• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Kenai: Rejäl lista det där men bor man långt bort så gör man!! Handdukar finns på sjukhuset i olika storlekar, men det vet du säkert Bedövningssalva Xylocain kan vara bra om man spruckit mycket eller bara är "vanligt" öm efter förlossningen! Jag har inte köpt amningsbh än, hur tänkte du med storleken eftersom de växer massor efter förlossningen??? Tycker det är svårt!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Shibby: Vår tös ligger mest med huvudet nedåt men vänder sig fortfarande ibland. Vecka 31 nu... Förstår att du oroar dig för SF-måttet men det är säkert ingen fara, bra att de kollar dig noggrant! Du får be om ett TUL annars!

• Toppenloppan

Strössel: Fin vagn! Bra att ni kunde byta, det är ju mycket pengar så man ska vara nöjd!

• besony

På tal om amnings-BH...

Amnings-BH är en rejäl djungel för mig. Svårt att hitta den rätta storleken. Jag som hade 70F innan har numera 80H, redan 2 storlekar upp.. Och de lär växa mer i och med när mjölken kommer. Läste någonstans om att det kan bli en eller två strl större.. Så jag har bestämt mig för att vänta med amnings-BH och köpa först efter när jag fött.

Å andra sidan har jag googlat och letat efter den butik som har stora storlekar, och jag tror mig ha hittat en.
    Change, som har upp till J--kupa på amnings-BH. Dock bara med bygel, men jag har inte mycket till val.
    Verkar vara den affär jag kommer handla hos sen. Glad

Men finns det något jag kan ha tillfälligt i samband med förlossningen och efteråt innan inköp av amnings-BH någonstans, som kanske är utan sömmar osv. Någon som vet?

• Shibby 78
    http://www.greatestmom.se/produkter/mammaunderklader/amningsbh-sunrise-vit-utan-bygel/

Hittade denna Beso. Är på rea, utan bygel och större strolekar. Fanns tex i 80G.
    Jag har oxå stora. Hade 70E innan graviditeten. Har hittat en hel del på nätet men dom är inte billiga i de större storlekarna.
    Jag har köpt en mjuk bygellös amningsbh på leredoute som jag ska stoppa i BB-väskan. Den var skön och funkar nog i början hoppas jag. Tyvärr tror jag inte den fanns större än F 
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • besony
    Shibby; Tack för tipsen! Fast jag tror jag lär hamna på I eller J-kupa... Så jag kommer att avvakta. Har kollat på Details och Change och sett att de har stora storlekar. Jag föredrar att prova på plats med expedit, så det blir rätt.

Tyvärr är det dyra BH man får köpa när man har så stora. Jag har bara använt ett visst märke i flera år (förutom under graviditeten som det blev ett par andra märken) och de kostar runt 400-500 kr, det är minst det summan jag räknar med när jag ska köpa BH. H&M och Lindex m.fl. kan jag bara glömma, tyvärr.

Funderar också på t ex BH liknande Carriwells, som bara har storlekar som S, M, L... Men problemet är nog att de förmodligen inte följer kupans storlek, utan "tröjstorlek"...  Eller ska man chansa ändå?
  • Shibby 78

Problemet när man köper S, M,L osv är att dom alltid är för stora runt om när man väl hittat rätt kupa tycker jag. Hm och lindex är inaktuella som du säger, men vad tror du om att kolla på tex twilfit? Vilken stad bor du i?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !