• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Kenai: Varit på förlossningen i 5 h idag och fick köra med ctg 3 ggr ta en massa blodprover tempen UL och gynundersökning. Hjärtljuden låg mellan 180-235 i över en timma lika dant med ctg andra gången sen det sista så hade det lugnat sig till 136-155, och för mig trodde dom att det kunde bero på stress att jag har mycket att tänka på nu. Vi ska få renoverat min syster flyttar och diverse saker jag vill ha färdigt innan bebisen kommer. Så jag ska bara vila framöver och inte stressa.

• Shibby 78
    Strössel: Oj, se till att vila nu och bara försöka pyssla om dig själv. Gjorde dom gynundersökning med eller nöjde dom sig med ctg?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony
    majsanna skrev 2011-09-09 08:27:54 följande:
    Nu börjar vi om på ny kula. Plussade idag!!

Det är nära för er alla nu! Hoppas att allt går bra för er. 
    Underbart! Grattis! Ska hålla tummarna för att allt ska gå bra den här gången! Kramar
  • besony
    Shibby; Jag tror och känner på mig att en sen avnavling vore bra. Barnet får då det blod h*n ska ha.
    Fast självklart om något går snett och man måste avnavla tidigt, så är det okej. Det hela beror på själva situationen... Men vi önskar sen avnavling i alla fall.
  • besony

Jag känner nada... Det enda jag kan känna av är lite ilningar i ljumsken om jag går fort.. jag misstänker att det kan vara bebisen som ev. har huvudet lite längre ner än tidigare. Men vi får se när jag är på MVC igen, då ska jag fråga om det här och få det kollat. Glad

Här hemma är vi snart klara med skötbord och klädbyrån. De ska målas vita. Solig Sedan blir det lite ommöblering så vaggan ska in i vårt sovrum. Man riktigt längtar tills det är dags!

• strössel

Shibby: Dom gjorde både UL och gynundersökning och det var inte skönt med gynundersökning Rynkar på näsan men livmodertappen var bra och jag hade inga infektioner. Lite äggvita i urinen men jag ska lämna ett urinprov igen på torsdag.

• Shibby 78

Vi har köpt ett litet täcke att ha nu i höst innan åkpåsen åker fram i vinter. Tror iof det går minst lika bra med en go fleecefilt och ett påslakan till om man vill ha det.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-09-10 23:35:30 följande:
    Vi har köpt ett litet täcke att ha nu i höst innan åkpåsen åker fram i vinter. Tror iof det går minst lika bra med en go fleecefilt och ett påslakan till om man vill ha det.
    Jag kände med att det är för tidigt för åkpåse redan i oktober, blir nog ett litet täcke.
  • strössel

Har äntligen tagit mig i kragen och ansökt om föräldrapenning, sökte fram till juni så nu behöver jag inte tänka på det på ett tag. Hur gjorde ni med skatten skrev ni in att ni ville lägga extra skatt ? Jag visste inte hur mycket man ska skriva tänkte ändra det sen om det går. Jag lägger 200 kr extra i skatt på min lön på jobbet men jag vet inte om man ska lägga 200 kr på föräldrapenningen med ? Hur har ni gjort ? Som det är nu ska dom dra 31 % skatt från mig  5000 kr i månaden.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !