ctg-koll varannan dag och då ska de även kolla tappen, så vi ska ha en bättre kontroll över när det börjar.

Nästa koll blir på onsdag mao.

Har haft så ont i bäckenet ikväll och ett återkommande tryck i ryggen så det känns ändå i kroppen som saker och ting är på G.
    Mannen tror på bebis på fredag, men jag vet inte om jag vågar hoppas på att bara behöva gå över 1 dag.

Hur mår ni andra? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • besony

Haft en bra dag, trots jag varit effektiv och hunnit med mycket.. Jobbat lite, handlat mat och fixat här hemma. Och som en liten trevlig avslut på kvällen än så länge är serien Barn till varje pris? på SVT.

Där i TV-rutan såg jag och sambon den läkare som vi hade diskussion med efter våra misslyckade landstingsfinansierade IVF-försök och tack vare henne som sedan kollade av med avdelningschefen så beviljade de ytterligare ett landstingsbehandling till oss med tanke på de misstag de gjorde på mig vid det första IVF-omgången (inkl FET)...

Det är den bebis som nu ligger i min mage som de beviljade extra försök för! Mycket tack vare henne. Hjärta
    Så det var lite igenkänning av miljön och sjukhusbilderna som paret, där tjejen fick tillbaka sitt embryo. Solig

• Shibby 78
    Beso: Var det bra program? Jag råkade somna innan det började men jag tänkte se det på svt-play senare Visst var det andra delen? Tror det börjar en annan serie om ofrivillig barnlöshet på torsdag oxå.
  • strössel

Shibby: Jag mår bra lite värk här och där men inget som gör att det inte funkar, så ingen bebis här inte. Tror inte den kommer förrens efter den 21 oktober Glad hoppas jag på iallafall.

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-10-03 22:01:56 följande:
    Beso: Var det bra program? Jag råkade somna innan det började men jag tänkte se det på svt-play senare Visst var det andra delen? Tror det börjar en annan serie om ofrivillig barnlöshet på torsdag oxå.
    Jo, det var intressant. Men jag upplever också att det är lite blandat med olika par som gör olika saker fast målet är densamma. Men jag tycker inte alla verkar "kämpa" så hårt som de flesta ofrivilligt barnlösa gör. Det är bara det intrycket jag får av det programmet... Men de belyser också ju olika sätt att få barn på. Men de tar knappt upp orättvisorna i vården här i Sverige på ett ordentligt sätt... Kanske det kommer mer i de senare delarna...

Ja jag har tänkt se den andra programmet som kommer på TV3 sen också. Glad

Vad tycker du själv?
  • Shibby 78

Jag tycker det första avsnittet var bra och intressant, men kanske att man skulle belysa just ivf-delen som är det vanligaste, lite mer. Man kanske skulle haft något till par som höll på att genomgå behandling. Orättvisorna i vården borde precis som du säger belysas mycket mer, men det kanske kommer som sagt..

Första programmet störde jag mig en del på hon som var där och inte vill ha barn. Lite svårt att lyssna på sånt men det kanske är för att man har så skiljda åsikter, alla har ju rätt till sin egen,även hon. Kände dock att det kanske inte var rätt forum för henne, jag vet inte?

Var hon med ikväll oxå? 

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-10-03 23:03:32 följande:
    Jag tycker det första avsnittet var bra och intressant, men kanske att man skulle belysa just ivf-delen som är det vanligaste, lite mer. Man kanske skulle haft något till par som höll på att genomgå behandling. Orättvisorna i vården borde precis som du säger belysas mycket mer, men det kanske kommer som sagt..

Första programmet störde jag mig en del på hon som var där och inte vill ha barn. Lite svårt att lyssna på sånt men det kanske är för att man har så skiljda åsikter, alla har ju rätt till sin egen,även hon. Kände dock att det kanske inte var rätt forum för henne, jag vet inte?

Var hon med ikväll oxå? 
    Ja, jag håller med dig om den tjejen... Programmet skulle ju fokusera på ofrivilligt barnlösa, men hon är ju frivilligt barnlös och så sitter hon och kommenterar... Liksom hallå, du missar ju poängen med programmet!

Nej, det var nya gäster idag. Programmet ikväll hade temat biologi (förra gången temat längtan) och det snackades mycket om donation och delvis om adoption. Det var mest allmänt, men inget djupgående om skillnaderna mellan här och utlandet liksom... Du får titta själv och bilda dig en uppfattning. Glad
  • DreamBear

Inatt sov jag dålig igen. Haft mensvärk till och från. Vaknar av värken och börjar fundera om det är på riktigt, hur långt det är emellan dem m.m. men lyckas ändå somna emellanåt så jag har ingen koll alls egentligen. Men klev upp vid 6:30 och fick börja med toabesök. Verkar som att tarmarna verkligen reagerar på denna värk. Nu efter frukost känns ingen mensvärk längre, bara när jag rör mig men det är nog foglossningen som spökar. Däremot känns magen stor och spänd.

Önskar man visste när det var dags. Nu vill jag få förlossningen överstökad. Är faktiskt nervös inför den. Smärtan kan jag ta men min oro sitter mer i mitt och bebisens mående samt om jag kommer att spricka rejält. Så jag känner att jag vill få det gjort och kunna gå vidare i mitt nya liv som mamma :)

Känner ni andra någon oro eller är ni lugna och redo?  

• Shibby 78

Jag känner mig orolig med! Häromnatten kom jag på att bebisen ju faktiskt ska ut och började gråta av panik.

Jag har ju gjort det förr, och jag vet ju att det kommer att gå bra, men på ett sätt var första förlossningen bättre. Var lugnare då, "ignorance is a bliss"

Med andra ord känner jag mig inte lugn, men mer redo än vad jag är nu kommer jag nog inte att bli.
    Jag vet ju att efteråt kommer man tycka det var fantastiskt  

Kenai: Jag förstår verkligen din oro, men förmodligen kommer du tycka att det är något av det mest fantastiska du gjort, efteråt iallafall. Det är ju värt varenda värk när man ligger där med sitt lilla knyte i famnen

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !