• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Imorgon ska vi till kommunen och skriva på faderskapsintyget.
    Känns skönt att ha det gjort innan bebis kommer.

• strössel

Har äntligen köpt ett andningslarm Snuza Halo från ebay ett helt nytt en barn butik som hade 23 på lager från England fick betala 954 kr inkl frakt för ett helt nytt.

• strössel
    DreamBear skrev 2011-09-26 11:05:11 följande:
    Imorgon ska vi till kommunen och skriva på faderskapsintyget.
    Känns skönt att ha det gjort innan bebis kommer.
    Ja det förstår jag för sen är det mycket annat att tänka på när bebisen har kommit Glad många samtal man ska ringa när bebisen har kommit FK, IVF kliniken, Bvc och säkert nån mer.
  • Shibby 78
    Var på Östra på bedömning idag. Tappen var framåt och mjuk och hade börjat öppna sig någon cm, så det var inte helt opåverkat iaf. Vet ju att det finns dom som går och är öppen flera cm i veckor så det betyder väl inget kanske men det kändes ändå bra att höra. 10 dagar till BF idag och ny bedömning nästa måndag. 
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • strössel

Shibby: Spännande kanske snart är dags Glad måste ju betyda nåt iallafall att den var mjuk och börjat öppna sig. Att det går åt rätt håll Flört Håller tummarna !

• Shibby 78

Tack strössel!    

Komsi nu snart alla oktoberbebisar! *lockar lite* 

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-26 16:51:17 följande:
    Var på Östra på bedömning idag. Tappen var framåt och mjuk och hade börjat öppna sig någon cm, så det var inte helt opåverkat iaf. Vet ju att det finns dom som går och är öppen flera cm i veckor så det betyder väl inget kanske men det kändes ändå bra att höra. 10 dagar till BF idag och ny bedömning nästa måndag. 
    Hoppas det är ett tecken på att bebis är på väg ut  
  • Shibby 78

Jag börjar känna mig rastlös nu, andra veckan hemma utan bebis. Njuter gör jag, men jag känner att jag kanske skulle sysselsätta mig med något.
    Har iof inte montera upp spjälsängen ännu. Tänkte sätta mannen på det idag så kan jag bädda den och pyssla lite ikväll.
    Fysisk aktivitet är det dåligt med, gick till skolan och hämtade sonen igår och det tog ca 35 minuter istället för den vanliga kvarten. Fick sammandragningar vart och vartannat steg så et var verkligen snigeltempo som gällde.
    Kanske man skulle baka lite?

Vad gör ni andra? 

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-27 09:04:32 följande:
    Vad gör ni andra? 

Jag har redan gjort allt. Bakat, bäddat säng och vagn, sorterat kläder och allt övrigt. Så just nu väntar jag bara. Två veckor kvar idag precis till BF. Jag försöker vila, titta på film, sitta ute om vädret är fint med en bra bok. Helt enkelt koppla av, vila, njuta och ladda upp
  • strössel

Shibby: Jag är mycket hos min syster som flyttar just nu eller besöker mina föräldrar, vilar planerar inför renoveringen här hemma. Allt med bebis är färdigt förutom vagnen som jag ska hämta efter att bebisen har kommit pga att min man inte fick nån lön den här månaden.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !