strössel skrev 2011-08-29 12:14:28 följande:
Kenai: Jag har graviditetspenning nu i två månader sen har jag 4 veckors semester till den 8 november så jag kommer ta ut föräldrapenning från och med den 9 november och då har bebisen redan kommit har BF den 21 oktober. Kunde göra så tack vare att jag har varit sjukskriven och har inte tagit ut nån semester. Jag tror att jag kommer ta ut 23 eller 25 dagar i månaden men har inte bestämt mig än. Hur mycket skatt kommer dom dra för er ? För mig drar dom 31 % skatt.
Beso: Vem berättar hur mycket SGi man har ? Jag vill vara hemma tills bebisen har fyllt 1 år och sen får min man vara hemma i några månader.
Ja.. Det är just det, jag tror att FK beräknar ens SGI. Läste någonstans också att de har 30 dagars handläggningstid.
Om jag inget hört något ett tag framöver, kommer jag kolla med dem igen för att se hur det ligger till... Kan bara hoppas att det tar fart snart.. Jag har tänkt ta ut föräldrapenning från och med den dag bebisen föds. Ska kolla upp det där med för det går inte veta exakt när bebben ska komma ut.
Fick du alltså ett brev där de sade om hur mycket man får om dagen och om skattprocenten osv? Sådant där har jag inte fått veta än.