Shibby 78 skrev 2011-10-03 23:03:32 följande:
Jag tycker det första avsnittet var bra och intressant, men kanske att man skulle belysa just ivf-delen som är det vanligaste, lite mer. Man kanske skulle haft något till par som höll på att genomgå behandling. Orättvisorna i vården borde precis som du säger belysas mycket mer, men det kanske kommer som sagt..
Första programmet störde jag mig en del på hon som var där och inte vill ha barn. Lite svårt att lyssna på sånt men det kanske är för att man har så skiljda åsikter, alla har ju rätt till sin egen,även hon. Kände dock att det kanske inte var rätt forum för henne, jag vet inte?
Var hon med ikväll oxå?
Ja, jag håller med dig om den tjejen... Programmet skulle ju fokusera på ofrivilligt barnlösa, men hon är ju frivilligt barnlös och så sitter hon och kommenterar... Liksom hallå, du missar ju poängen med programmet!
Nej, det var nya gäster idag. Programmet ikväll hade temat biologi (förra gången temat längtan) och det snackades mycket om donation och delvis om adoption. Det var mest allmänt, men inget djupgående om skillnaderna mellan här och utlandet liksom... Du får titta själv och bilda dig en uppfattning.