• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony

Blev en Emmaljunga CityCross för vår del. Köpte den begagnat i början av juni. Tycker det ska bli spännande att äntligen få dra vagnen på promenad med bebben där i. Flört

Vi har idag köpt en skötbädd från NG Baby, den med blåa, turkosa och limegröna nallar på. Vet det finns bädd med rosa, röda och orange nallar på. Men gillade den blåa bäst. Får mig tänka på vatten och liknande, då vi ska ha skötbordet i badrummet. Nu ska sambon så småningom bygga ihop ett skötbord efter skötbäddens mått samt det som kan tänkas behöva till att sköta bebben. Ska bli spännande att se hur det blir till slut.

Så nu är det mest googlande efter smågrejer att sköta bebisen med. Och så förstås kuddar och täcken som vi diskuterat här... Har också vunnit hem en vit/krämfärgad ytteroverall i storlek 56 på Tradera för ett par dagar sen! Den ska vi börja med, tänkte vi. Annars har dock vi inte en massa kläder redan... Lär nog få det som presenter till lillbebben sen, som kan komplettera det vi har redan.. Glad

Dessutom har sambon börjat snacka om BB-väskan... Vi har inte precis en så där stor väska att packa ner allt i. met kan bli en väska och en ryggsäck i så fall. Vi har också funderat på att låta skötväskan bli bebbens väska med babygrejer och så en väska som bara räcker för mig att ha med oss till sjukhuset. Hur har ni tänkt?

• Shibby 78

Jag tänkte försöka få ner allt i en lite större bag tror jag. Sist stannade vi två nätter, men om allt känns bra hoppas jag på att få gå hem efter en natt max. Tänkte att jag inte skulle behöva så mycket med mig mao.
    Bebisen plagg tar inte så mycket plats, och till mig själv tänkte jag ta med två ombyten, 3-4 par sköna boxertrosor, 2 amningsbh, tofflor och en eller två amningstoppar. Behövs det mer saker efteråt för att man blir kvar längre så får mannen åka hem och hämta Vi bor hyfsat nära Östra, där jag hoppas få föda. 

Tips! Köp sköna nattbindor på apoteket! Tyckte det var skönare än de stora "blöjorna" de hade på förlossningen. Kommer nog ta med mig en rulle Lambi extra mjuk oxå

Beso: Packa du en väska till babyn och en till dig. Tycker det låter som en bra ide 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Glöm inte att ta med er växelpengar till mannen med om det drar ut på tiden. Är det kväll/natt så måste han kanske handla i automater om han vill ha något i magen eller något att dricka

.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Toppenloppan

Vi har ju oxå valt en Teutonia Spirit S3, en helt svart men med röda liggpåsar, sk Babynest först och sen en vanlig liggpåse till sittdelen när den behövs.

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-08-07 17:30:06 följande:
    Vi har ju oxå valt en Teutonia Spirit S3, en helt svart men med röda liggpåsar, sk Babynest först och sen en vanlig liggpåse till sittdelen när den behövs.
  • DreamBear

Någon mer som mår skumt i magen?

Jag har fått problem. Får göra nr 2 flera gånger om dagen och jag är lösare i magen än tidigare. Googlat på detta och fick bara fram att det kan bli så när förlossningen närmar sig. Att man tömmer systemet så att säga. Men jag är ju bara i vecka 31.  

Jag har skrivit ett längre inlägg här om detta:  www.familjeliv.se/Forum-2-143/m60370470.html

• Shibby 78
    Kenai: Hoppas du mår bättre nu!

Måste fråga er tjejer om någon känner igen sig. Hur känns era magar?
    Min är STENHÅRD hela tiden.. Känns inte som sammandragningar utan den är bara helt stenhård. Har jag en gigantisk bebis, för mycket fostervatten eller vad?
    Skulle ni kollat upp det?
    Jag har tid hos BM på tisdag till veckan

(går in i v.33 imorgon)
  • besony
    Shibby; Min mage är ganska mjuk, men på nätterna blir den lite hårdare.. kanske för jag ligger ner och speciellt när jag är toanödig. I natt vaknade jag och gick varje timme till toaletten! Tröttsamt. På så sätt har min sömn avbrutits och drömmarna likaså. Det sägs att man minns det dröm mest om man precis vaknat efter det.

Så jag har drömt om att jag ligger på förlossningen, fast utan värkar och inte föda alls. Utan mest förberedelse liksom inför det. Nästa sak jag drömt om är att jag fått en pytteliten bebis och kämpar med amningen. Den bebisen är lätt att försvinna så jag måste leta efter den. Och så hittar jag den ihopklämd under mina ben osv. Hemska tanke, usch! Snacka om ansvarsdrömmar.....

Dessutom har jag blivit sjuk. Några dagar efter sambon. Förkylning, halsont och allmänt seg! Suck...

Hur mår ni?
  • DreamBear

Min mage är bättre, tack och lov. Den känns inte speciellt hård, men ibland kan den känns det.

Jag har också drömmar. Och jag hatar dem. Samma dröm om och om igen. Föder fram ett barn och allt ser bra ut, de lägger barnet på mitt bröst och helt plötsligt slutar barnet andas. De springer iväg med barnet och sambon hänger på. Så kommer han tillbaka in i rummet med tårar rinnandes och säger "det gick inte". Jag vaknar och mår skit!! Vill inte ha dessa drömmar. Men hur styr man dem?  

• DreamBear

Har ni tänkt något kring smärtlindringen under förlossningen? Har ni bestämt vad ni vill testa eller om det är något ni absolut inte vill testa?

Jag har kommit fram till att jag börjar med lustgas och hoppas det funkar. Har haft problem med det tidigare, blir illamående av att masken luktar så jäkla illa. Men jag ska testa igen.
    Annars är jag lockande att testa akupunktur och TENS. Målet är också att försöka röra på mig så mycket och länge det bara går. Jag tror att rörelser gör att det hela går fortare än om man ligger still i en säng.     

Sterila kvaddlar tänkte jag också testa. Tills jag fick höra att det gjorde skitont att ta dem. Så nu är jag tveksam. Samtidigt tror jag att alla reagerar olika, och att man ska våga testa själv innan man bildar en uppfattning.   

Vill helst slippa medicinsk smärtlindring. Men om det inte går utan (jag har liksom ingen aning hur ont detta kommer att göra) så är jag öppen att testa det mesta.   

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !