• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony

Någon som börjat skriva födelseplan/förlossningsbrev? Glad Jag har redan skrivit och sedan putsat ner till en A4 sida. Känns rätt bra. Ska diskutera detta med BM nästa gång jag ska till MVC. 

• Shibby 78

Min Bm sa att vi skulle skriva den tillsammans på nästa tid. Jag har dock min väldigt klart för mig;
    Jag testar allt utom kvaddlar
    Den kommer med andra ord bli kort.

Hur ska ni göra med avnavlingen? Man kan ju skriva i förlossningsbrevet om man vill ha sen avnavling. Någon som satt sig in i detta ämne? 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-09-09 01:13:30 följande:
    Hur ska ni göra med avnavlingen? Man kan ju skriva i förlossningsbrevet om man vill ha sen avnavling. Någon som satt sig in i detta ämne? 
    Just avnavlingen har vi inte ens diskuterat. Har inte satt mig in i detta och vet inte alls hur personalen där vi ska föda anser om saken.
  • DreamBear

De senaste dagarna har jag känt av mensvärk mer och mer. Det kommer och går. Och imorse när jag klivit upp och stod och bädda sängen kände jag hur det rann till mellan benen. Panik!! In på toa och något hade runnit. Men jag vet inte vad. La dit ett papper för att se och det blir svaga prickar, men inga mängder. Men när jag torkar mig kommer det mycket flytningar på pappret. Så jag hoppas det är flytningar och inte fostervatten. 

Typiskt  så händer detta en fredag. Då min barnmorska inte jobbar. Så det enda alternativet är att ringa förlossningen som säkert säger att vi ska komma in på koll. Enda sättet att avgöra. Så jag avvaktar. Känns inte så roligt att sitta i bilen i tre timmar för att de ska konstantera att det är flytningar. Håller lite extra koll därnere och vilar lite extra idag istället.

• DreamBear
    majsanna skrev 2011-09-09 08:27:54 följande:
    Nu börjar vi om på ny kula. Plussade idag!!

Det är nära för er alla nu! Hoppas att allt går bra för er. 
    Var precis in på din blogg och såg den underbara bilden. Blev så glad :) Stort grattis!!!
  • strössel
    majsanna skrev 2011-09-09 08:27:54 följande:
    Nu börjar vi om på ny kula. Plussade idag!!

Det är nära för er alla nu! Hoppas att allt går bra för er. 
    STORT GRATTIS till ditt plus jag och min man håller alla tummar att det kommer gå toppen den här gången massa kramar till dig ! Skrattande
  • strössel

Kenai: Jag har haft mensvärk i 4 dagar nu är oxå orolig, funderar på att ringa förlossningen idag och höra vad dom säger. Jag har haft ont i underlivet till och från i några dagar med.

• DreamBear

Strössel: berätta gärna vad de svara om du ringer. Man blir ju lite fundersam när man känner saker man inte känt tidigare.,

• Shibby 78

Majsanna: Stort grattis till plusset! All lycka till er nu, ska verkligen hålla tummarna att allt går bra! När det gäller mensvärk har jag oxå känt av det de sista två veckorna. Var likadant första graviditeten med, hade aldrig förvärksr men mensvärk några veckor innan förlossningen. Jag tror att det är tappen som långsamt mjukas upp kanske?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !