• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-09-12 18:10:09 följande:
    Kenai:
    Klokt att de kollar dina värden, vet du vilken vilopuls du har i vanliga fall? Jag menar, den ska ju gå upp under graviditeten och igger du vanligen på 80 är 100 inte mycket....
    Jag är normalt en högpulsare. Brukar ligga dagtid kring 80, men vilopulsen har legat under 70 för det mesta innan graviditeten. Så det kan ju vara så att vilopulsen på 100 är helt normalt. Men det känns skönt att få det kollat. Har jag tur är det "bara" sköldkörtelvärdet som sjunkit. Ska ringa HC i eftermiddag och fråga efter provsvaren. Men de var osäkra på att de skulle hunnit komma, annars får jag veta under morgondagen.
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-12 21:43:04 följande:
    Halloj

Vilket väder vi har ute, riktigt höstrusk. Jobbar min sista vecka nu, ska bli sååååå skönt att få vara hemma och greja på lite sen.
    Idag har varit en riktigt jobbig dag, mår illa, är yr och känner mig allmänt urschlig. Vet inte om jag dragit på mig någon slags magsjuka, har sprungit på toa och gjort 2:an 6-7 gånger idag. Nu ikväll kom det tom blod så jag har väl fått hemorrojder eller en spricka eller nåt annat mys av allt rännande... Bläää
    Tänkte först om det var något på gång men jag har inga värkar och det är ju  3,5 vecka kvar så jag tror faktiskt inte det.
    Kanske är det något på g ändå? Har läst om många som sprungit på toa innan det startat. Alltså de har trott att de åkt på magsjuka, men ett par dagar senare har värkar startat. Vilket fall som helst håller jag tummarna för att det INTE är magsjuka iaf som du åkt på. Hoppas du mår bättre idag!
  • Toppenloppan
    Kenai:
    Nja....för hög puls är kopplat till för LÅGA värden från sköldkörteln och för låg dos Levaxin....HOPPAS allt är bra!

Idag har jag slöat i soffan, letat bilder på nätet, tvättat en del och n ska jag baka....LYX att vara hemma!
    2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    Kenai: Verkade som det bara var ett vanligt magvirus tyvärr. Vart dålig idag med, men inget mer blod eller andra tecken som skulle tyda på att bebis är på väg.
    Sonen fyller iof 6 år den 23 sept och det blir barnkalas och släktkalas hela den helgen så det vore ju faktiskt bra om Loppan stannade i magen tills efter det  
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-09-13 13:23:02 följande:
    Kenai:
    Nja....för hög puls är kopplat till för LÅGA värden från sköldkörteln och för låg dos Levaxin....HOPPAS allt är bra!

Idag har jag slöat i soffan, letat bilder på nätet, tvättat en del och n ska jag baka....LYX att vara hemma!
    Jag låg innan graviditeten kring TSH 1, men när jag blev gravid öka det till TSH 4. Då fick jag öka dosen Levaxin från 100 till 125 mikrogram. Sedan störtdök värdet till 0,34 och jag fick ändra dosen igen. Till att varva 100 och 125 mikrogram och efter det har TSH legat kring 0,4.
  • strössel

Shibby: Hur mår du idag ?

Ego: Var på utbildningen igår och den var alldeles för lång, önskar dom hade delat upp den på två dagar. Jag blev alldeles svimfärdig runt lunch och trodde jag skulle ramla av stolen. Så min man fick leda mig till toan och jag kräktes och sen fick jag vila på mvc innan jag orkade sitta med på utbildningen. Usch det var hemskt. Men fick svar på väldigt mycket jag har undrat så jag är ändå glad att jag gick dit.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-09-14 08:48:12 följande:
    Shibby: Hur mår du idag ?

Ego: Var på utbildningen igår och den var alldeles för lång, önskar dom hade delat upp den på två dagar. Jag blev alldeles svimfärdig runt lunch och trodde jag skulle ramla av stolen. Så min man fick leda mig till toan och jag kräktes och sen fick jag vila på mvc innan jag orkade sitta med på utbildningen. Usch det var hemskt. Men fick svar på väldigt mycket jag har undrat så jag är ändå glad att jag gick dit.
    Hej

Jag mår bättre idag, det gjorde susen att vara hemma en dag igår. Är på jobbet nu men det funkar ok, jobbar ju bara halva dagar.

Oj, vad jobbigt att du blev så dålig, man märker verkligen att man inte orkar lika mycket som vanligt. Det var ju skönt att du fick ut något bra av utbildningen iallafall. Då är det dig jag ska fråga sen när jag undrar något om FL då
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Toppenloppan
    Shibby:
    Skönt att du mår bättre idag!!!

Strössel:
    Uscha, det lät inget vidare det där. Glaet hur bestämd den gravida kroppen är kring hur mycket man orkar. Man går liksom bara "in i väggen", typ som skidåkarna när det blir för mycket.
    2011 ska bli ett bättre år!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !