• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Shibby: Jag förstår kan vara bra att veta ifall man råkar få se nåt sånt, och inte få panik och tro att nåt är fel. Förstår att du väntar med stor spänning  på din bebis nu Glad

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-09-29 23:25:13 följande:
    Shibby: Jag förstår kan vara bra att veta ifall man råkar få se nåt sånt, och inte få panik och tro att nåt är fel. Förstår att du väntar med stor spänning  på din bebis nu Glad
    Ja, och du med!
    Jag kommer säkert att få gå över precis som vid första om inte Östra tar emot mig. Man kan ju hoppas att jag öppnat mig lite mer tills på måndag då nästa bedömning är.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear

Fy bubblan vilken natt jag haft. La mig och kände ingenting, sedan helt plötsligt fick jag kraftig mensvärk, började må illa och blev yr. Satte mig upp och efter ett tag försvann illamåendet och yrseln, men mensvärken kom och gick. Den var kraftigare än tidigare och jag började tro att det kanske var riktiga värkar. Det kröp i hela kroppen. Kände nästan panik. Ni vet så där så man vill krypa ur skinnet. Men vid halv fyra somna jag och sedan sov jag till kl 6 utan någon mensvärk alls. 

Har hunnit med två toabesök för nr 2 under morgonen, och känner mig fortfarande skum. Men ingen värk därnere. Men man börjar ju fundera om det börjar närma sig   

• DreamBear
    strössel skrev 2011-09-30 23:22:45 följande:
    Kenai: Hur har det gått idag ? Mer ont eller nåt på G ?

Shibby: Håller tummarna att du har öppnat dig mer på måndag !

Mådde bättre och inatt har jag förutom kisspauser sovit gott. Antar att jag känner av förvärkar emellanåt.
  • Toppenloppan

Åhhhh....det är så spännande att logga in och se om någon av er "satt igång" ännu Jag är ju sist ut så jag följer ffa er andra just nu! Det verkar i alla fall hända massa saker i era kropper, häftigt OCH jobbigt!

Jag har ju haft onda förvärkar sedan v 27, de som gör ont har minskat sedan jag slutade jobba men magen blir ofta stenhård och sista dah´garan strålar det ut i svanken oxå. Busfian i magen verkar inte ha fixerat sig ännu Visst ilar det som knivar i underlivet flera gånger om dagen men om huvudet "satt fast" så borde hon inte kunna röra resten av sin kropp så mycket tycker jag....Eller är hon exceptionellt vig

Mest sparkar hon på höger sida så där känns det nästan som ett blåmärke nu!

TÄNK tjejer, till Jul sitter vi där med våra små bebisar

2011 ska bli ett bättre år!
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-10-01 10:00:02 följande:
    Visst ilar det som knivar i underlivet flera gånger om dagen men om huvudet "satt fast" så borde hon inte kunna röra resten av sin kropp så mycket tycker jag....Eller är hon exceptionellt vig Mest sparkar hon på höger sida så där känns det nästan som ett blåmärke nu!

TÄNK tjejer, till Jul sitter vi där med våra små bebisar
    Vår lilla buse är fixerad, men jag kan inte påstå att det minimerat rörelserna. Hela magen gungar emellanåt, men mest rörelse ser man ovanför naveln. Men jag känner även rörelser neråt, enligt barnmorskan är detta när bebisen boxar med händerna. 

Ja, nu LÄNGTAR man efter att få hålla miraklet i famnen. Snart är vi alla där. Vad fort tiden gått? Tycker inte alls det var så länge sedan man stod där med stickan i handen och insåg att man var gravid och nu är snart dags för att föda   
  • strössel

Kenai: Min är med fixerad men sparkar jättemycket upptill och det är så mysigt att se magen röra på sig Skrattande 9 månader har gått snabbt säger man nu iallafall fast det varit långsamt ibland längs tiden Flört men det tänker man inte på nu utan nu är det snart dags !

Det som ändrats för mig är att jag har ont i nedre delen av magen/underlivet och längs ner i benen. Tar ett tag innan jag kan gå innan värken försvinner när jag har legat ner eller suttit.

• besony
    DreamBear skrev 2011-10-01 11:59:57 följande:
    Vår lilla buse är fixerad, men jag kan inte påstå att det minimerat rörelserna. Hela magen gungar emellanåt, men mest rörelse ser man ovanför naveln. Men jag känner även rörelser neråt, enligt barnmorskan är detta när bebisen boxar med händerna. 

Ja, nu LÄNGTAR man efter att få hålla miraklet i famnen. Snart är vi alla där. Vad fort tiden gått? Tycker inte alls det var så länge sedan man stod där med stickan i handen och insåg att man var gravid och nu är snart dags för att föda   
    Ja jag känner rörelserna på samma sätt som du, mest däruppe vid naveln och på sidorna, men även neråt.
    Även om bebbens huvud är fixerat. Min tanke är att det är armarna/händerna som rör sig. Drömmer
    Tycker oxå att graviditeten har gått jättefort! Nu har jag bara 16 dagar kvar till BF...! Förvånad

Vi håller på att börja storstäda huset också och organisera saker och ting... Men ikväll blir det att käka sushi för min del i sällskap med vännerna! Jag ska njuta ordentligt innan det är dags för mammalivet med allt som hör till! Cool
  • strössel

Beso: Visst är det skönt att få storstädat och så innan bebisen kommer, vi har oljat bord rensat i garderoberna/byrå källaren. Men nu får vi renoverat så det blir en stor städning innan bebisen kommer igen.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !